Yekharid logo حساب کاربری


راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برای گیم

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برای گیم

لپ‌تاپ‌های گیمینگ طوری تکامل یافته‌اند که نیازهای شدیدترین گیمرها را برآورده می‌کنند، و آنها را به جایگزینی جدی برای رایانه‌های شخصی رومیزی برای همه به جز تنظیمات پرقدرت

فهرست مطالب
•    راهنمای خرید یک لپ تاپ مناسب برای گیم 
•    مواردی که در خرید لپ تاپ مناسب برای گیم نادیده گرفته میشود؟
•    چه برندهای خاصی برای لپ تاپ های گیم مناسب است؟
•    مزایای خرید لپ تاپ گیمینگ
•    معایب خرید لپ تاپ گیمینگ
•    چه لپ تاپ هایی برای گیم مناسب است ؟

درحالیکه بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی از دسکتاپ لذت می برند، مواقعی وجود دارد که شما چیزی قابل حمل تر می خواهید. لپ تاپ بازی یک دستگاه بازی کوچک و قابل حمل با قابلیت پردازش کافی برای انجام بازی است. لپ‌تاپ‌های گیمینگ طوری تکامل یافته‌اند که نیازهای شدیدترین گیمرها را برآورده می‌کنند، و آنها را به جایگزینی جدی برای رایانه‌های شخصی رومیزی برای همه به جز تنظیمات پرقدرت تبدیل کرده‌اند. از آنجایی خرید لپ تاپ هایی که برای گیم مناسب است خرید بزرگیه وقت بگذارید و در مورد مدل ها و ویژگی ها تحقیق کنید. در این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ما را دنبال کنید تا بتوانید به سرعت بهترین گزینه ها را برای لپ تاپ مناسب گیم انتخاب کنید.

راهنمای خرید یک لپ تاپ مناسب برای گیم 

لپ تاپ مناسب برای گیم

برای اینکه در هنگام بازی تجربه خوبی داشته باشید حتما در هنگام خرید لپ تاپ گیم به این ویژگی ها دقت کنید تا خرید خوب و مناسبی داشته باشید:

Cpu وGpu

مشخصات اجزایی مانند تعداد هسته و سرعت ساعت را در لپ تاپ گیم مقایسه کنید و معیارهای مقایسه در بین محصول های مختلف را بررسی کنید. سرعت ساعت تعداد چرخه هایی را که یک CPU در هر ثانیه دارد را مشخص می کند.

حافظه و ذخیره سازی

در اینجا تعیین میکنیم چه مقدار رم برای لپ تاپ گیم نیاز است:
•    2 تا 4 گیگابایت رم می تواند برای مرور اینترنت، برنامه های کاربردی سبک وزن یا گیم های قدیمی کافی باشد.
•    8 گیگابایت رم می تواند برای گیم های میان رده و اکثر برنامه های کاری کافی باشد. بسیاری از گیم های کامپیوتری مدرن 8 گیگابایت رم یا بیشتر را به عنوان حداقل سیستم مورد نیاز دارند.
•    16 گیگابایت رم به سیستم اجازه می‌دهد تا گیم های جدیدتر و پرمصرف‌تری را در تنظیمات بالاتر، برنامه‌های پس‌زمینه متعدد اجرا کند.
•    32 گیگابایت رم برای چندوظیفه ای با منابع فشرده، از جمله گیم ها، تولید محتوا، و افرادی که اغلب از فرآیندهای حافظه فشرده مانند ویرایش یا رندر ویدیو استفاده می کنند، ایده آل است. در نهایت برای
خرید رم لپ تاپ از یه خرید انتخاب مناسبی داشته باشید.

طرح

لپ‌تاپ‌های سبک‌تر ممکن است قابل حمل باشند اما سخت‌افزار قدرتمندتر اولویت بیشتری برای اجرای بازی‌های سخت دارند.

پورت ها

پورت های بیشتر به معنای گزینه های بیشتر برای گسترش عملکرد لپ تاپ است. برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ ممکن است تعداد پورت‌های موجود را به منظور دستیابی به فرم کوچک‌تر کاهش دهند، بنابراین هنگام مقایسه، برای خرید لپ تاپ مناسب برای گیم این مورد را در نظر داشته باشید.

ورودی ها

استفاده کامل از گزینه های ورودی و خروجی لپ تاپ می تواند تجربه بازی دسکتاپ را در خانه ایجاد کند. یک ماوس بازی، یک صفحه کلید پاسخگوتر یا صدای ممتاز را وصل کنید تا یک ایستگاه بازی کاملاً برجسته را در لپ تاپ برای گیم ایجاد کنید.

نمایشگر

نمایشگر مناسب لپ تاپ گیم می تواند تاثیر قابل توجهی بر تجربه بازی شما داشته باشد، اما عوامل بیشتری به جز اندازه صفحه نمایش وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

وضوح

هرچه رزولوشن بالاتر باشد، پیکسل های بیشتری روی صفحه نمایش داده می شود و این می تواند به معنای شفاف تر بودن تصویر باشد. لپ تاپ های جدیدتر ممکن است به جای استاندارد 1080p  دارای صفحه نمایش 1440p  یا 4K باشند، اما سخت افزار مورد نیاز برای قدرت بخشیدن به لپ تاپ های مناسب گیم با این وضوح ها هزینه بیشتری دارد.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش یکی دیگر از ویژگی های مناسب برای لپ تاپ گیم هستند. صفحه نمایش های 13، 15 و 17 اینچی رایج ترین پیکربندی لپ تاپ هستند. بازی با لپ تاپ هایی با صفحه نمایش بزرگتر تجربه و لذت بهتری دارد.

OLED 

این صفحه نمایش ها از پیکسل هایی استفاده می کنند که به جای تکیه بر نور پس زمینه، نور خود را تولید می کنند. این بدان معناست که آنها می توانند به سطوح سیاه عمیق تر و کنتراست بیشتری نسبت به اکثر صفحه نمایش های لپ تاپ، که اغلب صفحه نمایش کریستال مایع با نور LED هستند، دست یابند.

بیشتر بخوانید: کارت گرافیک میان رده گیمینگ در بازار ایران

مواردی که در خرید لپ تاپ مناسب برای گیم نادیده گرفته میشود؟

لپ تاپ مناسب برای گیم

صفحه کلید لپ تاپ

لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند مدرن با صفحه‌کلیدهای مکانیکی همراه هستند که بازخورد لمسی را ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید تجربه بازی متمرکزتری داشته باشید، به سراغ صفحه‌کلید مکانیکی بروید.

کیفیت ساخت لپ تاپ

ممکن است برایتان پیش بیاید که به خانه بروید و فقط بازی کنید، اما برای یک لحظه کیفیت ساخت ماشینی را که می‌خرید در نظر بگیرید. همیشه مطمئن شوید که لپ‌تاپی که می‌خرید محکم است و از پلاستیکی ساخته نشده است که به نظر می‌رسد ارزان باشد. 

خنک کننده لپ تاپ

یکی از مواردی که گیمرها اغلب از آن غافل می شوند، سیستم خنک کننده لپ تاپ است. 

عمر باتری لپ تاپ

در حالی که ما هرگز از شما انتظار نداریم که با باتری لپ تاپ خود بازی کنید، اما در صورت قطع برق باید بتواند خود را حفظ کند. به دنبال لپ‌تاپ‌هایی مناسب برای گیم باشید که باتری‌های آن‌ها  حداقل 4 ساعت از عمرشان را به طور متوسط از بین ببرند. می توانید برای بررسی قیمت باتری لپ تاپ از طریق سایت یه خرید روی لینک کلیک کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش لپ تاپ

هر شرکتی سیاست‌ها و روش‌های خاص خود را برای رسیدگی به امور دارد. حتما مشخصات گارانتی سازنده لپ تاپ خود را بخوانید تا بدانید چه مواردی تحت پوشش قرار می گیرد.

چه برندهای خاصی برای لپ تاپ های گیم مناسب است؟

لپ تاپ مناسب برای گیم

•    ایسوس
•    ایسر
•    HP 
•    Gigabyte
•    لنوو 
•    لپ تاپ گیمینگ  MSI
•    ریزر 
برای خرید برندهای خاص لپ تاپ مناسب برای گیم میتوانید در
فروشگاه آنلاین یه خرید لپ تاپ های برند نیز ببینید و بخرید.

مزایای خرید لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ مناسب برای گیم

1.    قابل حمل لپ تاپ گیمینگ
اگر اهل سفر هستید هرچند میتوانید با موبایل بازی انجام دهید اما برای لذت بیشتر از بازی و سفر لپ تاپ های گیمینگ این قابلیت را دارند.
2.    طراحی شیک لپ تاپ گیمینگ
یک لپ تاپ گیمینگ معمولاً زیبایی خاصی دارد رنگ براق، صفحه کلید،  RGB، شکل منحصر به فرد. 
3.    لپ تاپ گیمینگ محدود به آنچه می توانید بازی کنید نیست
از آنجایی که لپ‌تاپ‌های بازی حاوی سخت‌افزار قدرتمندی هستند، شما محدود به انواع بازی‌هایی که می‌توانید انجام دهید نیستید.
4.    لپ تاپ گیمینگ تمام عملکرهای یک لپ تاپ معمولی را هم دارد
علیرغم نام گیمینگ هر کاری که از یک لپ تاپ معمولی انتظار دارید را انجام می دهد. 
5.    لپ تاپ گیمینگ همه چیز در یک ماشین واحداست
نیازی به خرید مانیتور، کیبورد یا ماوس جداگانه ندارید. اگر لپ تاپ دارای بلندگو و میکروفون باشد، حتی ممکن است نیازی به خرید هدست نداشته باشید. همه چیزهایی که نیاز دارید قبلاً در دستگاه شما گنجانده شده است که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما است.

بیشتر بخوانید: بررسی مادربرد های گیمینگ ایسوس

معایب خرید لپ تاپ گیمینگ

•    هزینه بالایی دارند
•    عمر باتری کم است
•    مستعد گرمای بیش از حد و سر و صدا است
•    مشکل به روز رسانی
•    پد لمسی برای بازی راحت نیست.

چه لپ تاپ هایی برای گیم مناسب است ؟

لپ تاپ مناسب برای گیم

•    ROG ZEPHYRUS G15: بهترین لپ تاپ گیمینگ 15 اینچی است که می توانید بخرید.
•    ROG ZEPHYRUS G14: این لپ تاپ یک دستگاه عالی برای بازی در سفر و رفت و آمد است.
•    RAZER BLADE 17: بهترین لپ تاپ مناسب برای گیم با صفحه نمایش بزرگ
•    LENOVO LEGION 5 PRO: بهترین لپ تاپ گیمینگ 17 اینچی مقرون به صرفه
•    MSI GE76 RAIDER: به خاطر داشته باشید که این لپ تاپ فقط برای گیم مناسب است با عمر باتری متوسط و شاسی کاملا ضخیم و سنگین 
•    ASUS ROG STRIX G15 ADVANTAGE EDITION: یکی از معدود لپ‌تاپ‌های بازی است که هم پردازنده AMD و هم پردازنده گرافیکی AMD دارد. 
•    RAZER BLADE 14

سخن آخر
در این مقاله درباره همه چیز در مورد انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای گیم صحبت کردیم درنتیجه توصیه می‌کنیم اصول اولیه، از جمله GPU، CPU و صفحه نمایش را برای خرید لپ تاپ هایی که برای گیم مناسب است را در اولویت قرار دهید. سایر ویژگی ها به شما بستگی دارد که بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.امیدوارم در انتهای مقاله لپ تاپ مناسبی برای گیم انتخاب کنید.

سوالات متداول

مواردی که در خرید لپ تاپ مناسب برای گیم نباید نادیده گرفته شود؟
صفحه کلید لپ تاپ- کیفیت ساخت لپ تاپ- خنک کننده لپ تاپ- عمر باتری لپ تاپ- گارانتی و خدمات پس از فروش لپ تاپ
مزایا و معایب خرید لپ تاپ گیمینگ چیست ؟
مزایا: قابل حمل لپ تاپ گیمینگ- طراحی شیک لپ تاپ گیمینگ- لپ تاپ گیمینگ محدود به آنچه می توانید بازی کنید نیست- لپ تاپ گیمینگ تمام عملکرهای یک لپ تاپ معمولی را هم دارد- لپ تاپ گیمینگ همه چیز در یک ماشین واحداست
معایب: هزینه بالایی دارند- عمر باتری کم است- مستعد گرمای بیش از حد و سر و صدا است- مشکل به روز رسانی- پد لمسی برای بازی راحت نیست.
چه مقدار رم برای لپ تاپ گیم نیاز است؟
2تا 4 گیگابایت رم می تواند برای مرور اینترنت، برنامه های کاربردی سبک وزن یا گیم های قدیمی کافی باشد- 8گیگابایت رم می تواند برای گیم های میان رده و اکثر برنامه های کاری کافی باشد. بسیاری از گیم های کامپیوتری مدرن 8 گیگابایت رم یا بیشتر را به عنوان حداقل سیستم مورد نیاز دارند- 16 گیگابایت رم به سیستم اجازه می‌دهد تا گیم های جدیدتر و پرمصرف‌تری را در تنظیمات بالاتر، برنامه‌های پس‌زمینه متعدد اجرا کند- 32گیگابایت رم برای چندوظیفه ای با منابع فشرده، از جمله گیم ها، تولید محتوا، و افرادی که اغلب از فرآیندهای حافظه فشرده مانند ویرایش یا رندر ویدیو استفاده می کنند، ایده آل است.

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین