Yekharid logo حساب کاربری


لپ تاپ چند اینچی بخرم ؟

لپ تاپ چند اینچی بخرم ؟

در هنگام خرید لپ تاپ باید به صفحه نمایش و رزولوشن لپ تاپ که یکی از اجزای مهم و مورد بررسی در لپ تاپ هست نیز توجه کنید.به این نکته که لپ تاپ شما چند اینچ باشد و چه رزولوشن

فهرست مطالب
•    لپ تاپ چند اینچی بخرم ؟
•    5مدل لپ تاپ با نمایشگر و رزولوشن مناسب
•    استانداردهای اندازه لپ تاپ چیست؟
•    مزایای لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ و کوچک
•    رزولوشن در لپ تاپ چیست ؟
•    رابطه اندازه و رزولوشن در نمایشگر لپ تاپ
•    بهترین رزولوشن چیست؟
•    نکاتی که باید قبل از انتخاب اندازه نمایشگر مناسب توجه کنید.
•    چگونه بفهمیم صفحه لپ تاپ چند اینچ است؟

در هنگام خرید لپ تاپ باید به صفحه نمایش و رزولوشن لپ تاپ که یکی از اجزای مهم و مورد بررسی در لپ تاپ هست نیز توجه کنید.به این نکته که لپ تاپ شما چند اینچ باشد و چه رزولوشنی داشته باشد.گرچه خرید یک لپ تاپ جدید می تواند دلهره آور باشد.اما  زمانی که شما تمام مشخصات لپ تاپ، مطابقت لپ تاپ با نحوه زندگی خود را در نظر بگیرید می توانید بهترین لپ تاپ را برای خرید انتخاب کنید.در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اندازه نمایشگر و وضوح صفحه نمایش صحبت کنیم.

لپ تاپ چند اینچی بخرم ؟

لپ تاپ چند اینچی بخرم

در جواب به این سوال که لپ تاپ چند اینچی بخرم باید بگیم لپ‌تاپ‌ها در اندازه‌های مختلفی در بازار هستند که بر اساس نیازهای سبک زندگی مانند قابلیت حمل، بودجه و سرعت پردازش ساخته می شوند. در خرید لپ تاپ های چند اینچی توجه داشته باشد که  اندازه صفحه نمایش کوچکتر سرعت پردازش و ذخیره سازی کمتری دارد، اما قابل حمل بهتر است و بالعکس.
اکثر لپ‌تاپ‌های محبوب دارای اندازه‌های صفحه‌نمایش بین 13 تا 15 اینچ هستند. 13 اینچ استاندارد است، اما لپ تاپ های بین 11 تا 17 اینچ نیز در بازار هستند.

5مدل لپ تاپ با نمایشگر و رزولوشن مناسب

در ادامه درباره 5 مدل از لپ تاپ هایی که در جواب سوال لپ تاپ چی بخرم به شما معرفی میکنیم تا انتخابی درست و بر اساس نیازهای خود  داشته باشید:

  Asus Chromebook Flip

اگر به دنبال چیز جدیدی هستید که هزینه زیادی برای شما نداشته باشد، ایسوس کروم بوک فلیپ یک لپ تاپ استارت عالی است و حتی برای بچه هایی که برای اولین بار به دنبال یادگیری در مورد رایانه هستند توصیه می شود.
•    اندازه صفحه نمایش 12.5 تا 14 اینچ (31.7 تا 35.5 سانتی متر) 
•    4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی

مک بوک ایر جدید اپل

مک‌بوک‌های اپل در اندازه‌ها، وزن و سرعت بسیار متنوع هستند. لپ‌تاپ مک بوک ایر اپل می‌تواند کارهای متوسطی مانند ویرایش ویدیوی خانگی، لمس عکس‌ها و ضبط موسیقی را تحمل کند.
لپ‌تاپ‌هایی که در محدوده صفحه نمایش 12 تا 13 اینچی قرار دارند برای کارهای سبک و قابل حمل مناسب تر می باشنداین مدل لپ تاپ برای کسانی که به دنبال یک لپ تاپ استارت با بودجه کمی بیشتر هستند، مانند دانش آموزان کالج و دبیرستان توصیه می شود. همچنین، اندازه صفحه نمایش کوچکتر این لپ تاپ برای افرادی که جای کمتری دارند ، مانند اتاق های تنگ خوابگاه و میزهای مطالعه کوچک کاربرد بهتری دارد.
•    اندازه صفحه نمایش: 13.3 اینچ (33.7 سانتی متر)
•    8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی(برای
بررسی قیمت رم لپ تاپ  در یه خرید اطلاعات بیشتری ببینید.)

 Dell XPS 15

اگر می توانید در مسیرهای کوتاه لپ تاپ های سنگین تری را جا به جا کنید این مدل لپ تاپ انتخاب مناسبی است. متداول ترین افزایش اندازه صفحه نمایش نسبت به کوچکترین لپ تاپ ها، محدوده 15 اینچی است. با این اندازه صفحه نمایش بزرگتر، برخی ارتقاءهای قابل توجه مانند سرعت، قدرت باتری و کیفیت بلندگو ممکن می باشد.
•    اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ (39.6 سانتی متر)
•    16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی

بیشتر بخوانید : آموزش نحوه اتصال موبایل به لپتاپ

 مک بوک پرو 15 اینچی

با لپ تاپ مک بوک پرو 15 اینچی در محل کار تقریباً می توانید هر کاری را انجام دهید مانند :ضبط موسیقی، طراحی وب سایت حرفه ای، ویرایش ویدیو. این لپ تاپ برخلاف لپ تاپ هایی با اینچ کوچکتر قابلیت ارتقا بیشتری دارد.
•    اندازه صفحه نمایش: 15.5 اینچ (39.1 سانتی متر)
•    32 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی

Lenovo Legion    

لپ‌تاپ‌های 17 اینچی، مانند  Lenovo Legion، نه تنها دارای معماری بزرگ‌تر هستند، بلکه شامل شارژرهای بزرگ‌تری هستند که به آن‌ها وصل می‌شوند.که در مقایسه با شارژرهای لپ تاپ های 12 و 13 اینچی بزرگ است.همچنین صفحه نمایش بزرگتر به شما این امکان را می دهد که اندازه متن و عکس را به میزان قابل توجهی افزایش دهید تا دیدن آن بسیار آسان تر شود. اگر قصد خرید لپ تاپ 17 اینچی را برای مزایای قدرتمند آن دارید، آماده باشید که با پول بسیار بیشتری نسبت به رایانه های کوچکتر وارد بازار شوید.
•    اندازه صفحه نمایش: 17.3 اینچ (43.9 سانتی متر)
•    32 گیگابایت رم، 1 ترابایت فضای ذخیره سازی
برای تمییزکردن صفحه نمایش لپتاپ می توانید به
استعلام قیمت کیت تمیز کننده لپ تاپ در یه خرید بپردازید.

استانداردهای اندازه لپ تاپ چیست؟

لپ تاپ چند اینچی بخرم

اندازه های مختلف صفحه نمایش لپ تاپ برای افراد، بر اساس کاربرد مختلف ایده آل است و همچنین به هدف استفاده از آن مانند اندازه بزرگ لپ تاپ برای مشاغل و ادارات و اندازه معمولی برای دانش آموزان و غیره بستگی دارد.
 برخی از اندازه‌های استاندارد لپ تاپ چند اینچی مناسب را در اینجا برای شما عنوان می کنیم :  
•    سایز لپ تاپ 11 تا 12 اینچی : لپ تاپ های بین اندازه های 11 تا 12 اینچی باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ ها هستند.
•    سایز لپ تاپ 13 تا 14 اینچی : اندازه لپ تاپ ها بین 13 تا 14 اینچی بهترین لپ تاپ قابل حمل و استفاده هستند.
•    اندازه لپ تاپ 15 اینچی : اینها متوسط ترین لپ تاپ ها هستند.که برای اکثر حرفه ها و کارها بهترین هستندو صفحه نمایش بزرگ خوبی دارد.
•    سایز لپ تاپ 17 تا 18 اینچی : لپ تاپ 17 تا 18 اینچی بزرگترین اندازه های صفحه نمایش لپ تاپ هستند. از لحاظ کاربردی در سطح کاملی قرار داره و تجربه یک صفحه نمایش بزرگ و دیدن جزئیات جزئی بیشتری را می تونید تجربه کنید.
در کنار توجه به اینکه لپ تاپ چند اینچی با چه رزولوشنی بخرید باید به فاکتورهای مانند ، RAM، فضای ذخیره‌سازی، صفحه نمایش، سیستم عامل، باتری و نیازهای منبع تغذیه نیز توجه کنیم.شما می توانید برای
خرید قطعات کامپیوتر از طریق سایت یه خرید اقدام کنید.

مزایای لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ و کوچک

مزایای لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ

•    بزرگترین مزیت نمایشگرهای بزرگتر از نظر فنی زاویه دید گسترده است. لپ تاپ های بزرگ بزرگتر هستند،می توانند دورتر باشند و همچنان همه چیز را درک کنید.
•    انتخاب نمایشگر بزرگ در پیشبرد کار بهتر و سریعتر است در این صورت به دلیل افزایش وزن و ابعاد کلی صفحه نمایش و صفحه کلید بزرگتر، حمل و جابجایی لپ تاپ با اینچ بزرگترسخت تر است .

مزایای لپ تاپ با صفحه نمایش کوچک

•    لپ تاپ هایی با نمایشگرهای کوچک اغلب سبک تر و فشرده تر هستند
•    اگر کار راحت در هر محیطی مانند صندلی های هواپیما یا کافی شاپ های شلوغ را در اولویت قرار می دهید، لپ تاپ با اینچ های کوچک عالی هستند. وزن تنها چیزی نیست که می‌خواهید در نظر داشته باشید، زیرا نمایشگرهای کوچک نیز معمولاً در مقایسه با گزینه‌های بزرگ‌تر انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

رزولوشن در لپ تاپ چیست ؟

لپ تاپ چند اینچی بخرم

رزولوشن در لپ تاپ به تعداد پیکسل هایی گفته می شود که تصویر روی صفحه را تشکیل می دهند. تعداد پیکسل بالاتر روی صفحه نمایش به معنی تصاویر، فیلم ها و متن واضح تر نمایش داده می شود . همچنین به معنای فضای بیشتر برای نمایش صفحات وب و برنامه ها و استفاده از برنامه های جانبی است. وضوح صفحه نمایش با استفاده از تعداد پیکسل های افقی و عمودی است.
لپ تاپ ها می توانند رزولوشن های مختلف صفحه نمایش داشته باشند. معمولا وضوح بالاتر به معنای کیفیت تصویر بهتر است. لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر معمولا رزولوشن پایین‌تری دارند، فقط به این دلیل که صفحه نمایش کوچک‌تر است و حتی با اینکه تراکم پیکسلی کمتری دارد، تصویر خوب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ چند اینچی بخرم ؟

رابطه اندازه و رزولوشن در نمایشگر لپ تاپ

اندازه صفحه نمایش و وضوح صفحه نمایش یا همان رزولوشن دو عنصر مهمی هستند که می توانند روی طرح بندی یک برنامه تاثیر بگذارند. اندازه صفحه نمایش چیزی نیست جز اندازه گیری فیزیکی صفحه در اینچ، در حالی که وضوح صفحه نمایش تعداد پیکسل های روی صفحه است. بسته به اندازه فیزیکی صفحه، در صورتی که پیکسل های کافی برای دور زدن وجود نداشته باشد، وضوح تصویر نمایش داده شده روی آن تحت تأثیر قرار می گیرد. این بدان معناست که دو مانیتور می‌توانند اندازه فیزیکی یکسانی داشته باشند، اما مانیتوری که تعداد پیکسل‌های بیشتری دارد وضوح بهتری دارد. و صفحه نمایش هایی با اندازه های یکسان ممکن است وضوح متفاوتی داشته باشند.

بهترین رزولوشن چیست؟

پاسخ به این سوال به اندازه صفحه نمایش شما و نحوه استفاده شما از لپ تاپ بستگی دارد. برای بعضی کارها ، اغلب وضوحی با صفحه بزرگ می خواهید مشاهده می کنید مثلا رزولوشن برای دیدن یک فیلم بسیار متفاوت تر از رزولوشن برای کار با نرم افزار فتوشاپ  بر روی لپ تاپ است . لپ تاپ ها  با اندازه‌های نمایشگر مختلف برای عملکرد صحیح به وضوح متفاوتی نیاز دارند و همیشه محبوبترین ها بهترین نیستند.فروشگاه اینترنتی یه خرید لپ تاپ هایی با رزولوشن های خوب وعالی برای شما دارد.

نکاتی که باید قبل از انتخاب اندازه نمایشگر مناسب توجه کنید.

وقتی میخواهید لپ تاپی بخرید و در انتخاب نمایشگر آن دچار چالش شده اید که لپ تاپ چند اینچی بخرید با توجه به این سوالاتی که از خود میپرسید می توانید هر یک از کاستی هایی را که قبلاً داشتید شناسایی ، برطرف کنیدو نمایشگر مناسب برای خود انتخاب کنید :
1.    آیا اغلب از لپ تاپ خود برای فعالیت های چند رسانه ای استفاده می کنم؟
در اول باید این سوال را از خود بپرسید ، من با لپ تاپ خود بیشتر چه کار می کنم؟ اگرفیلم ها و ویدئو ها را با لپ تاپ تماشا می کنید اندازه صفحه نمایش بزرگتر به یک مزیت تبدیل می شود. این زاویه دید عالی و جزئیات بهتر را ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا از عناوین استریم یا بازی های ویدیویی بیشترین بهره را ببرید.
2.    لپ تاپ باید با چه فضای کاری همگام شود؟
اگر از لپ‌تاپ درمحیط اداری یا محل کاراستفاده می کنید، اندازه فضای کاری می‌تواند اندازه صفحه نمایش ایده‌آل را تعیین کند.
3.    چقدر باید دستگاه قابل حمل یا جمع و جور باشد؟
در صورتی که لپ تاپ به عنوان یک رایانه رومیزی برای استفاده در خانه و خانواده است لپ تاپ با اینچ بیشتر بهتر است
4.    آیا با اندازه فعلی صفحه نمایش لپ تاپ خود راحت هستید؟
اگر از مقیاس دستگاه قبلی خود لذت می برید و می خواهید چیز جدیدی با نسبت های مشابه بدست آورید، مطمئن شوید که مقایسه دقیقی انجام داده اید.

چگونه بفهمیم صفحه لپ تاپ چند اینچ است؟

لپ تاپ چند اینچی

از آنجایی که شرکت‌ها اندازه لپ‌تاپ را بر حسب اینچ تبلیغ می‌کنند، بنابراین باید با همان استاندارد اندازه‌گیری شود. برای اینکه متوجه بشیم صفحه لپ تاپ چند اینچ است می توانیم به صورت ساده و راحت صفحه لپ تاپ را اندازه بگیریم. تمام اندازه های صفحه نمایش به صورت مورب اندازه گیری می شوند در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
•    یک نوار اندازه گیری بردارید.
•    به سادگی اندازه گیری را با نوار از گوشه پایین مورب به گوشه مقابل شروع کنید. یا به عبارت ساده از گوشه ای به گوشه دیگر. به خاطر داشته باشید که قاب در اندازه صفحه نمایش گنجانده نشده است.
•    اندازه ای که بدست می اورید اندازه دقیق صفحه نمایش لپ تاپ شما است.
زمانی که در فروشگاه برای
خرید لپ تاپ هستید نمی توانید آنجا لپ تاپ را اندازه بگیرد پس اندازه نمایشگر لپ تاپ را بدون اندازه گیری با مشاهده شماره مدل لپ تاپ تعیین کنید. از طرف دیگر، می توانید این کار را با یافتن اندازه آن به صورت آنلاین یا با بررسی قسمت پشتی لپ تاپ انجام دهید.

سخن آخر
اندازه صفحه نمایش و رزولوشن یا وضوح صفحه نمایش دو مسئله ای است که باید در کنار دیگر عوامل مهم لپ تاپ در هنگام خرید  به آنها توجه کرد ما در این مقاله راجع به اندازه های لپ تاپ مناسب و همچنین رزولوشن لپ تاپ باشما صحبت کردیم اینکه رزولوشن چیه و چه رابطه ای با اندازه لپ تاپ دارد تا در انتخاب لپ تاپ برای شما کاربردی باشد.

سوالات متداول

لپ تاپ چند اینچی بخرم ؟
Asus Chromebook Flip - مک بوک ایر جدید اپل - Dell XPS 15 - مک بوک پرو 15 اینچی - Lenovo Legion
اکثر لپ‌تاپ‌های محبوب دارای اندازه‌های صفحه‌نمایش بین 13 تا 15 اینچ هستند. 13 اینچ استاندارد است، اما لپ تاپ های بین 11 تا 17 اینچ نیز در بازار هستند.
رزولوشن در لپ تاپ چیست ؟
رزولوشن در لپ تاپ به تعداد پیکسل هایی گفته می شود که تصویر روی صفحه را تشکیل می دهند. تعداد پیکسل بالاتر روی صفحه نمایش به معنی تصاویر، فیلم ها و متن واضح تر نمایش داده می شود.
چگونه بفهمیم صفحه لپ تاپ چند اینچ است؟
•    یک نوار اندازه گیری بردارید.
•    به سادگی اندازه گیری را با نوار از گوشه پایین مورب به گوشه مقابل شروع کنید. یا به عبارت ساده از گوشه ای به گوشه دیگر. به خاطر داشته باشید که قاب در اندازه صفحه نمایش گنجانده نشده است.
•    اندازه ای که بدست می اورید اندازه دقیق صفحه نمایش لپ تاپ شما است.

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین