Yekharid logo حساب کاربری


چرا تبلت روشن نمیشه؟

چرا تبلت روشن نمیشه؟

تبلت ها یک دستگاه الکترونیکی همه جا حاضر برای افراد از همه اقشارها هستند. مردم از آن برای اطلاع از مطالعه، تماشای فیلم ها و سریال ها، برگزاری جلسات و غیره از آن استفاده م

فهرست مقاله
•    چرا تبلت روشن نمیشه؟
•    نحوه رفع مشکل روشن نشدن تبلت
•    5 راهکار برای جلوگیری از خراب شدن تبلت
•    از کجا بفهمیم تبلت سوخته؟

تبلت ها یک دستگاه الکترونیکی همه جا حاضر برای افراد از همه اقشارها هستند. مردم از آن برای اطلاع از مطالعه، تماشای فیلم ها و سریال ها، برگزاری جلسات و غیره از آن استفاده می کنند. تبلت هایی که یک نسخه سبک تر از یک لپ تاپ و یک نسخه متنوع تر از یک تلفن همراه هستند، منحصر به فرد و چند منظوره هستند. این باعث می شود مراقبت از چنین دستگاهی از اهمیت زیادی برخوردار باشد. ما در این مقاله درباره روشن نشدن تبلت و نحوه رفع این مشکل و جلوگیری از وارد شدن اسب جدی به تبلت با شما صحبت می کنیم. با ما تا اخر مقاله همراه باشید.

چرا تبلت روشن نمیشه ؟

در این قسمت دلایل احتمالی پاسخ ندادن تبلت شما به لمس و سیاه ماندن صفحه را توضیح میدهیم:

•    باتری کم: دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت ها برای کارکردن به انرژی باتری نیاز دارند. بنابراین، اگر باتری کافی نداشته باشید، دستگاه شما روشن نمی شود.
•    آسیب آب یا سخت افزار: آیا اخیراً تبلت شما روی سطح سخت یا در آب افتاده است؟ اگر چنین است، ممکن است تبلت شما به دلیل آن آسیب جدی سخت افزاری دیده و ممکنه تبلت سوخته باشد، به همین دلیل است که روشن نمی شود.
•    نقص نرم افزار: اگر می خواهید یک برنامه شخص ثالث را از یک فروشگاه برنامه ناامن نصب کنید. در این شرایط، اگر ندانید با آن چه کار کنید، می تواند به گوشی شما آسیب برساند.
•    خرابی صفحه نمایش: ممکن است تبلت شما روشن باشد، اما به دلیل مشکل صفحه نمایش شما، نمی تواند اطلاعات را نشان دهد. این می تواند ناشی از آسیب سخت افزاری یا نرم افزاری تبلت شما است. 
•    مشکل گرمایش: اگر در حین شارژ کردن تبلت خود به استفاده از آن ادامه می‌دهید یا اجازه نمی‌دهید رایانه لوحی شما برای چند ساعت بدون استفاده بماند. سپس، به دلیل گرمای بیش از حد، ممکن است تبلت شما موجب اسیب جدی شود حتما رایانه لوحی خود را خنک کنید و پس از آن دوباره استفاده کنید.

نحوه رفع مشکل روشن نشدن تبلت

اگر به هر دلیل احتمالی تبلت شما روشن نشد نگران نباشید باید بعضی مشکلات را با بهینه سازی برخی از عملکردها در رایانه لوحی خود برطرف کنید. در صورت رفع نشدن مشکل باید به مرکز خدمات مراجعه کنید شاید رفع نشدن مشکل شما از سوختن تبلت شما باشد. حتما مراحل را به دقت اجرا کنید زیرا ممکن است با کمی دقت و تلاش تبلت خود را دوباره راه اندازی کنید.

مسائل مربوط به شارژ را بررسی کنید.

اگر قبلاً هیچ نشانه ای از خرابی تبلت را مشاهده نکرده اید، مشکل ممکن است  از شارژ باشد و برای بررسی شارژ رایانه لوحی خود حتما به این نکات دقت کنید: 

اتصالات تبلت خود را بررسی کنید.

نکات واضح بریا اتصالات شارژ را بررسی کنید اینکه تبلت شما کامل شارژ شده؟ آیا پریز برق، برق داشته؟ آیا شارژر به تبلت یا پریز برق وصل بوده؟ برای خرید کابل شارژر از طریق سایت یه خرید شارژرهای مناسب با تبلت پیدا کنید.

خاک و گرد و غبار را در پورت چک کنید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که هیچ گرد و غبار، کثیفی یا زباله دیگری در پورت USB کابل شارژ یا درگاه شارژ تبلت مسدود نشده باشد. به یاد داشته باشید این اتصالات ظریف هستند. بهترین راه برای از بین بردن گرد و غبار از درگاه ها استفاده از قوطی هوای فشرده است.

کابل تبلت را عیب یابی کنید.

کابل‌های شارژ USB به دلیل عملکرد نادرست معروف هستند. با استفاده از آن با دستگاه دیگری را بررسی کنید برای اینکه ببینید آیا کار می کند، می توانید یکپارچگی کابل خود را بررسی کنید.

یک چرخه قدرت را انجام دهید.

اگر تبلت شما روشن نمی شود ممکن است بدلیل یخ زدگی باشد(یخ زدگی به دلیل عدم استفاده یا در حالت خاموش صفحه نمایش و هیچ دکمه ای کار نمی کند) راه حل مناسب این است که چرخه برق را انجام دهید. برای تبلت هایی با باتری قابل جابجایی، به آسانی باتری را بیرون بیاورید، چند ثانیه صبر کنید و دوباره آن را در آن قرار دهید.
در تبلت هایی که باتری قابل جابجایی ندارند، دکمه روشن/خاموش دستگاه را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. بسته به سازنده شما، ممکن است لازم باشد آن را بین 10 تا 30 ثانیه نگه دارید.

باتری تبلت خود را بررسی کنید.

اگر تبلت شما روشن یا شارژ نمی شود، اما مطمئن هستید که تجهیزات شارژ شما کار می کند و چرخه برق مشکلات شما را حل نکرده است، وقت آن است که به باتری تبلت توجه کنید. اکثر باتری های تبلت پس از چند سال استفاده به سرعت کیفیت خود را از دست می دهند. 

بررسی کنید باتری در حال دریافت برق است.

پس از اینکه گوشی یا تبلت خود را به شارژر خود وصل کردید، یک دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا نماد باتری روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود یا خیر. در صورت ظاهر شدن نماد، باتری تبلت شما سالم است. و اگر باتری شما نیاز به تعویض داشت و تبلت شما امکان جابجایی دارد میتوانید با قیمت مناسب یک باتری تهیه کنید. برای تبلت های بدون امکان جابجایی باید به افراد متخصص و حرفه ای مراجعه کنید یا یک تبلت جدید خریداری کنید.

صفحه نمایش تبلت را بررسی کنید.

خوشبختانه، تشخیص اینکه آیا صفحه نمایش شما مقصر است یا خیر، آسان است. دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید تا مطمئن شوید تبلت شما قطعاً روشن می شود، سپس حداقل دو دقیقه صبر کنید تا فرآیند بوت کامل شود. اگرچه دستگاه شما روشن است، اما نمی توانید چیزی را ببینید، که می تواند خطای صفحه نمایش شما باشد. باید صفحه تبلت خود را تعویض کنید. 

از رایانه شخصی خود برای عیب یابی استفاده کنید.

همچنین اگر تبلت شما روشن نمی شود، می توانید این گزینه را امتحان کنید. برای روشن کردن آن باید تبلت خود را به رایانه متصل کنید. اگر دستگاه شما روشن نیست، گوگل نیز این مرحله را توصیه کرده است. دستورالعمل های داده شده را برای روشن کردن دستگاه خود دنبال کنید.

•    باید تبلت خود را از طریق USB به کامپیوتر متصل کنید.
•    برای چند دقیقه دستگاه خود را بگذارید تا شارژ شود.
•    فقط کابل تبلت خود را جدا کنید. کابل را از کامپیوتر خود جدا نکنید. بعد از چند دقیقه دوباره تبلت خود را وصل کنید.
•    دستگاه خود را حداقل به مدت نیم ساعت بگذارید تا شارژ شود.
•    اکنون، دکمه پاور را برای 10-15 ثانیه فشار دهید و بعد روی Restart ضربه بزنید.
•    اگر تبلت شما گزینه راه اندازی مجدد را فوراً نشان نداد، باید دکمه پاور را برای 30 ثانیه یا بیشتر فشار دهید.

دستگاه خود را از حالت بازیابی بازنشانی کنید.

آخرین کاری که باید سعی کنید خودتان انجام دهید، تنظیم مجدد دستگاه است. خوبی در مورد تنظیم مجدد این است که اگر برخی از باگ ها یا بدافزارها مشکل ایجاد کنند، تمام داده ها را حذف می کند.

•    دکمه افزایش صدا + پاور را به مدت 15 تا 20 ثانیه فشار دهید.
•    از دکمه های ولوم برای انتخاب بالا و پایین استفاده کنید. و از دکمه پاور برای تایید استفاده کنید.
•    با فشار دادن Volume Down به Wipe Data بروید.
•    دکمه پاور را فشار دهید تا تمام داده ها پاک شوند.

به مرکز تخصصی خدمات مراجعه کنید.

پس از انجام تمام اصلاحات ذکر شده در بالا، اگر هنوز نمی توانید تبلت خود را روشن کنید، آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که تبلت خود را به مرکزتخصصی خدمات  ببرید. آنها دستگاه شما را روی سخت افزار و نرم افزار به طور کامل عیب یابی می کنند و میفهمند تبلت سوخته یا هنوز قابل استفاده مجدد است یا خیر. 

بر اساس مشکل پیش امده تبلت را تعمیر می کنند. در نهایت برای خرید تبلت و بررسی قیمت قطعات مرتبط به تبلت می توانید از فروشگاه اینترنتی یه خرید انتخاب سریعتر و بهتری داشته باشید.

5 راهکار برای جلوگیری از خراب شدن تبلت

این 5 راهکار جزء راه هایی هستند که رعایت هر کدام از این عوامل مانع ازخراب یا سوخته شدن تبلت شما می شود و در صورتی که تبلت شما روشن نشود از همین عوامل می توانیم بفهمیم که تبلت سوخته یا خراب شده است.

1.    قرار ندادن تبلت در معرض عناصر طبیعی. اگر افراد تبلت های خود را در معرض عواملی مانند گرما، سرما، آب و مکان های بیرونی قرار دهند، می توانند آسیب جبران ناپذیری به تبلت های خود وارد کنند.

رها کردن تبلت در ماشین در طول شب، قرار دادن آن بر روی سطوح سنگی، قرار دادن آن در مکان‌هایی که بسیار خنک یا گرم هستند، از جمله راه‌هایی هستند که افراد به تبلت آسیب می‌رسانند.

2.    اجتناب از مشکلات بدافزار. همه دستگاه های الکترونیکی مستعد بدافزار هستند. بسیاری از تکنسین‌های فروشگاه‌های خدمات تعمیر تبلت تأیید کرده‌اند که حتی تبلت‌ها نیز از مشکلات بدافزار مانند ویروس‌ها، باج‌افزارها و جاسوس‌افزارها در امان نیستند.

مردم اغلب تصور می کنند که این مشکلات فقط روی موبایل ها و لپ تاپ ها تاثیر می گذارد، اما این درست نیست. بدافزار همچنین می تواند بر تبلت تأثیر بگذارد و امکان دریافت اطلاعات شخصی دزدیده شده از تبلت وجود دارد. از این رو افراد باید تبلت های خود را در صورت وجود بدافزار توسط کارشناسان یا شرکت های حرفه ای بررسی کنند.

3.    پر شدن بیش از حد تبلت با برنامه ها. تبلت ها گزینه های ذخیره سازی بهتری نسبت به تلفن های همراه دارند. در حالی که این کاملا درست است، تبلت ها نیز بر اساس اصول اولیه یک گوشی هوشمند کار می کنند. بسته بندی آن با برنامه های زیاد کارایی آن را به مرور زمان از بین می برد و مطمئناً کند می شود.

 پاک کردن فایل‌های کش و کوکی‌های وب‌سایت‌ها در تبلت برای ایجاد فضای بیشتر مهم است. همچنین مطمئن شوید که فقط برنامه های مورد نیاز را نصب کنید. برای بررسی قیمت کارت حافظه در وبسایت یه خرید روی لینک کلیک کنید

4.     هرگز راه اندازی مجدد یا خاموش کردن را فراموش نکنید. از آنجایی که تبلت در اکثر خانواده ها وسیله الکترونیکی اصلی نیست، مردم اغلب از مراقبت از آن غافل می شوند. تبلت را در روز و بیرون می گذارند و هرگز آن را خاموش نمی کنند. این باعث آسیب به باتری و همچنین ایجاد مشکل در زیر سیستم های آن می شود.

اجازه دهید تبلت شما یک بار در روز خنک شود یا آن را حدود 30 دقیقه خاموش کنید تا از چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

5.     استفاده نکردن از قاب محافظ برای تبلت. صدمات وارده به تبلت تنها به دلیل افتادن آن و شکستن صفحه نمایش آن نیست. یک فرد همچنین می تواند تبلت خود را به طور غیر منتظره از طریق گرد و غبار، آب، حیوانات خانگی، کودکان و غیره خراب کند. عدم استفاده از کیس محافظ دلیل اصلی چنین حوادثی است که به راحتی قابل اجتناب است. 

رعایت هر کدام از این نکات موجب عمر بیشتر تبلت شما می شود ولی از کجا بفهمیم تبلت سوخته؟ میتونیم بگیم عدم رعایت هر کدام از این نکات نیز موجب خراب یا سوختن تبلت شما می شوند.

از کجا بفهمیم تبلت سوخته؟

در جواب این سوال اینکه از کجا بفهمیم تبلت سوخته باید بگوییم ممکن است به دلایل مختلف این اتفاق بیفتد تبلت شما روشن نشود یا سوخته باشد. درست است اگر با هر کدام از این نکات که در این مقاله صحبت کردیم تبلت شما روشن نشد نشان دهنده این است که این تبلت خراب یا سوخته است و با توجه به نکات بالا متوجه سوختن تبلت خواهید شد. که در صورت خراب بودن باید به افراد متخصص این کار را بسپارید و البته در صورت سوختن تبلت باید برای خرید تبلت جدید اقدام کنید.

سخن آخر

تبلت ها دستگاه های الکترونیکی چند منظوره هستند که نکات مثبت لپ تاپ و تلفن همراه را با هم ترکیب می کنند. آنها همچنین دستگاه‌های حساسی هستند که نرم‌افزارهای با تکنولوژی بالا در کار هستند. بنابراین مطمئن شوید که به کارشناسان شرکت‌های خدمات تعمیر تبلت گوش می‌دهید و از روش‌های ذکر شده در بالا که می‌تواند به طور بالقوه تبلت شما را بدون تعمیر خراب کند، اجتناب کنید.

سوالات متداول

از کجا بفهمیم تبلت سوخته؟
عدم رعایت هر کدام از این عوامل موجب خراب یا سوختن تبلت شما می شوند. قرار ندادن تبلت در معرض عناصر طبیعی. اجتناب از مشکلات بدافزار. پر شدن بیش از حد تبلت با برنامه ها.  هرگز راه اندازی مجدد یا خاموش کردن را فراموش نکنید.  استفاده نکردن از قاب محافظ برای تبلت. 
چرا تبلت روشن نمیشه؟
باتری کم- آسیب آب یا سخت افزار- نقص نرم افزار- خرابی صفحه نمایش- مشکل گرمایش
نحوه رفع مشکل روشن نشدن تبلت چگونه است؟
مسائل مربوط به شارژ را بررسی کنید. یک چرخه قدرت را انجام دهید. باتری تبلت خود را بررسی کنید. صفحه نمایش تبلت را بررسی کنید. از رایانه شخصی خود برای عیب یابی استفاده کنید.. دستگاه خود را از حالت بازیابی بازنشانی کنید. به مرکز خدمات سازنده خود مراجعه کنید.

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین