Yekharid logo حساب کاربری


بررسی همه جانبه نحوه نصب برنامه در لپتاپ

بررسی همه جانبه نحوه نصب برنامه در لپتاپ

از آنجایی که فرآیند نصب برای هر برنامه و هر لپ تاپ متفاوت است، ما در این مقاله درباره چگونه نصب و حذف کردن برنامه در لپ تاپ ،مزایای نصب کردن برنامه در لپ تاپ ، نکاتی که ب

فهرست مطالب
•    نصب کننده برنامه چیست و چگونه کار می کند؟
•    چگونه در لپ تاپ برنامه را دانلود و نصب کنیم ؟
•    چگونه نصب برنامه در لپ تاپ را برای همیشه حذف کنیم ؟ 
•    چند نکته برای نصب برنامه در لپ تاپ
•    مزایای نصب برنامه در لپ تاپ
•    14 برنامه ضروری که برای هر لپ تاپ جدید باید نصب شوند.

نصب یا راه اندازی یک برنامه در لپ تاپ شامل درایورهای دستگاه و پلاگین ها، عمل آماده سازی برنامه برای اجرا بر روی لپ تاپ است. نصب به پیکربندی خاص یک نرم افزار یا سخت افزار با هدف قابل استفاده کردن آن ویندوز لپ تاپ اشاره دارد. برای نصب یک برنامه در لپ تاپ فرآیندهای مختلفی وجود دارد.

از آنجایی که فرآیند نصب برای هر برنامه و هر لپ تاپ متفاوت است، ما در این مقاله درباره چگونه نصب و حذف کردن برنامه در لپ تاپ ،مزایای نصب کردن برنامه در لپ تاپ ، نکاتی که برای نصب موفق کاربردی هستند با شما صحبت می کنیم .

نصب کننده برنامه چیست و چگونه کار می کند؟

نصب کننده یک روش با یک کلیک برای نصب برنامه است. همه نرم افزارها نصب کننده ندارند یا همه شرکت ها نصب کننده نرم افزار ارائه نمی دهند.
هنگام خرید برنامه گزینه ای برای نصب نرم افزار از طریق نصب کننده نرم افزار خواهید داشت. نصب کننده نرم افزار نیز قطعه کوچکی از نرم افزار یا فایل اجرایی (exe) است که به سرعت نصب می شود و شروع به دانلود یا نصب نرم افزار exeروی لپ تاپ می کند.
این برای کسانی که دانش و زمان نصب زیادی ندارند و به خصوص برای مبتدیان بهتر است.

چگونه در لپ تاپ برنامه را دانلود و نصب کنیم ؟

لپ تاپ ها به شما این امکان را می دهند کارهای واقعاً شگفت انگیزی انجام دهید. ویرایش عکس دیجیتال، بازی‌های کامپیوتری پیچیده، پخش ویدیو و دیگر برنامه های به روز ، همه این موارد به دلیل انواع مختلف نرم‌افزار امکان‌پذیر است. توسعه دهندگان همیشه در حال ایجاد برنامه های نرم افزاری جدید هستند که به شما امکان می دهد حتی کارهای بیشتری را با لپ تاپ خود انجام دهید. در اینجا 2نوع نصب در لپ تاپ را مطرح می کنیم :

1.    نصب از روی سی دی

در این نوع نصب می توانید دیسک را وارد کنید و سیستم شما را در مراحله نصب راهنمایی می کند.
اکنون تقریباً تمامی نرم افزارها از این مدل فاصله گرفته اند. به همین دلیل بسیاری از کامپیوترها و لپ تاپ های جدید دیگر سی دی رام ندارند. 
برای
بررسی قیمت قطعات کامپیوتر در یه خرید بیشتر بخوانید.

2.    نصب نرم افزار از طریق وب (اینترنت)

امروزه رایج ترین راه برای نصب برنامه در لپ تاپ دانلود برنامه از اینترنت است. 
شما همچنین می توانید برنامه رایگان را از این طریق نصب کنید. ابتدا برنامه را دانلود کنید سپس فایل دانلود شده با فرمت exe در کامپیوتر شما ذخیره می شود. تلفظ نقطه e-x-e، این پسوند استاندارد برای نصب فایل‌ها در لپ تاپ های ویندوزی است. برای نصب یک برنامه از فایل exe می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

1-    یک فایل exe را در مرورگر لپ تاپ جستجو و دانلود کنید.

چگونه در لپ تاپ برنامه نصب کنیم؟

2-فایل exe را پیدا کرده و دوبار کلیک کنید. معمولاً برنامه در پوشه Downloads شما دانلود خواهد شد.

چگونه در لپ تاپ برنامه نصب کنیم

3-یک پنجره ظاهر خواهد شد. برای نصب نرم افزار دستورالعمل ها را دنبال کنید.

چگونه در لپ تاپ برنامه نصب کنیم

4-نرم افزار نصب خواهد شد. اکنون می توانید برنامه را از منوی استارت یا صفحه شروع در لپ تاپ باز کنید.

چگونه نصب برنامه در لپ تاپ را برای همیشه حذف کنیم ؟ 

با هر برنامه اضافی که بر روی رایانه خود نصب می کنید، می تواند باعث کند شدن سیستم شوند. لپ‌تاپ‌ها می‌توانند بیشتر مستعد این کاهش سرعت باشند. اگر نرم افزاری دارید که می خواهید برای همیشه از لپ تاپ خود حذف کنید، می توانید از ابزار «افزودن یا حذف برنامه ها» برای این کار استفاده کنید.
1.    منوی "شروع" را باز کنید و روی "کنترل پنل" کلیک کنید.

چگونه در لپ تاپ برنامه نصب کنیم

2.    روی " برنامه ها" کلیک کنید.
3.    روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید کلیک کنید.
4.    روی دکمه "حذف نصب" یا "Uninstall" کلیک کنید. بسته به برنامه ای که حذف می کنید، ممکن است مجبور شوید از طریق پنجره های حذف کننده برنامه کلیک کنید تا حذف نصب کامل شود.
5.    در صورت درخواست لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید.

بیشتر بخوانید : مقایسه خرید تبلت های موجود در بازار ایران

چند نکته برای نصب برنامه در لپ تاپ

راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید زمانی که نرم‌افزار به درستی درلپ تاپ نصب نمی‌شود، امتحان کنید:
1.    کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد کنید
2.    تنظیمات App Installer را در ویندوز بررسی کنید
3.    فضای دیسک را در رایانه شخصی خود آزاد کنید
4.    Installer را به عنوان Administrator اجرا کنید
5.    سازگاری 64 بیتی یا 32 بیتی برنامه را بررسی کنید
6.    برنامه Troubleshooters را اجرا کنید
7.    نسخه های قبلی نرم افزار را حذف کنید
8.    تنظیمات آنتی ویروس خود را مرور کنید
9.    مطمئن شوید که برنامه با نسخه ویندوز شما سازگار است.
در
فروشگاه انلاین یه خرید می توانید لپ تاپ های با کیفیت و مناسب برای دانلود و نصب هر برنامه ای را پیدا کنید.

مزایای نصب برنامه در لپ تاپ

چگونه در لپ تاپ برنامه نصب کنیم

هیچ برنامه ای وجود ندارد که بتواند به صورت مستقل کار کند. بنابراین این نصب نرم افزار است که در بسیاری از موارد کار را برای کاربر انجام می دهد. برخی از مزایای نصب نرم افزار در زیر ذکر شده است:
•    نصب برنامه موجب افزایش عملکرد برنامه می گردد. وقتی یک برنامه درست و خوب در لپ تاپ نصب شده باشد، کاربر می تواند از قابلیت های اضافه شده لذت ببرد.
•    هر سیستم عاملی که توسط هر کاربری در جهان استفاده می شود نرم افزار کاملی نیست. بنابراین، برای انجام کار به عملکردهای اضافی نیاز دارد. نصب برنامه در لپ تاپ به عبارت ساده تر، کارایی و قدرت سیستم عامل مورد نظر را افزایش می دهد.
•    نصب برنامه نیز به برنامه نویسی سخت افزار مربوط می شود. یعنی تا زمانی که درایورهای آن نصب نشده باشد کاربر نمی تواند سخت افزار خاصی را اجرا کند. درایورها برنامه های نرم افزاری هستند که برای دریافت کار سخت افزاری استفاده می شوند و باید در لپ تاپ ویندوزی نصب شوند.

13برنامه ضروری که برای هر لپ تاپ جدید باید نصب شوند.

اگر به تازگی خرید لپ تاپ از طریق سایت یه خرید انجام داده باشید یا ویندوز را مجدداً نصب کرده باشید، اولین کاری که احتمالاً انجام خواهید داد دانلود و نصب برنامه ها بر روی لپ تاپ است. در حالی که ده ها برنامه شگفت انگیز ویندوز وجود دارد، دانستن اینکه نصب کدام یک از برنامه ها ضروری هستند، راه اندازی یک نصب جدید را آسان تر می کند. در اینجا 15برنامه های ضروری ویندوز10 و11 که هنگام راه اندازی لپ تاپ شخصی جدید همه باید فوراً نصب کنند به آن نیاز دارید را معرفی می کنیم :

چگونه در لپ تاپ برنامه نصب کنیم

1.    مرورگر اینترنت: گوگل کروم

جای تعجب نیست که Google Chrome همچنان بهترین انتخاب مرورگر ما است. این برنامه فوق العاده سریع است، شامل امکانات کمی مانند جستجوی فوری Google Lens برای یک تصویر است، و دارای کتابخانه وسیعی از برنامه های افزودنی کروم است.

بسیاری از مردم می خواهند از ردیابی فراگیر گوگل در کروم اجتناب کنند و رم زیادی را از بین می برد. اما خبر خوب این است که شما تعداد زیادی مرورگر فوق العاده دیگر مانند فایرفاکس و اپرا برای انتخاب دارید و همچنین رم های پرسرعت برای لپ تاپ خود بخرید. درباره قیمت رم لپ تاپ در یه خرید بیشتر بخوانید.

2.    مجموعه آفیسLibreOffice 

هیچ کاربر ویندوزی نباید بدون LibreOffice کار کند. این یک مجموعه آفیس کاملا رایگان و قدرتمند است که شامل جایگزین هایی برای Microsoft Word، Excel، PowerPoint، Access و غیره است.

3.    ویرایشگر تصویرPaint.NET

 برنامه دیگری که می توانید دانلود و نصب کنید Paint.NET است که برای نیازهای ویرایش تصویر شما ضروری است. این برنامه بسیار قدرتمندتر از Microsoft Paint است، اما شما را با ابزارهای گیج کننده زیادی غرق نمی کند. 

4.    امنیتMalwarebytes Anti-Malware

حذف نرم افزارهای جاسوسی توسط malwarebytes . ویندوز 10 و 11 شامل Windows Defender است که آنتی ویروس کافی برای اکثر کاربران است. با این حال، عاقلانه است که یک برنامه امنیتی ثانویه را برای تکمیل آن دانلود و نصب کنید.

5.    مدیا پلیرVLC

یک پخش کننده ویدیوی برای زمانی که نیاز به پخش فایل های رسانه ای به صورت محلی دارند، روی دسکتاپ خود نصب کنید.

بیشتر بخوانید : رویت کارت گرافیک RTX 3050 Ti انویدیا

6.    تصاویرShareX

ShareX  با روش‌های مختلف عکس‌برداری، ویرایشگر داخلی توانایی اجرای مراحل خودکار پس از گرفتن اسکرین‌شات، و ابزارهای اضافی مانند رنگ‌گیر و خط‌کش، مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر را بدون هزینه دارد که شما می توانید برای ویندوز لپ تاپ خود دانلود و ان را نصب کنید.

7.    فشرده سازی و استخراج فایل: Zip

Zipاستاندارد طلایی برای فشرده سازی و استخراج فایل ها است. کوچک است و در عرض چند ثانیه نصب می‌شود، استفاده از آن آسان است و زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، از سر راه شما دور می‌ماند. 

8.    مدیر Clipboard: ClipClip

مدیر کلیپ بورد یک برنامه مهم ویندوز است زیرا در زمان شما صرفه جویی می کند. به جای اینکه بتوانید یک مورد را به طور همزمان در کلیپ بورد رایانه شخصی خود نگه دارید، مدیران کلیپ بورد به شما این امکان را می دهند که ده ها ورودی اخیر را که کپی کرده اید پیگیری کنید. 

9.    مدیریت رمز عبورBitwarden

ایجاد رمزهای عبور قوی برای هر حساب و به خاطر سپردن همه آنها از نظر انسانی امکان پذیر نیست. به همین دلیل است که شما نیاز به مدیریت رمز عبور دارید. Bitwarden بهترین مدیر رمز عبور رایگان و یکی از مهم ترین نرم افزارهایی است که می توانید دانلود کنید. علاوه بر برنامه دسکتاپ، باید افزونه Bitwarden را در مرورگر انتخابی خود نصب کنید تا به راحتی رمزهای عبور را تکمیل کنید. 

10.    Backup: Backblaze

تهیه نسخه پشتیبان از رایانه شخصی ضروری است، زیرا یک فاجعه طبیعی، نفوذ یا حمله بدافزار می تواند تمام فایل های دستگاه شما را از بین ببرد. اگر نمی خواهید تمام اسناد، عکس ها و سایر فایل های خود را از دست بدهید و باید از ابتدا شروع کنید ما Backblaze را به عنوان یک سرویس پشتیبان ضروری برای دانلود در ویندوز 10 یا ویندوز 11معرفی میکنیم.

11.    مدیریت ذخیره سازیTreeSize 

همه از دردسر کم شدن فضای ذخیره سازی آگاه هستند. به همین دلیل یکی از برنامه های مفیدی که باید روی هر سیستم ویندوزی نصب کنید، تحلیلگر دیسک است. TreeSize Freeروشی ساده برای یافتن فضایی است که در رایانه شما اشغال می کند. 
وقت خود را برای جستجوی دستی پوشه‌ها و یافتن فایل‌های بزرگ تلف نکنید با دانلود و نصب این برنامه اجازه دهید این ابزار ضروری این کار را برای شما انجام دهد. 

12.    اسکریپتAutoHotkey

اگر می خواهید اتوماسیون بیشتری را به رایانه خود بیاورید، AutoHotkey چیزی است که باید دانلود کنید. 

13.    پخش موسیقیSpotify

سخن اخر
ده ها هزار برنامه نرم افزاری وجود دارد که از روز آغاز اینترنت توسعه یافته اند. نصب برنامه کار سختی نیست. همه چیز به این واقعیت بستگی دارد که کدام سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر کاربر باید برنامه ای را که در حال نصب است نیز در نظر بگیرد. ما در این مقاله مطالبی درباره نصب و حذف برنامه ها برای شما ارائه دادیم امیدوارم برای شما کاربردی بوده باشد.

سوالات متداول

مزایای نصب برنامه در لپ تاپ چیست ؟
نصب برنامه موجب افزایش عملکرد برنامه می گردد- نصب برنامه در لپ تاپ به عبارت ساده تر، کارایی و قدرت سیستم عامل مورد نظر را افزایش می دهد- تا زمانی که برنامه ی مربوط به سخت افزاری  نصب نشده باشد کاربر نمی تواند سخت افزار خاصی را اجرا کند. 
نصب کننده برنامه چیست؟
نصب کننده نرم افزار نیز قطعه کوچکی از نرم افزار یا فایل اجرایی (exe) است که به سرعت نصب می شود و شروع به دانلود یا نصب نرم افزار exeروی لپ تاپ می کند.
چگونه نصب برنامه در لپ تاپ را برای همیشه حذف کنیم ؟ 
منوی "شروع" را باز کنید و روی "کنترل پنل" کلیک کنید.- روی " برنامه ها" کلیک کنید.- روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید کلیک کنید.- روی دکمه "حذف نصب" یا "Uninstall" کلیک کنید. - در صورت درخواست لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین