Yekharid logo حساب کاربری


کارت گرافیک میان رده گیمینگ در بازار ایران

کارت گرافیک میان رده گیمینگ در بازار ایران

کارت گرافیک، یکی از مهمترین قسمت های یک سیستم کامپیوتری به حساب می آید. خصوصا اگر گیمر باشید و به صورت حرفه ای بازی میکنید، کارت گرافیک را میتوان اصلی ترین قطعه در سیستم

کارت گرافیک، یکی از مهمترین قسمت های یک سیستم کامپیوتری به حساب می آید. خصوصا اگر گیمر باشید و به صورت حرفه ای بازی میکنید، کارت گرافیک را میتوان اصلی ترین قطعه در سیستم نامید که باید در خرید آن دقت زیادی کرد.

اگر کارت گرافیک به درستی انتخاب و کانفیگ نشود، میتواند تاثیر نامطلوبی در عملکرد سیستم و اجرای بازی های سنگین داشته باشد. به خاطر حساسیت در انتخاب کارت گرافیک برای گیم، در این پس قصد داریم تا شما را با کارت گرافیک های میانرده در بازار ایران آشنا کنیم که میتوانید روی قدرت و کارایی آنها حساب زیادی باز کنید.

 

کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX3060 12G

کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX3060 12G

ایسوس همیشه در بحث گیمینگ قدرتمند ظاهر شده و محصولاتش به گونه ای بوده که از بازار میانرده تا بالارده را به خوبی به خودش اختصاص داده است. یکی از تولیدات بسیار باکیفیت این شرکت، کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX3060 12G است که تا 12گیگابایت به شما ظرفیت اجرا میدهد.

این کارت گرافیک با در اختیارداشتن 3.584 هسته کودا و 12گیگابایت حافظه پرسرعت از نوع GDDR6 به همراه فرکانس پایه ای 1.320 مگاهرتز و بیشینه 1.807مگاهرتز، میتواند انواع بازی های جدید موجود در بازار جهان را با بهترین کیفیت و نرخ فریم بالا 1440p اجرا کند.

معماری این کارت گرافیک 7نانومتری AMPERE از کمپانی انویدیا است که با وجود نسل دوم از هسته های RT، نسل سوم از هسته های Tensor وپردازنده های زیاد استریمینگ، یک کارایی بسیار عالی را برای اجرای نرم افزارها و بازی های گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی دارد و همینطور یک گزینه مناسب برای استریمینگ هم به حساب می آید.

 

سرعت و کارایی بالاتر از کارت گرافیک

در نسل دوم از هسته های RT شاهد دوبرابر شدن کارایی نسبت به نسل اول هستیم و باپشتیبانی خیلی خوب از بازتاب نور و سایه زنی، کارایی هسته ها در سطح جدیدی قرار دارد؛ همین طور در نسل سوم از هسته های Tensor به خاطر پشتیبانی از الگوریتم های پیشرفته برپایه هوش مصنوعی، از نسل قبلی خودش دوبرابر بیشتر بازدهی دارد.

کارت گرافیک DUAL GeForce RTX 3060 12G با استفاده از جدیدترین نسل معماری شرکت انویدیا، یک کارایی داینامیک را در دفع حرارت وارده دارد که طراحی فشرده و سازگاری بالایی که دارد، دست به دست هم داده تا همه چیز را برای ارائه یک خروجی باکیفیت فراهم کند.

راهکارهای پیشرفته ای که ایسوس برای خنک کردن کارت گرافیک های بالارده خودش مثل استفاده از دو فن با طراحی AXIAL برای ورود نهایت جریان هوا داخل هیت سینگ باعث شده تا کارایی چندین برابر را شاهد باشیم، طول 20سانتیمتر و طراحی 2اسلاته در پیاده کردن را هم برای این کارت گرافیک باید در نظر گرفت که باعث شده کارایی زیادی را در یک فضای محدودتر شاهد باشیم.

 

یک گزینه مناسب و درجه یک برای گیمرها

باتمام این اوصاف میتوان کارت گرافیک DUAL GeForce RTX 3060 12G را یک گزینه بسیار عالی برای گیمرها و افرادیکه نیازمند گرافیک بسیار بالا هستند دانست که درعین قدرت یک گزینه جمع و جور هم به حساب می آید.

زمانیکه دمای پردازنده گرافیکی کمتر از 55 درجه سلسیوس باشد، کنترلر تعبیه شده روی آن فن های خنک کننده را خاموش میکند تا کاربر از گیمینگ سبک لذت ببرد و زمانیکه دمای پردازنده گرافیکی زیاد شد، فن ها به صورت خودکار روشن شده و به کار می افتند.

در این کارت گرافیکی، لوله های منتقل کننده حرارت بادقت خاصی طراحی شده اند تا دو فن AXIAL بتواند از تهویه های پنل جانبی کیس ها استفاده کند.

 

فناوری های اختصاصی و مفید برای ارائه یک تجربه لذت بخش

در کنار طراحی و مهندسی بسیار دقیق به کار رفته در این کارت گرافیک، ایسوس از فناوری Auto-Extreme که یک فرآیند ساخت اتوماتیک به حساب می آید استفاده کرده و باعث شده که لحیم کاری در تمام قسمت ها حول یک دور اتفاق افتاده و انقباض و انبساط قطعات ناشی از حرارت، روی اجزای کارت گرافیکی کم شده و به این ترتیب اثرات مخرب زیست محیطی کمتری را به جای بگذارد.

استفاده از یک ساختار برد مستحکم به خاطر وجود بک پلیت های آلومینیومی، باعث شده تا از خم شدن برد و آسیب دیدن قطعات درون آن و مسیرهای رسانا جلوگیری شود.

همچنین در کارت گرافیک DUAL GeForce RTX 3060 12G یک نورپردازی باظرافت و زیبایی خاصی کار شده که کمک میکند تا سیستم زیبا و جذابتری را داشته باشید.

 

GPU Tweak و NVIDIA Studio بهینه تر برای شما

در نسخه دوم از برنامه GPU Tweak ایسوس، تنظیم کارایی باعث میشود تا کارت گرافیک در بالاترین حد خودش کار کند، این نرم افزار پارامترهای مهم کارت گرافیک را مثل فرکانس پردازنده گرافیکی و فرکانس حافظه را به کاربر نشان داده و در نمایش ریزجزییات تبهر خاصی دارد.

در کنار GPU Tweak، پلتفرم NVIDIA Studio با در اختیار داشتن درایورهای تخصصی و ابزارهای اختصاصی باعث شده تا در پردازشهای گرافیکی مختلف هیچ کم و کاستی نداشته باشید. فرقی نمیکند که درحال رندر صحنه های سه بعدی پیچیدی باشید یا درحال ویرایش ویدئو 4K و یاحتی درحال بازی Call Of Dutty هستید؛ در همه حالات  DUAL GeForce RTX 3060 12G میتواند کارهای سنگین شما را به راحتی جواب بدهد.

این کارت گرافیک ثابت کرده که میتواند به طور پیوسته و بدون تاخیر در نمایش تصاویر، یک تجربه لذت بخش از استریم را به شما بدهد و با نسل جدید سخت افزارهای رمزگذاری و رمزگشایی، لذت بخش ترین صحنه ها را برای شما تداعی میکند.

 

کارت گرافیک ایسوس مدل TUF RTX2060 O6G GAMING 6 گیگابایت

کارت گرافیک ایسوس مدل TUF RTX2060 O6G GAMING 6 گیگابایت

کارت گرافیک ASUS TUF RTX2060 O6G GAMING با دراختیار گذاشتن قابلیت های گرافیکی پیشرفته، توانسته تا اجرای نسل جدید بازیها به همراه پردازش های سنگین مثل رندر فیلم و کار با نرم افزارهای سه بعدی را راحتتر از قبل کند.

در تمامی مراحل تولید این کارت، هیچ گونه دخالتی از انسان دیده نمیشود و استفاده از تکنولوژی Auto-Extreme باعث شده تا محافظ محکم به علاوه فن های دوگانه، یک محصول باکیفیت و کارآمد را به شما تحویل دهد.

در کل میتوان این کارت گرافیک را یک محصول بسیارعالی برای سیستم های گمینگ حرفه ای ارزیابی کرد که باوجود توانایی گرافیکی بالا و امکان پردازش های سنگین روی آن باعث شده تا نتوان از آن به سادگی عبور کرد.

در این کارت گرافیک هم وجود GPU Tweak دچار تغییراتی شده و اورکلاک به سادگی هرچه بیشترو دقیقتر انجام میشود که البته قابلیت های ویژه ای هم برای اورکلاکرهای حرفه ای در نظر گرفته شده که میتواند باچند کلیک، منابع را در اختیارش گرفته و از همه پتانسیلهای موجود استفاده بشود.

یکی از قابلیت های نرم افزاری خوبی که روی این کارت گرافیم میتوان دید، شبکه Quantum Cloud است که اجازه میدهد تا کاربران با قدرت سخت افزاری سیستم اقدام به پردازش و اجرای نرم افزارهای تحت شبکه کرده و درآمد بسیار خوبی را به دست آورند.

این موضوع از یک اپلیکیشن مطمئن رد شده و درآمد حاصل میتواند به حساب بین المللی PayPal هم واریز شود، البته در نظر داشته باشید که این مورد میتواند یک سری محدودیتها برای کاربران ایرانی داشته باشد که درصورت داشتن حساب بین المللی خیلی راحت میتوان درآمد داشت.

ایسوس در ارائه کارتهای گرافیکی باکیفیت همیشه به خوبی عمل کرده و عملکرد بسیارعالی به جای گذاشته تا جاییکه صنعت گیمینگ جهان را میتوان مدیون زحمت های این کمپانی باسابقه درخشان دانست.

 

کارت گرافیک XFX مدل AMD Radeon RX 590 Fatboy

کارت گرافیک XFX مدل AMD Radeon RX 590 Fatboy

کارت گرافیک AMD Radeon RX 590 Fatboy با ویژگی های استثنائی که برای گیمرها دارد، جدیدترین و بهترین ها را برای گیمرهای کامپیوترهای شخصی به ارمغان آورده است. این کارت گرافیک میتواند به راحتی ضبط، استریم و اشتراک گذاری را درکنار بهینه سازی به شما ارائه کند.

تجربه کاملا روان و سریع از بازی های سنیگن در کنار رندرهای سنگین و روان فیلم یکی از خصوصیات بارز این کارت گرافیک هوشمند شرکت AMD به حساب می آید. سیستم بایوس دوگانه در کارت RX590 Fatboy اجازه میدهد تا یک عملکرد بهینه را تجربه کرده و این موضوع در عین خنک بودن برد کارت گرافیک برای شما اتفاق می افتد.

فن های XFX در این کارت گرافیک برای بالاترین عملکرد کار میکنند و این موضوع سبب میشود تا با کاهش دور RPM باعث کاهش صدای مزاحم فن شود. وقتی گرما در هنگام بازی شدید روشن باشد، فن میتواند روشن شود.

کارت گرافیک Radeon ™ RX 590 Fatboy باپشتیبانی از VR میتواند یک تجربه لذت بخش از واقعیت مجازی را برای شما به همراه داشته باشد.

این کارت گرافیک همراه با فناوری AMD LiquidVR باعث شده تا هیچگونه تاخیر و کندی را در اجرای گرافیکی ترین محتواها نداشته باشید و پیشرو بودن به همراه عملکرد بسیارعالی آن باعث شده تا در اکثر بازی ها بتواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

 

کارت گرافیک ایسوس مدل ROG-STRIX-GTX1660S-O6G-GAMING

کارت گرافیک ایسوس مدل ROG-STRIX-GTX1660S-O6G-GAMING

اگر دنبال یک تجربه جدید و جذاب برای بازیهای کامپیوتری هستید، این محصول میتواند یک گزینه خیلی خوب برای انتخاب شما باشد. کارت‌ گرافیک ROG STRIX GTX 1660 SUPER O6G از بروزترین تکنولوژی یعنی Auto-Extreme برای دست یافتن به بالاترین عملکرد استفاده کرده و Axial  و MaxContact در فن های این کارت گرافیک برای انتقال گرمای وارده و افزایش نرخ فریم بسیار موثر است.

ایسوس در این کارت گرافیک، سعی کرده تا سرعت و عملکرد را به رخ بکشد و اگر میخواهید گیم حرفه ای انجام دهید، میتوان با اطمینان خاطر روی این کارت گرافیک برای بازی های سنگین چندساعته خیلی خوب حساب کرد.

این کارتهای گرافیک با دارابودن 2فن که تکنولوژی Axial را دارند، خنک کردن سیستم شما را کامل تضمین میکند، لازم به ذکر است که این نوع خنک کننده ها روی جدیدترین نسل کارت های گرافیک این شرکت قرار دارند.

کنترل کننده داخلی این کارت گرافیک، زمانیکه دمای پردازنده گرافیکی زیر 55درجه سلسیوس باشد، فن ها خاموش بوده و به محض بالارفتن از این دما شروع به کار میکند.

حالت کارایی به فن های کارت گرافیک اجازه میدهد تا به طور مداوم چرخش داشته و کارت را به خوبی خنک نگه دارند، البته وجود حالت بیصدا در این نوع از کارتهای گرافیکی سبب میشود تا کارآمدی دستگاه از چیزی که هست بالاتر برود.

وجود لوله های مسی انتقال حرارت سبب میشوند تا سرعت و عملکرد بهتری برای خنک کردن سیستم ایجاد شده و وجود تکنولوژی Auto−Extreme که یک فرآیند تولیدخودکار است، یک استاندارد جدید برای صنعت کارت های گرافیکی به حساب می آید و در این کارت نیز وجود دارد.

در این فرآیند، تمامی مراحل توسط ربات طراحی و مونتاژ میشود که در هیچیک از مراحل از انسان استفاده نمیشود و این باعث میشود که کیفیت ساخت خیلی بالاتر برود. علاوه براین، باعث شده تا کاهش فشار حرارتی روی قطعا و عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی در این بردها، به یک محصول قابل اطمینانِ خرید تبدیل شود.

کارت‌ گرافیک ROG STRIX GTX 1660 SUPER O6G از معماری Turing هم استفاده میکند و میتواند در کمترین زمان، سرعت را تغییر داده و اجازه میدهد تا با نهایت سرعت اورکلاک کنید. بهره گیری از خازن های قوی باکیفیت در آن باعث میشود تا این کارت گرافیک بالاترین حالت عملکرد را در خودش داشته باشد.

از همه موارد که برای این کارت گرافیک گفتیم بگذریم، میرسیم به نرم افزار ASUS GPU Tweak II که یک بهینه ساز است و جهت دسترسی به تنظیمات کارت گرافیک از آن استفاده میشود. این نرم افزار کار شما را در مدیریت کارت گرافیک بسیار ساده میکند و میتوانید پارامترهای مهم مثل پردازنده گرافیکی، فرکانس حافظه و تنظیمات ولتاژ را از طریق این برنامه مدیریت و بهینه کنید.

استفاده از یک نورپردازی جذاب در این کارت گرافیک که از RGB بهره گیری کرده، باعث شده تا قدرت در عین زیبایی را به رخ بکشد و شما میتوانید با استفاده از نرم افزار Aura Sync افکت های نورپردازی مختلفی را روی سیستم گیمینگ و قطعات مختلفش داشته باشید.

در این مقاله سعی شد تا 4مورد از بهترین کارت گرافیک های میانرده در بازار ایران را به شما معرفی کنیم. اینکه شما کدامیک را انتخاب کنید، بسته به بودجه و نوع کارایی شما دارد. ولی این را در نظر بگیرید که هرچه کارت گرافیک شما بهتر باشد، میتواند روی کیفیت اجرا و خروجی تاثیر خیلی زیادی بگذارد و باید بدانید که کانفیگ درست کارت گرافیک در کنار سایر اجزای سیستم مثل پردازنده و مانیتور میتواند یک تجربه لذت بخش در گیمینگ و حتی کارهای سنگین مثل رندر فیلم 4K را در اختیار بگذارد. امیدواریم که این نقد و بررسی توانسته باشد یک راهنمای خوب برای انتخاب کارت گرافیک گیمینگ برای شما باشد.

درباره سعید شجاعی
سعید

دیجیتال مارکتر

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین