Yekharid logo حساب کاربری


مقایسه خرید تبلت های موجود در بازار ایران

مقایسه خرید تبلت های موجود در بازار ایران

اگر تصمیم به خرید تبلت در بازار کنونی گرفته اید مااینجا هستیم تا شمارا برای خرید بهترین مدل تبلت یاری کنیم. تبلت ها، رایانه های لوحی قابل حمل هستند که در سالهای اخیر جایگ

اگر تصمیم به خرید تبلت در بازار کنونی گرفته اید مااینجا هستیم تا شمارا برای خرید بهترین مدل تبلت یاری کنیم. تبلت ها، رایانه های لوحی قابل حمل هستند که در سالهای اخیر جایگاه خوبی را در بین کاربران بسیاری کسب کرده اند. تبلت درواقع یک گجت با طراحی مابین گوشی های تلفن همراه و کامپیوتر است.

از مهمترین مزیت هایی که یک تبلت نسبت به گوشی های تلفن همراه دارد صفحه نمایش نسبتا بزرگتر است. این ویژگی تبلت ها را به کامپیوترها نزدیک میکند. بخاطر وزن کمتر،قابلیت وجود سیم کارت، ابعاد کوچکتر و... بسته به نیاز کاربران جایگزین مناسبی برای کامپیوتر است.

امروزه کاربران برای امکانات بی شماری از تبلت ها استفاده می کنند. تبلت برای مشاهده فیلم و ویدیو با توجه به نمایشگر بزرگتر بسیار محبوب است.همین ویژگی علاوه برقدرت پردازنده  به یاری گیمرها آمده است.باتوجه به فراگیرشدن مطالعه ی کتاب های الکترونیکی تبلت ها انتخاب مناسبی به حساب می آیند.

امروزه با در نظر گرفتن غیرحضوری بودن کلاس های درس و انواع دوره ها، خرید یک تبلت مناسب به دغدغه قشر وسیعی از کاربران خصوصا والدین ونسل جوانتر تبدیل شده است. در بازار تولید تبلت های کنونی ابتدا این شرکت اپل  بود که توانست با تولید آیپد های محبوب خود سروصدای زیادی در عرصه تکنولوژی های هوشمند به پا کند. پس از محبوبیت روزافزون آیپدها، سایر شرکت ها به فکر افتادند تا با تولیدات باکیفیت در کنار قیمت های مقرون به صرفه ، سهم خود را در بازارهای جهانی به دست آورند.

امروزه شرکت سامسونگ با تولیدgalaxy tab  در کنار شرکت های تولید کننده دیگر مثل لنوو ، هواوی،ایسوس، اچ پی، آمازون و... توانسته اند سهم بزرگی از بازار را در میان کاربران سراسر دنیا کسب کنند و جایگاه خوبی را به دست آورند.

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که یک تبلت خوب چه ویژگی هایی دارد؟ یا در واقع هنگام خرید یک تبلت ، باید به چه مشخصاتی توجه داشته باشیم.  یک تبلت خوب تعاریف مختلفی دارد. اما میتوان گفت بهترین انتخاب، نزدیکترین گزینه به نوع استفاده و کاربرد مورد انتظار ما از تبلت در کنار بودجه ای که در نظر گرفته ایم می باشد.

ما براساس کارایی و قیمت تبلت ها را به سه دسته تقسیم می کنیم. دسته اول پایین رده ها هستند که برای مخاطبین عام که انتظار زیادی از تبلت خود ندارند و برای مصارف معمولی تر به دنبال تبلت های مقرون به صرفه هستند مناسب است . دانش آموزانی که تبلت مناسب شاد(سامانه آموزش دانش آموزی) میخواهند در این دسته قرار می گیرند.

دسته بعدی که بخش پررقابت تر و بزرگتری است ؛ میانرده ها هستند. محصولاتی که در این دسته جای میگیرند برای استفاده طیف گسترده تری از کاربران مناسب می باشند. انتخاب محصول در این بخش بستگی به نیاز شما، محدوده بودجه مورد نظر و انتخاب بیشترین امکاناتی است که یک کمپانی به مشتریان محصولات میانرده خود اختصاص داده است.

و اما دسته آخر به دسته بالا رده ها اختصاص دارد. محصولاتی که در این  بخش جای می گیرند پرچمداران برند خود هستند که بیشترین امکاناتی که یک کمپانی می تواند به مشتریان خود ارائه دهد را دریافت می کنند. محصولات ارائه شده در این بخش مناسب افرادیست که یک تبلت حرفه ای با امکانات ویژه می خواهند و بیش از سایر گروه ها به کاربرد تبلت خود اتکا می کنند.

در خرید یک تبلت باید به مجموعه ویژگی های عمومی و اختصاصی توجه کرد. از جمله این ویژگی ها ، ابعاد تبلت و سایز صفحه نمایش است که بطور تقریی از 7 تا10 اینچ متغیر است. ویژگی قابل توجه دیگر نوع سیستم عامل است که به دسته های اندروید، ios و ویندوز فون تقسیم میشود.

هرکدام از این سیستم عامل ها فضای ویژه ی مختص خود را دارند که باتوجه به سلیقه ی کاربر و برتری های جزئی که سیستم عامل ها نسبت به یکدیگر دارند؛ میتوان بهترین گزینه را انتخاب کرد. از جمله برتری های قابل توجه ، می توان به سرعت بارگزاری بیشتر اپلیکیشن ها در سیستم عامل ios اشاره کرد. از طرفی اپلیکیشن های طراحی شده برای سیستم عامل اندروید تعداد و تنوع بیشتری دارند و رابط کاربری طراحی شده برای سیستم عامل ویندوز فون اصطلاحا کاربر پسندتر است.

قدرت پردازنده ها از جمله مهم ترین فاکتور، برای انتخاب بهترین مدل تبلت است. نکته ای که باید در انتخاب تبلت براساس قدرت پردازش مورد توجه قرار داد؛ نوع چیپست و تعداد هسته های آن در کنار حافظه رم دستگاه است. چیپست ها براساس استفاده ای که از تبلت دارید و هزینه ای که می پردازید به چیپست های مورد استفاده در دستگاه های پایین رده که اغلب چیپست های چینی مدیاتک است و چیپست های مورد استفاده در دستگاه های میانرده و بالارده که شامل چیپست های اسنپدراگون ومدیاتک است؛ تقسیم میشود.در کنار این تقسیم بندی دسته دیگری از چیپست ها به نام چیپست های اینتل اتم نیز وجود دارد که با چهار هسته ی پردازشی عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد.

در بین عموم کاربران  صفحه نمایش از اولین ویژگی یک تبلت است که به چشم می آید. سایز صفحه نمایش تبلت ها  از حدودا 7تا10 یا12اینچ متغیر است. انواع مختلفی دارد که از میان آنها میتوان به صفحه نمایش های سوپر امولد،امولد، ips ،tft و ... اشاره کرد.

پنل های نمایشی امولد و سوپرامولد غالبا در تبلت های ساخته شده کمپانی سامسونگ مشاهده می شود که کیفیت بسیار مطلوبی دارند.در کنار مسئله نوع پنل باید به میزان رزولوشن صفحه نمایش و ابعاد صفحه نیز توجه کرد.

تبلت های اقتصادی یا پایین رده ها بسته به سایز صفحه،اغلب صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی 130الی 170دارند که در این دسته عدد نسبتا معقولیست. این عدد برای تبلت های میانرده به تراکم پیکسلی 170 الی240 میرسد. این درحالیست که تراکم پیکسلی صفحه نمایش تبلت های بالارده از200 به بالا است.

شاید تصورکنید تنها توجه به سایز ،رزولوشن و تراکم پیکسلی برای انتخاب یک تبلت با صفحه نمایش خوب کافیست. باید بدانید که علاوه بر در نظر گرفتن ویژگی های ذکر شده باید به محافظ صفحه نمایش هم گوشه چشمی داشته باشید.

طول عمر و ظرفیت باتری از جمله ویژگی های مهم دیگریست که برای گستره وسیعی از کاربران مهم است. تبلت ها بسته به نوع پردازنده و سایز صفحه نمایش از باتری هایی با ظرفیت های مختلف بهره میبرند. بطور مثال برای تبلت های 10 اینچی و یا12 اینچی ظرفیت باتری بیش از7500 میلی آمپر است در حالیکه این عدد برای تبلت های 7 اینچی 3500 میلی آمپر است که در این تبلت ها عدد مناسب و خوبی بشمار می آید.

طراحی ظاهری و فاکتورهای زیبایی یکی از بحث های سلیقه ای و قابل بحث است که هرکاربر بنابرسلیقه ی خود طراحی خاصی را ترجیح می دهد. البته این بدین معنا نیست که فاکتورطراحی تنها به سلیقه کاربران برمیگردد. عناصر مورد استفاده در جنس بدنه که از پلاستیک و پلی کربنات تا آلومینیوم متغیراست نقش بزرگی را در وزن نهایی، استحکام و قیمت تمام شده ایفا میکند.

به طبع تبلت های گرانتر و بالارده از جنس آلومینیوم هستند و تبلت های نسبتا ارزانتر از پلاستیک یا ترکیبی از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده اند.پارامتر بعدی که درطراحی موردتوجه قرار می گیرد، ضخامت بدنه است.امروزه کمپانی ها سراسر دنیا به دنبال طراحی دستگاه هایی با کمترین ضخامت ممکن هستند تا جاییکه حتی ممکن است از باتری باظرفیت کمتر برای تولید تبلت به اصطلاح نازک تر استفاده کنند.

فاکتور مورد توجه بعدی، عایق بندی های مناسب دستگاه است که اگربه خوبی طراحی وساخته شده باشد؛ دربرابرنفوذ گرد وغبارورطوبت مقاومت بالایی دارد.

کیفیت دوربین، ظرفیت حافظه داخلی وپشتیبانی از فناوری هایی نظیرnfcو  4g فاکتورهای دیگری هستند که باید درنظرداشته باشیم.

در ادامه با مقایسه خرید تبلت های موجود دربازارایران براساس قیمت همراه شما هستیم:

 

تبلت های بازه قیمتی 2 تا 4 میلیون تومان

تبلت لنوو مدل Tab 7 Essential TB-7304X

این تبلت از جمله تبلت های سری tab لنوو است که یک تبلت اقتصادی به شمارمی آید. کمپانی لنوو این تبلت را درابعاد194.8*102* 8.8 میلی متر و وزنی معادل254 گرم روانه بازارکرده است باتوجه به اینکه جنس بدنه از پلاستیک باکیفیت است؛ وزن تبلت در حداقل میزان ممکن نگه داشته شده است.

این مدل از تبلت لنوو به یک چیپست مدیاتک در کنار پردازنده ای چهارهسته ای مجهزاست که از این جهت نسبت به مدل های پیشین هم خانواده خودتغییری نداشته است. این مجموعه سخت افزار در کنار رم یک گیگابایتی و16گیگا بایت حافظه داخلی عملکردی روان وقابل قبول دارد.

تبلت های7اینچی لنوو ازدقت تصویر1024* 600 پیکسل برخوردار می باشند.تراکم پیکسلی 170پیکسل براینچ است. کیفیت دوربین درتبلت ها باتوجه به نوع کاربردآن ها به خوبی گوشی های تلفن همراه نیست. ما دراین مدل شاهد استفاده لنوو از دو دوربین با کیفیت2مگاپیکسل، یکی درجلوی نمایشگر ودیگری درقاب پشتی هستیم.

ظرفیت باتری3450 میلی آمپراست که بطورمتوسط میتواند بیش از20 ساعت شارژ نگه دارد. قابلیت پشتیبانی ازسیمکارت و وای فای دارد. این مدل تبلت،باتوجه به قیمت حدودا 2میلیون و600 هزارتومنی که دارد ؛ انتخاب مناسبی برای مخاطبین این دسته است.

 

تبلت هواوی مدلmate pad T10

تبلتmate pad T10 از کمپانی هواوی درابعاد240.2*159*7.85 با وزنی معادل410 گرم به بازارجهانی معرفی شده است. این تبلت با سیستم عامل نسخه10 اندروید و رابط کاربریEMUI10  در اختیارکاربران قرارگرفته است.

صفحه نمایشlcd وضوع تصویری برابربا1280*800 پیکسل باتراکم 156پیکسل براینچ دارد. سیستم سخت افزاری از تراشه kirin710A بهره میبرد که درکنار رم2 گیکابایتی وحافظه داخلی16گیگابایت انتخاب مناسبی برای انواع استفاده های روزانه است.

ظرفیت باتری5100 میلی آمپراست. دوربین اصلی5مگاپیکسل ودوربین سلفی2مگاپیکسل است. ازotgو وای فای پشیبانی میکند. ازجمله ویژگی های قابل اشاره دراین مدل،مقاومت بدنه دربرابرنفوذآب،تغییرات دماوضربه است. بازه قیمت خریداین مدل حدودا3 میلیون تومان است.

 

تبلت سامسونگ مدلGalaxy TabA 8.0 2019

تبلت مدلgalaxytabA 8.0 2019  یک تبلت میانرده ی سامسونگ به شمار می آید. این تبلت درسال2019 میلادی توسط کمپانی سامسونگ به بازارهای جهانی معرفی شد. صفحه نمایش این تبلت درسایز8 اینچ وازنوعTFT  میباشد.

چیپست این مدل از نوع چیپست اسنپدراگون429 درکنارپردازنده ای8هسته ای است که همراه باحافظه رم

گیگابایتی وحافظه داخلی32 گیگابایتی (قابل ارتقا به1000گیگابایت) قدرت پردازشی فوق العاده ای را دراین سطح ازتبلت ها به کاربرارائه می دهد. دوربین اصلی8 مگاپیکسل است ودوربین سلفی2مگاپیکسل است. ظرفیت باتری5100میلی آمپردرنظرگرفته شده است. قابلیت مکالمه ونصب سیم کارت دارد. قیمت درنظرگرفته شده برای این مدل حدودا 3میلیون و400 هزارتومان است.

 

تبلت های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون

تبلت مدلGalaxy Tab A7 10.4 SM_T505

تبلت مدل Galaxy Tab A7 10.4 SM_T505 یک مدل میانرده ی سامسونگ است که در سال 2020 میلادی توسط این کمپانی معرفی شد. چیپست مورداستفاده دراین تبلت ازنوع اسنپدراگون 662 است که درکنارپرازنده 8 هسته و حافظه رم 3گیگابایتی و32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا پردازش سریعی را به کاربران هدیه کرده است.

صفحه نمایش از نوعIPS  و10.4اینچ است.رزولوشن صفحه نمایش1200*2000پیکسل است وتراکم پیکسلی معادل224پیکسل براینچ دارد. دوربین اصلی8مگاپیکسل و دوربین سلفی5 مگاپیکسل است. باتری7040 میلی آمپرظرفیت دارد. قیمت تبلت سامسونگ در این بازه حدود5میلیون و500هزارتومان می باشد.

 

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A 8.0 2019 LTE SM-P205 به همراه قلم S Pen

تبلت سامسونگ مدلGalaxy Tab A 8.0 2019 LTE SM-P205 یک مدل میانرده از سری محصولات سامسونگ است که با یک قلم S Pen در سال2019 به بازار پررقابت جهانی معرفی گردید. گلکسی تبA صفحه نمایشگری8 اینچی دارد که با وضوح 1920*1200پیکسل (فول اچ دی)و تراکم پیکسلی 283پیکسل از جمله نمایشگرهای خوب تبلت دربازار است. تراشه  از نوع Exynos 7904 است.

 پرازنده8هسته ای درکنار حافظه رم3 گیگابایت وحافظه داخلی32 گیگابایتی تجربه پردازشی نرم و کاملا روان به کاربران میدهد. دوربین اصلی8 مگاپیکسل ودوربین سلفی 5مگاپیکسل است. ظرفیت باتری4200 میلی آمپر می باشد. در کنار امکانات ذکر شده میتوانید از قلمS pen این مدل لذت ببرید. قیمت تبلت سامسونگ با این مدل دربازار فعلی حدودا7 میلیون تومان است.

 

تبلت سامسونگ مدل Galaxy TAB S6 Lite

تبلت سامسونگ مدل Galaxy TAB S6 Lite از جمله محصولات نسبتا به روز سامسونگ است که با صفحه نمایشی10.4 اینچی در اختیار کاربران قرار دارد. جنس بدنه از آلومینیوم است که درکناروزن 674 گرمی خود از کیفیت ساخت و استحکام خوبی برخوردار است.تراشه از نوعExynos9611 است که همراه با پردازنده های 8هسته ای عملکرد خوبی را ارائه میدهد. رم4 گیگابایت وحافظه داخلی 64 گیگابایت در نظرگرفته شده است.

ظرفیت باتری7040میلی آمپر است و دوربین های اصلی و سلفی به ترتیب از روزولوشن8و5 مگاپیکسلی برخوردار هستند. قیمت این مدل از تبلت سامسونگ حدودا 9 میلیون وپانصد هزارتومان است.

 

تبلت های بازه قیمتی 10 میلیون تومان به بالا

تبلت اپل مدل iPad Air 10.9 inch 2020 4G

آیپد ایر با بدنه ای الومینیومی در4 رنگ رزگلد،خاکستری،سیلورو سبزابی  در سال2020 به بازارهای جهانی معرفی گردید.این آیپد 10.9اینچی رزولوشنی معادل2360*1640پیکسل دارد.تراکم پیکسلی برابر با264پیکسل براینچ است.از ویژگی های منحصر به فرد صفحه نمایش قابلیت پوشش ضدانعکاس است که این امر از بازتاب اضافه نوربه چشم جلوگیری می کند.

سیستم سخت افزاری همچون سایرمحصولات اپل با تراشه هایی قدرتمند ساخت خودکمپانی است. در این محصول تراشهa14 بایونیک با سی پی یو وگرافیک قوی تر،آیپد ایر2020را به یک از قدرتمندترین مدلهای حال حاضر تبدیل کرده است.

آیپد ایر2020از یک دوربین12مگاپیکسلی بر پشت بدنه و یک دوربین سلفی7 مگاپیکسلی بهره میبرد.مقداررم4گیگابایت وحافظه داخلی64گیگابایت است.حسگراثرانگشت دارد.ظرفیت باتری 28.6وات است که این مقدار 10ساعت تماشای فیلم را پشتیبانی میکند. قیمت آیپد ایر2020حدود 18 میلیون تومان در بازار ایران است.

 

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 inch 2020 4G ظرفیت 128 گیگابایت

آیپد پرو11اینچ با4ظرفیت و در دومدل سیمکارت خور وبدون سیمکارت ارائه شده است.این مدل ازنظرسایز نیزبه دو مدل11اینچ و12.9اینچ تقسیم میشود.دوربین های اصلی 10و12مگاپیکسل است و دوربین سلفی7مگاپیکسلی دارد.

اپل درآیپد پرو A12Z Bionic Chip استفاده کرده است که با8هسته پردازنده بسیارقدرتمندتراز لپ تاپ های ویندوزی عمل می کند.مقدار رم6گیابایت وحافظه داخلی 128 گیگابایت است.

رزولوشن2388*1668پیکسل همراه باتراکم پیکسلی264پیکسل براینچ دارد. ظرفیت باتری28.65وات ساعت است که حداکثرده ساعت تماشای فیلم را پشتیبانی میکند. از ویژگی های قابل ذکردر این تبلت صفحه کلید وقلم مخصوصی است که همراه این محصول ارائه می شود.

 

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7+ 6گیگابایت

تبلت سامسونگ اس7پلاس تبلتی با سایز12.4اینچ ساخت کمپانی سامسونگ است. صفحه نمایشیsuper amoled دارد که با رزولوشن2800*1752 پیکسل و تراکم 266پیکسل براینچ تصاویری فوق العاده باکیفیتی را نمایش می دهد. مقدار رم6گیگابایت وحافظه داخلی 128گیگابایت است. این میزان تا یک ترابایت قابل افزایش است.

دو دوربین اصلی 13مگاپیکسل و5 مگاپیکسل دارد.دوربین سلفی 8مگاپیکسل است.ظرفیت باتری8000میلی آمپراست که ازنوع فست شارژ می باشد. این مدل همچنین به حسگراثرانگشت و قلم نوری مجهز است. قیمت تبلت سامسونگ گلکسی اس 7پلاس 25میلیون تومان میباشد.

 

درباره آرمان امیراحمدی
آرمان

من آرمان امیراحمدی، برنامه‌نویس وب هستم. از سال 1385 برنامه‌نویسی رو آغاز کردم و به تکنولوژی های وب‌فرم و دات‌نت کور کاملا مسلط هستم. در واقع من یک فول استک دولوپر هستم چون در زمین فرانت‌اند هم کاملا مسلط هستم، البته فعلا جز جاوااسکریپ، زبان برنامه‌نویسی دیگری در این زمینه رو یاد نگرفته‌ام. از دیگر علاقمندی‌های من ماشین، گیمینگ و باشگاه فوتبال آرسنال است. ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین