Yekharid logo حساب کاربری


لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد؟

لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد؟

همه افراد قبل از خرید لپ تاپ یک سوال رایج دارند که این لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد و با جستجو درباره این مسئله متوجه میشوند که عدد دقیقی برای استفاده از شارژ لپ تاپ وجود

فهرست مطالب
•    لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد؟
•    6 نکته برای اینکه لپ تاپ بیشتر شارژ نگه دارد.
•    شارژ لپ تاپ چقدر طول میکشد؟ 
•    لپ تاپ چقدر باید شارژ شود؟
•    اولین بار لپ تاپ را چقدر شارژ کنیم؟
•    از کجا بفهمیم لپ تاپ شارژ شده ؟
•    6 راه حل برای مشکل رایج شارژ نشدن لپ تاپ

همه افراد قبل از خرید لپ تاپ یک سوال رایج دارند که این لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد و با جستجو درباره این مسئله متوجه میشوند که عدد دقیقی برای استفاده از شارژ لپ تاپ وجود ندارد و زمان استفاده از شارژ لپ تاپ بنا به دلایلی که در مقاله صحبت میکنیم متفاوت است .نگه داشتن شارژ لپ تاپ نکته ی مهمی است که باید به آن توجه کنیم زیرا نگه داشتن شارژ لپ تاپ قابلیت حمل به لپ تاپ می دهد برای همین در این مقاله راجع به نگه داشتن شارژ لپ تاپ با شما صحبت میکنیم .

لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد؟

لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد

در جواب به این سوال که هر لپ تاپ بعد شارژ شدن چقدر شارژ نگه میدارد؟ باید بگوییم که به طور کلی، لپ تاپ پس از یک بار شارژ کامل و قطع شدن از برق بین یک تا ده ساعت شارژ نگه میدارد. 
همچنین زمان استفاده از اکثر لپ‌تاپ‌ها بسته به مدل لپ‌تاپ و برنامه‌هایی که روی لپ‌تاپ اجرا می‌شوند 1.5 تا 6 ساعت شارژ نگه میدارد. 
با شارژ کردن مداوم لپ تاپ ها دیگر مانند زمانی که دفعه اول شارژ شده است شارز نمی شود و ظرفیت شارژ کاهش می یابد.

6 نکته برای اینکه لپ تاپ بیشتر شارژ نگه دارد.

در زیر توصیه‌ها و نکاتی وجود دارد که می‌توانیدشارژ لپ تاپ خود را بیشتر نگه دارید :
•    تا حد امکان روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید.
•    لوازم جانبی را جدا کنید.
هر وسیله جانبی خارجی مانند یک دستگاه USB، را از لپ تاپ برق می گیرد جدا کنید. استفاده از تاچ پد به جای ماوس کامپیوتر USB نیز می تواند به عمر باتری کمک کند.
•    وضوح صفحه نمایش را پایین بیاورید.
•    اگر قصد استفاده از وای فای را ندارید مطمئن شوید که وای فای را غیرفعال کردید چون باعث کاهش شارژ لپ تاپ می شود. 
•    گوش دادن به موسیقی یا تماشای یک ویدیو هر کدام از این موارد باعث تمام شدن شارژ لپ تاپ می شود.
•    تعداد برنامه‌های نرم‌افزاری که روی لپ‌تاپ شما باز هستند و در حال اجرا هستندشارژ لپ تاپ را میخورند.

شارژ لپ تاپ چقدر طول میکشد؟ 

خیلی از عوامل بر زمان شارژ شدن لپ تاپ تأثیر می گذارد این عامل می تواند تعداد سلول های باتری که باید شارژ شوند باشد ، روشن یا خاموش بودن لپ تاپ ، یا اینکه آیا قبل از شارژ شدن کاملاً خالی شده است . زمانی که لپ تاپ خاموش است، احتمالاً شارژ کامل لپ تاپ شما حدود 1.5 ساعت تا 2.5 ساعت طول می کشد.ولی به طور متوسط حدود 1 ساعت طول میکشد لپ تاپ شما برای اینکه قابل استفاده باشد شارژ شود. 
عامل دیگری که بر مدت زمان شارژ تأثیر می گذارد، نوع آداپتور است. برخی از آداپتورها آداپتورهای سنگینی هستند و با سرعت بیشتری شارژ می شوند. میتوانید برای
خرید مبدل برق لپ تاپ از طریق سایت یه خرید اقدام کنید.

لپ تاپ چقدر باید شارژ شود؟

لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد

در حالت ایده آل، باید لپ تاپ خود را بین 40 تا 80 درصد شارژ نگه دارید، اگرچه تعداد چرخه های شارژ زیاد نیز ممکن است مدت استفاده از شارژ لپ تاپ را کم کند. صرف نظر از برنامه ای که با لپ تاپ انجام میدهید، ظرفیت باتری برای شارژ به مرور زمان کاهش می یابد. 
لپ‌تاپ کاملا شارژ شده را می‌توان زمانی تعریف کرد که لپ تاپ یک بار شارژ کامل از 0% تا 100% را پشت سر گذاشته و آداپتور برق از پریز برق جدا شده باشد.
برای بعضی لپ تاپ های نسل امروز اگر شارژر را در زمانی که شارژ باتری 100 درصد است وصل کنید، نمی توانید باتری لپ تاپ خود را بیشتر شارژ کنید. اگر باتری را بیش از ظرفیت شارژ کنید، هیچ خطری برای باتری وجود ندارد.
ولی هنگامی که لپ تاپ شما با باتری های لیتیوم پلیمری به 100 درصد شارژ رسید، باید آن را از برق بکشید تا بتوانید تا حد ممکن عمر باتری را کاهش نیابد.

اولین بار لپ تاپ را چقدر شارژ کنیم؟

لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد

زمانیکه با خرید لپ‌تاپ جدید می‌خواهیدلپ تاپ را برای اولین بار شارژ کنید باید به مدت 24 ساعت شارژ کنید تا مطمئن شوید که شارژ کامل می‌شود. شارژ کامل باتری لپ تاپ در اولین شارژ باعث افزایش عمر آن می شودبرای همین همیشه اولین شارژ لپ تاپ مهمترین شارژ لپ تاپ است.

بیشتر بخوانید : چگونه به لپ تاپ وای فای وصل کنیم ؟ [ آموزش گام به گام ]

از کجا بفهمیم لپ تاپ شارژ شده ؟

هنگامی که لپ تاپ را برای شارژ وصل می کنید و با ظرفیت کامل شارژ می کنید، به طور خودکار شارژ آن متوقف می شود. و علامت پر شدن شارژ لپ تاپ در قسمت پایین سمت راست نوار تسک بار نشان داده می شود .در صورتی که این علامت شارژ به رنگ سبز باشد شما متوجه میشوید لپ تاپ شارژ شده .

6 راه حل برای مشکل رایج شارژ نشدن لپ تاپ

لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد

در اینجا به شما آموزش می دهیم وقتی لپ تاپ شما شارژ نمی شود چه نکاتی را رعایت کنید..این نکات به شما کمک می کند تا لپ تاپ شما شارژ شود. در اینجا روی ویندوز تمرکز می کنیم اما نکات به طور گسترده ای در مورد لپ تاپ هایی که MacOS یا Linux را اجرا می کنند نیز اعمال می شود. 

اتصالات کابل فیزیکی را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که کابل شارژ را محکم در درگاه شارژ لپ تاپ خود قرار داده اید. فراموش نکنید اتصالی را که کابل در آداپتور وصل می شود ، مرور کنید.

باتری لپ تاپ را برداشته و شارژ لپ تاپ را چک کنید

در این مرحله باید مشخص کنید لپ تاپ شما بدون باتری لپ تاپ نیز شارژ می شود یا خیر ؟پس باتری را از لپ تاپ خارج کنید و :
•    اگر با جدا شدن باتری از لپ تاپ ، لپ تاپ به درستی کار کند ، مشکل شارژ لپ تاپ شما مربوط به باتری شما است. اطمینان حاصل کنید که محفظه باتری تمیز است. در صورت لزوم هر ماده خارجی را با یک پارچه بدون پارچه پاک کنید. 
•    در صورتی که لپ تاپ شما باتری قابل جدا شدن نداشته باشد ، می توانید دستگاه خود را باز کنید که این کار را باید کسی انجام دهد که تکنسین انجام اینکار باشه در غیر این صورت به لپ تاپ اسیب جدی تر خواهید زد.

مطمئن شوید که از شارژر و پورت مناسب استفاده می کنید

اطمینان حاصل کنید که شارژر خود را به لپ تاپ خود به درگاه سمت راست وصل کرده اید. بسیاری از لپ تاپ ها فقط یک نقطه برای پلاگین شارژ دارند ، اما اگر لپ تاپ جدیدی دارید ، ممکن است از USB-C برای شارژ استفاده کند.
در این حالت ، تمام درگاه های USB-C را روی لپ تاپ خود امتحان کنید ، زیرا برخی ممکن است فقط برای انتقال داده ها باشند. برای بهترین نتیجه ، باید از شارژر اصلی که با لپ تاپ خود همراه بود استفاده کنید. شارژرهای جعلی می توانند به باتری لپ تاپ شما آسیب برساند و باعث آسیب ماندگار شود.

کابل و درگاه های لپ تاپ را برای آسیب دیدگی مرور کنید

حتی اگر قبلاً یک بررسی دقیق برای مسائل مربوط به اتصال کابل انجام داده اید ، ایده خوبی است که اکنون سیم برق را با دقت بیشتری بررسی کنید. همچنین بقایای داخل درگاه را بررسی کنید ، که می تواند از ایجاد یک اتصال محکم جلوگیری کند.
 یک چراغ قوه را به داخل درگاه بدرخشید تا خاکهای ساخته شده یا سایر زباله ها را بررسی کنید ، که می تواند از انجام شارژ لپ تاپ جلوگیری کند.اگر در داخل آن وجود دارد ، از یک سواب پنبه یا خلال دندان استفاده کنید تا آن را با دقت تمیز کنید. برای تمیز کردن لپ تاپ می توانید کیت تمیز کننده لپ تاپ را در
فروشگاه اینترنتی یه خرید بیشتر ببینید. 

استفاده از برنامه های سنگین 

این احتمال وجود دارد لپ تاپ شما هنگام وصل شدن نیز شارژ نکند که این مسئله مربوط به سخت افزار نیست. ممکن است لپ تاپ شما بسیار سخت کار می کند ، و شارژر شما به اندازه کافی سریع پر نمی شود.

به عنوان مثال ، اگر رایانه شما داغ می شود ، فن باید برای خنک کردن آن سخت تر کار کند هنگامی که شما بسیاری از برنامه های سنگین و پر قدرت را باهم اجرا می کنید آنها شارژ بیشتری استفاده می کنند . برای قیمت فن کارت گرافیک در سایت یه خرید اطلاعات بیشتری بخوانید.

بیشتر بخوانید : چگونه به لپ تاپ رمز بدهیم ؟

شارژر لپ تاپ دیگری را استفاده کنید 

در صورتی که یک شارژر واقعی مناسب نباشد و لپ تاپ را شارژ نکند ، شارژر جایگزین دیگری را  بررسی کنید تا از امنیت شارژر اطمینان حاصل کنید .
با بررسی این نکات اگر هنوز مشکلی وجود دارد ، ممکن است بخشی از لپ تاپ شما آسیب دیده باشد و باعث شود لپ تاپ را شارژ نکند. 

سخن آخر

در آخر امیدواریم که توانسته باشیم به شما جواب سوال لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد؟ را داده باشیم. اینکه لپ تاپ چقدر شارژ نگه میدارد به کیفیت و میزان هزینه ای که برای لپ تاپ خرج میکنید بستگی دارد. البته عوامل بسیاری در شارژدهی و نگهداری شارژ لپ تاپ دخیل هستند،و کار هایی همانند گیمینگ و بازی کردن یا کار هایی که پردازش زیادی می‌برند باعث می‌شوند که شارژ لپ تاپ زودتر خالی شود. 

سوالات متداول

لپ تاپ چقدر شارژ نگه دارد؟
لپ‌تاپ‌ها بسته به مدل لپ‌تاپ و برنامه‌هایی که روی لپ‌تاپ اجرا می‌شوند 1.5 تا 6 ساعت شارژ نگه میدارد. 
از کجا بفهمیم لپ تاپ شارژ شده ؟
وقتی لپ تاپ شارژ میشود علامت شارژ لپ تاپ در قسمت پایین سمت راست نوار تسک بار نشان داده میشود و ما میفهمیم لپ تاپ شارژ شده است.
6 راه حل برای مشکل رایج شارژ نشدن لپ تاپ را چیست؟
اتصالات کابل فیزیکی را بررسی کنید -باتری لپ تاپ را برداشته و شارژ لپ تاپ را چک کنید - مطمئن شوید که از شارژر و پورت مناسب استفاده می کنید- کابل و درگاه های لپ تاپ را برای آسیب دیدگی مرور کنید- استفاده از برنامه های سنگین - شارژر لپ تاپ دیگری را استفاده کنید .

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین