Yekharid logo حساب کاربری


لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، کدام برا ی شما مناسب تر است ؟

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، کدام برا ی شما مناسب تر است ؟

در انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر، گزینه ها واقعاً بی پایان هستند، و با به روز رسانی، ارتقاء و نوآوری مداوم عصر دیجیتال که به طور منظم به مصرف کنندگان ارائه می شود، انتخاب هوش

فهرست مطالب
•    لپ تاپ در مقابل کامپیوتر،لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟
•    تفاوت بین لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاپ چیست؟
•    5 فاکتور برای انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ
•    برای گیمینگ لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر ؟

در انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر، گزینه ها واقعاً بی پایان هستند، و با به روز رسانی، ارتقاء و نوآوری مداوم عصر دیجیتال که به طور منظم به مصرف کنندگان ارائه می شود، انتخاب هوشمندانه ترین فناوری می تواند بسیار دشوار باشد.
اگرچه لپ‌تاپ‌ها بازار طوفانی را به خود اختصاص داده‌اند، کامپیوترهای مدرن تعدادی مزیت انحصاری را ارائه می‌کنند که بحث را کاملاً باز می‌گذارد.
اگر در حال تصمیم گیری در مورد بهترین رایانه برای سبک زندگی خود هستید یا صرفاً بخواهید گزینه های محاسبات شخصی خود را بسنجید، ما در این مقاله  با صحبت درباره مزایا و معایب و تفاوت های لپ تاپ و کامپیوتر و همچنین فاکتورهایی که در انتخاب به شما کمک می کند، کمک خواهیم کرد تا جواب مناسبی به سوال لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر داشته باشید.

لپ تاپ در مقابل کامپیوتر،لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر

به دنبال خرید یک سیستم جدید هستید؟ زمانی که رایانه شما شروع به کند شدن می‌کند و شما به دنبال این هستید کدام یک برای استفاده راحت و آماده با جدیدترین نرم افزارها مناسب هستند لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر ؟ 
شکاف قیمت و عملکرد بین لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاب به سرعت در حال کاهش است، اما ممکن است یکی از آن‌ها کمی بهتر از دیگری باشد. همچنین دلایل خوبی برای انتخاب یک لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی انعطاف‌پذیرتر وجود دارد.اما شما مطمئن نیستید که انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ، کدام برای شما مناسب است، ما اینجا هستیم تا بیان مزایا و معایب هر کدام به شما در انتخاب کمک کنیم و با مراجعه به
فروشگاه انلاین یه خرید انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید : بررسی دوربین عکاسی کانن و سونی از کیفیت عکس تا ساختار

مزایا و معایب لپ تاپ

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر

واضح ترین مزیت لپ تاپ این است که می توانید آن را در هر کجا و هر زمان که بخواهید همراه خود بیاورید. این به این معنی است که می توانید در زمان قطع بودن برق یا نبود پریز برق هم بهره وری لازم را از لپ تاپ داشته باشید.

معایب مزایا
 عدم قابلیت ارتقا کامل سهولت در مونتاژ
عمر باتری     قابل حمل بودن    
عملکرد محدود  انعطاف پذیری

 

مزایا و معایب کامپیوتر

در حالی که محبوبیت کلی کامپیوترها کاهش یافته است، تولیدکنندگان برتر رایانه همچنان سال به سال به تولید آن‌ها ادامه می‌دهند.همچنین دلیلی وجود دارد که یک فرد معمولی دیگر رایانه رومیزی ندارد. کامپیوتر رومیزی سنگین دارای مزایا و معایب خوبی هستند.

 معایب مزایا  
عدم قابلبت جابجایی مداوم  قابل ارتقا  
 فضای بیشتر نیاز دارد          عملکرد قویتر و کارآمدتر          
 در صورت قطع برق، به برق دسترسی ندارد .....

 

تفاوت بین لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاپ چیست؟

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر

  • طراحی ساده لپ تاپ ها امکان باز کردن، بسته شدن و جابجایی آسان را فراهم می کند.
  • لپ‌تاپ‌ها دارای منابع باتری داخلی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند که به استفاده از لپ تاپ دور از پریز برق ادامه دهند.
  • لپ‌تاپ‌ها معمولاً در قاب‌های سبک وزنی عرضه می‌شوند که اندازه‌های صفحه‌نمایش زیر 17 اینچ را با صفحه‌کلیدهای با اندازه کامل در بر می‌گیرند.
  • کامپیوتر رومیزی معمولاً در هر جایی که راه‌اندازی می‌شوند، باقی می‌مانند. ظرفیت پردازشی کامپیوتر فقدان قابلیت حمل را جبران می کند.
  • با فضای بیشتری که به سخت افزار چشمگیر و پرقدرت اختصاص داده می شود کامپیوتر دسکتاپ معمولاً از لپ تاپ ها بهتر عمل می کنند.

بیشتر بخوانید : کارت گرافیک میان رده گیمینگ در بازار ایران

5 فاکتور برای انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ

برای خرید یک سیستم مناسب با شرایط کاری و زندگی با بررسی فاکتورهای زیر می توانید مشخص کنید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر رومیزی ؟

1- هزینه 

هر لپ‌تاپ و کامپیوتر دسکتاپ دارای ویژگی‌های مختلفی است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. اما به عنوان یک قاعده کلی، کامپیوتر دسکتاپ ارزان تر از لپ تاپ هایی با ویژگی های مشابه هستند. (با این حال، لپ‌تاپ‌ها سیستم های همه کاره هستند، در حالی که کامپیوتر دسکتاپ‌ها اغلب به لوازم جانبی اضافی مانند خرید ماوس و صفحه کلید برای عملکرد کامل نیاز دارند.). لپ‌تاپ‌های پرقدرت گران‌تر از لپ‌تاپ‌های کم‌مصرف هستند.کامپیوتر دسکتاپ نیز معمولاً بادوام‌تر و کمتر آسیب‌پذیر هستند یعنی کامپیوتر دسکتاپ نسبت به لپ‌تاپ‌ها کمتر هزینه‌های ارتقا یا تعویض را پرداخت می‌کنند.

2- سهولت ارتقا

قطعات بسیار کمی در لپ تاپ وجود دارد که بتوان آنها را ارتقا داد یا تعمیر کرد. اغلب اوقات، ارتقاء یک لپ تاپ به این معنی است که باید یک لپ تاپ کاملاً جدید خریداری کنید. کامپیوتر رومیزی در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها، به دلیل اینکه می تواند هر بخش از سیستم را به صورت جداگانه ارتقا بدهد، ارتقا راحتتری دارد.خواه به دنبال اضافه کردن رم، ارتقاء SSD یا کارت گرافیک، گسترش هارد دیسک یا تعویض یک قطعه شکسته باشد شما می توانید برای مقایسه قیمت رم لپ تاپ در وبسایت یه خرید اطلاعات بیشتری کسب کنید .

3- قدرت پردازش

این روزها لپ تاپ ها به لطف پیشرفت در عمر باتری، پردازنده ها و مانیتورها، لپ تاپ هایی باکیفیت و قدرت محاسباتی چشمگیری ارائه می دهند. برای مدت طولانی کامپیوترهای دسکتاپ به عنوان تنها ابزار محاسباتی قدرتمند بودند، امروزه نیز در بعضی موارد نیز کامپیوترها هنوز در مورد پردازنده‌ها، حافظه، فضای ذخیره‌سازی محلی، پورت‌های توسعه، و مدیریت پروژه‌های پرقدرت برتری دارند.

4- اندازه

هیچ سیستم بهتر یا بدتری در مورد اندازه وجود ندارد که بگوییم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر ؟ فقط ترجیح شخصی و تناسب کاری وجود دارد.

5- قابل حمل بودن

اگر به رایانه‌ای نیاز دارید که به شما امکان بدهد کار را انجام دهید و به داده‌های خود در حین حرکت دسترسی داشته باشید - چه در هواپیما، چه در ایستگاه قطار یا در یک هتل در حین سفر کاری قطعا لپ‌تاپ انتخاب بهتری است. برای خرید لپ تاپ حتما از سایت یه خرید بازدید کنید.

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر

برای گیمینگ لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر ؟

انتخاب بین لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ یک معضل کلاسیک است که بسیاری از گیمرها را سرگردان کرده است. هر کدام دارای نقاط قوتی هستند و اکثر مردم فقط می توانند یکی را انتخاب کنند. این نکات به شما کمک می کند تا بدانید برای گیمینگ لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر ؟

ویژگی های رایج لپ تاپ گیمینگ

اکثر اجزای یک لپ تاپ بازی نمی توانند بعدا ارتقا پیدا کنند یا جایگزین شوند. برخی از لپ‌تاپ‌های بازی به دارندگان این امکان را می‌دهند که هارد دیسک و رم را تعویض کنند لپ‌تاپ‌ها برای گیمینگ کاملاً یکپارچه شده‌اند و ویژگی‌های مفید متعددی در رایانه تعبیه شده‌ است. که شامل:
•    صفحه نمایش
•    صفحه کلید
•    پد لمسی
•    باتری
•    اتصال سیمی و بی سیم 

ویژگی های رایج کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ

•    صفحه نمایش، صفحه کلید و تاچ پد جداگانه دارند.(شما می توانید برای بررسی قیمت قطعات کامپیوتر در یه خرید اطلاعات بیشتری بخوانید.)
•    بدون باتری، جابجایی آسان نیست
•    اتصال سیمی گسترده
•    آسان برای سفارشی سازی و ارتقا

کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ هیچ یک از تجهیزات جانبی مورد نیاز برای استفاده از آن را باهم ندارد خریداران باید در مورد لوازم جانبی مناسب تحقیق کنند و آنها را با هزینه اضافی خریداری کنند. کامپیوتر همچنین فاقد باتری هستند، بنابراین برای سفر یا حتی استفاده در حین حرکت کاربردی نیستند. نکته ای که در کامپیوتر وجود دارد این است گیمرها می توانندبعد مدتی سیستم را ارتقا دهند. همچنین چند سال بعد دیگر قطعات کامپیوتر و کارت گرافیک بهتری بخرند تا با بازی های جدید همراه شوند.

سخن آخر
با توجه به اینکه لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر هرکسی نیازها و انتظارات متفاوتی از سیستم خود دارد، بنابراین همین عامل موجب می گردد برخی از سبک های زندگی و کاری به سطح خاصی از محاسبات نیاز داشته باشند که در بعضی مواقع لپ تاپ یا کامپیوتر برای افراد مناسب تر است.

سوالات متداول

ویژگی های رایج لپ تاپ گیمینگ و کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ چیست ؟
ویژگی رایج لپ تاپ گیمینگ : صفحه نمایش- صفحه کلید - پد لمسی- باتری - اتصال سیمی و بی سیم .
ویژگی رایچ کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ : صفحه نمایش، صفحه کلید و تاچ پد اضافی هستند - بدون باتری، جابجایی آسان نیست - اتصال سیمی گسترده - آسان برای سفارشی سازی و ارتقا.

5 فاکتورکه برای انتخاب در خرید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، چیست؟
هزینه - سهولت ارتقا - قدرت پردازش - اندازه - قابل حمل بودن

مزایا و معایب لپ تاپ چیست ؟
مزایای لپ تاپ : سهولت در مونتاژ - قابل حمل بودن - انعطاف پذیری 
معایب لپ تاپ : قابل ارتقای کامل نمی باشد - عمر باتری - عملکرد محدود

مزایا و معایب کامپیوتر دسکتاپ چیست ؟
مزایای کامپیوتر رو میزی : قابل ارتقا - عملکرد قویتر و کار آمدتر
معایب کامپیوتر رومیزی : عدم قابلیت جابجایی مداوم - فضای بیشتر نیاز دارد - در صورت قطع برق به برق نیاز دارد.

 

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین