Yekharid logo حساب کاربری


چه لپتاپی باید بخریم؟ ( آموزش نحوه خرید لپتاپ )

چه لپتاپی باید بخریم؟ ( آموزش نحوه خرید لپتاپ )

در این مقاله از سایت یه خرید در مورد نحوه خرید لپتاپ صحبت میکنیم - جهت کسب اطلاعاتری بیشتر در مورد نحوه خرید لپتاپ کلیک کنید.

فهرست مطالب
•    چه لپ تاپی بهتر است بخریم ؟
•    کدام مارک یا برند برای خرید لپ تاپ بهتر است؟
•    چه زمانی لپ تاپ بخریم ؟
•    6فاکتور مهم که هنگام خرید یک لپ تاپ خوب باید دقت کنیم.
•    ویژگی ها و مشخصات یک لپ تاپ خوب
•    10 مارک برتر لپ تاپ
•    لپ تاپ چه رنگی بخرم ؟

سخت ترین بخش خرید لپ تاپ پیدا کردن همان چیزی است که دقیقا می خواهید خرید لپ تاپ خوب یک تمرین در سردرگمی است چون در کمتر فروشگاهی لپ‌تاپ کاملی وجود دارد  که به راحتی بتوانید آن را پیدا کنید همیشه کمی چالش برانگیز است حتی اگر دقیقاً بدانید که چه لپ تاپی می خواهید، پیدا کردن آن می تواند دشوار باشد. ما در این مقاله از فاکتورهایی که باید درهنگام خرید لپ تاپ خوب دقت کنیم مارک لپ تاپ هایی که می توانیم بخریم وهمچنین زمان و رنگ لپ تاپی که می توانیم بخریم صحبت کردیم امیدواریم تا اخر این مقاله با ما همراه باشید. 

چه لپ تاپی بهتر است بخریم ؟

لپ تاپ چی بخرم

گزینه اول برای خرید لپ تاپ بستگی به کاربرد و استفاده شما از لپ تاپ دارد و چیزی که بهترین لپ‌تاپ‌ها را از لپ‌تاپ‌های خوب متمایز می‌کند، نحوه تعادل بین قدرت، کارایی، قابلیت حمل و راحتی است. لپ‌تاپی که میخریم باید به اندازه‌ای توانمند باشد که بتوانیم کارهای روزمره را انجام دهیم، به اندازه کافی راحت باشد که در تمام طول روز از آن استفاده کنیم.

در جواب سوال اینکه چه لپ تاپی بهتر ست بخرم باید این را بگوییم انتخاب فعلی ما برای بهترین لپ تاپ سال 2022 مک بوک ایر است. این دستگاهی است که تقریباً همه چیز را به درستی انجام می دهد. و یک انتخاب عالی برای بهره وری، مرور و حتی بازی های سبک است.

کدام مارک برای خرید لپ تاپ خوبه ؟

ممکن است به یک مارک خاص علاقه داشته باشید یا فقط بخواهید چیز جدیدی را امتحان کنید بنابراین انتخاب مارک کاملاً به شما بستگی دارد. اما توصیه می کنیم مارکی را انتخاب کنید که زمان زیادی را در بازار باشد این بسیار ضروری است زیرا در آینده ممکن است لازم باشد برخی از قطعات سخت افزاری خود را جایگزین کنید، مواردی مانند صفحه کلید، صفحه نمایش و سایر اجزا.
بنابراین، زمانی که می خواهید یک لپ تاپ جدید بخرید، قبل از هر چیز دیگری اندازه، صفحه نمایش، صفحه کلید، پردازنده و اندازه رم آن را بررسی کنید و سپس به صورت آنلاین در
فروشگاه اینترنتی یه خرید می توانید لپ تاپ با مارک خوب بخرید .
در اینجا تعدادی از لپ تاپ های مارک که در سال 2022 می توانید بخرید را به شما معرفی می کنیم :
•    اپل مک بوک ایر (M2)
بهترین لپ تاپ سال 2022 و جدیدترین مک بوک ایر با پردازنده M2 اپل، بهترین لپ تاپ برای اکثر مردم است.
•    مک بوک پرو (14 اینچ و 16 اینچ)
 مک بوک پرو 16 اینچی قدرتمندترین لپ تاپی است که اپل تا به حال ساخته است. 
•    مک بوک ایر (M1) : بهترین لپ تاپ ارزان
اگر به مک‌بوک سبک‌وزن علاقه‌مندید اما Air خارج از محدوده قیمتی شماست، احتمالاً برای مک‌بوک ایرM1مناسب‌تر هست، که اپل همچنان به فروش آن ادامه می‌دهد. 
•    HP SPECTER X360 14 : بهترین لپ تاپ ویندوز
•    ایسوس ROG ZEPHYRUS G15 : بهترین لپ تاپ گیمینگ
•    ASUS ZENBOOK PRO DUO 14 :بهترین لپ تاپ با دو صفحه نمایش
ایسوس14 صفحه نمایش را به طور قابل توجهی بیشتر از قبل زاویه داده است، وضوح بالاتری به آن داده است.
•    ASUS CHROMEBOOK FLIP CX5 : بهترین کروم بوک 15 اینچی
•    LG GRAM 17 : بهترین لپ تاپ برای طرفداران صفحه نمایش بزرگ
•    DELL XPS 13 : بهترین لپ تاپ برای کالج
•    LENOVO THINKPAD X1 NANO : بهترین لپ تاپ برای سفرهای کاری
•    RAZER BOOK 13 : یک لپ تاپ شیک و با بهره وری قدرتمند
Razer بیشتر به خاطر لپ‌تاپ‌های گیمینگ‌اش شناخته می‌شود.
•    LENOVO YOGA 9I :بهترین لپ تاپ چند رسانه ای

چه زمانی لپ تاپ بخریم ؟

لپ تاپ چی بخرم

خرید جدیدترین و بهترین دستگاه به محض عرضه آسان است اما بهترین زمان مناسب از سال برای خرید لپ تاپ بعد از تعطیلات مدرسه و فصل بازگشت به مدرسه است.
چند ماه پس از عرضه بزرگ نسل جدیدی از لپ تاپ و زمانی که یک شرکت در حال آماده شدن برای عرضه یک مدل جدید است معمولاً قیمت نسل های قدیمی لپ تاپ ها را کاهش می دهد تولیدکنندگان و خرده فروشان این کار را برای تخلیه موجودی انجام می دهند، بنابراین هم فضای فیزیکی برای نمایش نسخه های جدید و هم تقاضای مشتری برای آن وجود دارد و این زمان مناسب برای خرید لپ تاپ است.

بیشتر بخوانید : کدام لپ تاپ ها سیم کارت میخورند

6فاکتور مهم که هنگام خرید یک لپ تاپ خوب باید دقت کنیم.

یک سری عوامل در هنگام خرید لپ تاپ مهم است دقت کنیم تا بهترین لپ تاپ را بخریم در اینجا این فاکتورها را برای شما مطرح می کنیم : 

1.    اندازه لپ تاپ

یکی از بهترین ویژگی‌های که در خرید لپ‌تاپ مهم است اینکه می‌تواند داخل کیف لپ‌تاپ قرار بگیرد و با شما به دور دنیا سفر کند برای بررسی قیمت کیف لپ تاپ در وبسایت یه خرید روی لینک کلیک کنید.
اگر نگران قابل حمل بودن هستید، بهترین کار این است که به لپ تاپ هایی با اندازه صفحه نمایش کوچکتر و طراحی نازک و سبک نگاه کنید. این نوع لپ‌تاپ‌ها اغلب به عنوان اولترابوک به بازار عرضه می‌شوند، پس به دنبال آن کلمه باشید.یا، به طور دقیق تر، به سراغ دستگاهی بروید که صفحه نمایش آن بین 12 تا 13.3 اینچ است و وزن آن کمتر از 1.5 کیلوگرم است. 

2.    عمر باتری لپ تاپ

واقعیت عمر باتری لپ تاپ اغلب با آنچه روی جعبه نوشته شده است متفاوت است. متغیرهایی مانند روشنایی صفحه و انواع برنامه‌هایی که اجرا می‌کنید بر مدت زمان ماندگاری باتری تأثیر می‌گذارند.به جای تمرکز بر تعداد ساعاتی که سازنده نقل می کند، به رتبه بندی باتری بر حسب وات ساعت (وات ساعت) یا میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) نگاه کنید. هر چه عدد بزرگتر باشد، باتری بیشتر دوام می آورد.

3.    ذخیره سازی

نه تنها باید میزان ذخیره سازی، بلکه نوع ذخیره سازی را نیز در نظر بگیرید. در آن زمان هارد دیسک مورد علاقه بود. با وجود لپ‌تاپ‌های باریک‌تر و سبک‌تر، هارد دیسک‌ها چندان محبوب نیستند. در عوض، بسیاری از دارندگان لپ‌تاپ درایوهای حالت جامد را انتخاب می‌کنند که سریع‌تر، بی‌صداتر و گران‌تر هستند.

4.    کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ

لپ تاپ چی بخرم

بسته به نحوه استفاده از لپ تاپ، وضوح صفحه نمایش نیز مهم خواهد بود. صفحه نمایش های براق تر تمایل دارند نور اطراف را منعکس کنند، همچنین توجه داشته باشید که لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی صفحه‌نمایش براقی خواهند داشت.برای مقایسه قیمت مانیتور روی لینک کلیک کنید.

5.    پورت USB 3.0

اگر می‌خواهید دستگاه‌های جانبی مانند هارد اکسترنال، ماوس و کیبورد را وصل کنید و از آن‌ها استفاده کنید، درگاه‌های USB 3.0 در لپ‌تاپ جدید ضروری است. برخی از دستگاه های جدید شامل پورت USB 3.0 نیستند، از جمله Macbook Proهای جدید. قبل از اقدام به خرید، این را در نظر داشته باشید.

6.    رم لپ تاپ

RAM  یا حافظه دسترسی تصادفی، کلید عملکرد رایانه است به خصوص اگر چندین کار را روی لپ تاپ خود انجام میدهید. هرچه رم بیشتری داشته باشید، لپ‌تاپ شما سریع‌تر می‌تواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد و برنامه‌های بیشتری را می‌توانید در هر زمان به راحتی اجرا کنید. 
4 گیگابایت رم حداقل است. اگر از نرم افزارهای پرقدرت زیادی استفاده می کنید، به دنبال 8 گیگابایت یا بیشتر باشید. برای
استعلام قیمت رم لپ تاپ در یه خرید روی لینک کلیک کنید.

ویژگی ها و مشخصات یک لپ تاپ خوب

ویژگی ها و مشخصات مهمی که در هنگام خرید لپ تاپ باید در نظر گرفته شود شامل ظرفیت رم، سرعت و فناوری پردازنده (i3/i4/i5/i7)، ظرفیت هارد، کارت گرافیک و اندازه نمایشگر می باشد. شما باید با توجه به کار خود تعادل مناسبی از همه اینها انتخاب کنید. اساساً عملکرد یک لپ‌تاپ بر 5 رکن اصلی استوار است:

پردازنده + رم + حافظه داخلی + باتری + کارت گرافیک = عملکرد

بیشتر بخوانید : لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، کدام برا ی شما مناسب تر است ؟

10 مارک برتر لپ تاپ

لپ تاپ چی بخرم

1.    لپ تاپ apple

اپل بدون شک مجلل ترین و پرطرفدارترین برند لپ تاپ روی کره زمین است. چه لپ تاپ و چه ابزارهای دیگر، کلاس و ظرافت برند بی رقیب است. 

2.    لپ تاپ HP

HP بهترین لپ تاپ های دانشجویی موجود در بازار را می سازد که بسیار مقرون به صرفه هستند. خدمات عالی به مشتریان و گارانتی برند دو مزیت اضافی هستند که آن را به یکی از محبوب‌ترین برندها در بین ده برند برتر لپ‌تاپ تبدیل می‌کنند.

3.    لپ تاپ سرفیس مایکروسافت

مایکروسافت سرفیس به دلایل مختلف مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. بهترین ویژگی این لپ‌تاپ‌ها زیبایی ظاهری دستگاه و همچنین سخت‌افزار درجه یک و ارزش پولی آن است.

4.    لپ تاپ MSI

MSI بهترین لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار در حال حاضر است. این لپ تاپ ها از سخت افزارهای پیشرفته و باتری های بزرگ استفاده می کنند. 

5.    لپ تاپ لنوو

وقتی می گوییم پریمیوم، اولین نامی که به ذهن خطور می کند لنوو است. حتی با وجود اینکه قیمت کمی بالاتر از رقبا است، مشتریان از عملکرد روان آن قدردانی می کنند. لپ تاپ های لنوو برای دانش آموزان، حرفه ای ها و گیمرها ایده آل هستند.

6.    لپ تاپ dell

dellلپ تاپ های مقرون به صرفه ای با سخت افزار با کارایی بالا ارائه می دهد. این لپ تاپ بسیار سبک هستند و عمر باتری بالایی دارند.

7.    لپ تاپ سامسونگ

در دنیای گجت ها، سامسونگ شناخته شده ترین برند است.

8.    لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ های ایسوس هم مقرون به صرفه و هم قابل اعتماد هستند. نمایشگر، عمر باتری و رابط کاربری در بازارها بسیار مورد توجه است. 

9.    لپ تاپ ACER

لپ تاپ های ایسر مقرون به صرفه هستند و طیف گسترده ای از لپ تاپ های با رتبه برتر را ارائه می دهند. آنها همچنین دارای عمر باتری خوب و طراحی زیبا هستند.

10.    Razer

قیمت بالای لپ تاپ های گیمینگ Razer با حسگرهای قدرتمند و ویژگی های نمایشگر شگفت انگیز آنها توجیه می شود. این لپ‌تاپ‌ها به دلیل گرافیک روان و تجربه بازی عالی خود شناخته شده‌اند.

لپ تاپ چه رنگی بخرم ؟

رنگ تنها یکی از بسیاری از انتخاب هایی است که هنگام خرید لپ تاپ باید انجام دهید انتخاب یک لپ‌تاپ مشکی یا نقره‌ای آسان است، اینها رنگ‌های استانداردی هستند که در همه جا یافت می‌شوند. اما اگر می‌خواهید کمی جسورتر باشید و می‌خواهید چیزی غیرمنتظره انتخاب کنید، یک لپ‌تاپ رنگی ممکن است گزینه هیجان‌انگیزتری باشد.

سخن آخر
چه قصد خرید لپ‌تاپ برای کار در خانه را دارید یا در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید، پیدا کردن یک لپ‌تاپ خوب نیاز به بینش مناسب از ویژگی‌ها و مشخصات ضروری دارد امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد با لپ‌تاپ‌های مدرن آشنا شوید تا در هنگام جستجوی لپ تاپ خوب برای خرید در مورد لپ تاپ اطلاعات بیشتری داشته باشید .

سوالات متداول

چه لپ تاپی بهتر است بخریم ؟
لپ‌تاپی که میخرید باید به اندازه‌ای توانمند باشند که بتوانند کارهای روزمره شما را انجام دهند، به اندازه کافی راحت باشند که بتوانید در تمام طول روز از آن استفاده کنید . 
لپ تاپ چه رنگی بخرم ؟
 انتخاب یک لپ‌تاپ مشکی یا نقره‌ای آسان است اگر می‌خواهید چیزی غیرمنتظره انتخاب کنید، یک لپ‌تاپ رنگی ممکن است گزینه هیجان‌انگیزتری باشد.
چه زمانی لپ تاپ بخریم ؟
بهترین زمان مناسب از سال برای خرید لپ تاپ بعد از تعطیلات مدرسه ، فصل بازگشت به مدرسه و چند ماه پس از عرضه بزرگ نسل جدیدی از لپ تاپ و زمانی که یک شرکت در حال آماده شدن برای عرضه یک مدل جدید است 

 

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین