Yekharid logo حساب کاربری


لپتاپ استوک چیست ؟ [ راهنمای خرید انواع لپتاپ استوک ]

لپتاپ استوک چیست ؟ [ راهنمای خرید انواع لپتاپ استوک ]

هنگام خرید لپ تاپ های حتما اسم لپ تاپ استوک را شنیده اید و این عنوان شما را به یاد لپ تاپ های دست دوم می اندازد . ما در این مقاله قصد د شما را با لپ تاپ استوک آشنا کنیم.

فهرست مطالب
•    لپ تاپ استوک چیست و از کجا لپ تاپ استوک بخریم؟
•    لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم چه فرقی دارند ؟
•    قیمت و کیفیت در لپ تاپ استوک چگونه است ؟
•    مزایا و معایب لپ تاپ استوک چیست ؟
•    8نکته که باید در هنگام خرید لپ تاپ استوک به آن توجه کنید.

هنگام خرید لپ تاپ های حتما اسم لپ تاپ استوک را شنیده اید و این عنوان شما را به یاد لپ تاپ های دست دوم می اندازد . ما در این مقاله ابتدا شما را با مفهوم لپ تاپ استوک آشنا می کنیم و بعد به بیان تفاوتی که لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم دارد می پردازیم تا در صورت شنیدن لپ تاپ استوک بدانید لپ تاپ استوک چیست و از کجا لپ تاپ استوک بخریم ؟. ممنون هستیم که تا آخر این مقاله با ما همراه هستید.

لپ تاپ استوک چیست و از کجا لپ تاپ استوک بخریم ؟

به لپ تاپ هایی استوک گفته می شود، فروش آنها متوقف شده باشد یا به فروش نرفته باشند و به هر دلیل دیگری مرجوع شده است و در انباز ذخیره شده اند. این لپ تاپ ها به عنوان لپ تاپ های استوک به کشورهای خاورمیانه ارسال می شوند . لپ تاپ استوک لپ تاپی نیست که فیک باشد یا قطعات بی کیفیت ، دست دوم ، رفرش شده داشته باشد.
 اصولا لپ تاپ های استوک همان لپ تاپ هایی هستند نمایندگی ها ، مراکز فروش در اروپا و آمریکا بعد از مهلت تست در صورت فروخته نشدن به هر دلیلی مرجوع می شوند (البته کالای مرجوع شده هم مورد تست قرار میگیرد و اگر مشکلی داشته باشد برطرف شود ) ، لپ تاپ هایی که در برگزاری نمایشگاه های تکنولوژی در کشورها مورد استفاده بازدیدکنندگان قرار می گیرد و از حالت آک بند خود خارج می شود ، لپ تاپ هایی در هنگام انبار گردانی در انبار باقی می ماند و شرکت ها به تولید و معرفی محصول جدیدی از لپ تاپ ها می پردازند. 

به همین دلیل لپ تاپ های استوک همان لپ تاپ های اصل با قطعات اصلی و کیفیت عالی هستند که مشکل خاصی ندارند و بنا به دلایل ذکر شده از حالت آک بند بودن خود خارج می شوند و به عنوان محصول نو قابل فروش نیستند. برای خرید لپ تاپ فروشگاه اینترنتی یه خرید به شما کمک و راهنمایی بسیاری خواهد کرد و خرید را برای شما آسان می کند.

لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم چه فرقی دارند ؟

لپ تاپ دست دوم لپ تاپ هایی هستند توسط افراد عادی مورد استفاده کاربری متنوعی قرار گرفته است. برای اینکه مدت زمانی مورد استفاده قرار گرفته قطعات آن داری استهلاک بیشتری می باشد .این لپ تاپ ها مدت زمان بیشتری کار کردند و نمی توان دقیق گفت چه میزان توسط کاربر قبلی مورد استفاده قرار گرفته است در صورتی که لپ تاپ استوک با توجه به گرید بندی و درجه بندی می توان مدت کارکرد آن را مشخص کرد .

قیمت و کیفیت در لپ تاپ استوک چگونه است ؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز کاری و روزمره بسیاری مردم به این پیشرفت ها ، اگر بخواهیم لپ تاپ نو، با کیفیت خوب، امکانات زیاد به صورت آک بند بخریم با قیمت زیادی روبه رو خواهیم شد ولی لپ تاپ های استوک علاوه بر کیفیت خوب و امکانات زیاد از قیمت بسیار مناسب و عالی برخوردار می باشد . 
تفاوت های زیادی در قیمت و کیفیت بین لپ تاپ استوک وجود دارد .یکی از پرطرفدارترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که "از کجا لپ تاپ استوک بخریم؟" هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد. بستگی به این دارد که برای چه کاری در چه شرایطی از آن استفاده می کنید.
در جواب این سوال که از کجا لپ تاپ استوک بخریم ؟ که قیمت لپ تاپ و کیفیت مناسبی داشته باشد باید به فروشگاه ها و مراکز مورد اطمینان مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : لپتاپ مناسب کارهای گرافیکی

لپ تاپ استوک

مزایا و معایب لپ تاپ استوک چیست ؟

یکی از مهمترین مزایای لپ تاپ استوک می توان به قیمت مناسب نسبت به کیفیت عالی و امکاناتی دارد اشاره کرد ، تنوع برند و همچنین امکان ارتقا در هارد و رم لپ تاپ استوک وجود دارد که شما می توانید برای مقایسه قیمت هارد اینترنال در یه خرید به بررسی آن بپردازید .
از معایب لپ تاپ استوک این می باشد چون تعداد محدودی کالا در انبار باقی می ماند به همین دلیل در هنگام خرید تنوع زیادی وجود ندارد. مثلا شما نمی توانید رنگ دلخواه را در انتخاب لپ تاپ استوک ملاک خود قرار دهید و در این مورد کیفیت خوب نسبت به رنگ ارجحیت بیشتری دارد .همچنین چون ممکن است از آک بندی خارج شود بدون کارتن و بسته بندی باشد. 

گرید بندی لپ تاپ استوک چیست ؟

لپ تاپ استوک

گرید بندی (رتبه بندی ) در لپ تاپ استوک به 3 بخش تقسیم می شود که در اینجا این 3 بخش را برای شما به مختصر توضیح می دهیم :
گرید A++
گرید A+
گرید A

A++گرید

در این رتبه از لپ تاپ استوک، لپ تاپ هایی قرار می گیرند اصلا خطو خش و مشکلی ندارند، اگر خط خش داشته باشند بسیار کم و غیرقابل مشاهده است . 

A+گرید

در این رتبه از لپ تاپ استوک، لپ تاپ هایی قرار می گیرند نسبت به گریدA++ کمی خطو خش بیشتری دارند، قابل مشاهده می باشد و نسبت به گرید A++ کارکرد بیشتری دارند.

گرید A

در این رتبه لپ تاپ استوک، لپ تاپ هایی قرار می گیرند از لحاظ ظاهری داری زدگی، خطو خش، خوردگی می باشند ولی از لحاظ سخت افزاری سالم هستند .
نکته : درست است لپ تاپ استوک از لحاظ ظاهری و سخت افزاری مشکلی ندارند ولی شما در هنگام
خرید لپ تاپ استوک علاوه بر اینکه از فروشنده مهلت  برای تست می گیرید حتما در فروشگاه، لپ تاپ را تست کنید چون ممکن است در زمان ارسال لپ تاپ از کشوری به کشور دیگر برای رسیدن به دست مشتری دچار آسیب دیدگی شده باشد .

بیشتر بخوانید : بررسی مادربردهای گیمینگ ایسوس

8نکته که باید در هنگام خرید لپ تاپ استوک به آن توجه کنید.

از آنجائیکه تولید لپ تاپ ها به دلیل محصولات جدیدتر متوقف می شوند ممکن است قطعات آنها مشکلی داشته باشد یا در بازار موجود نباشد و سخت پیدا شود حتما باید به این نکات در موقع خرید لپ تاپ استوک توجه کنید: 

1- دکمه های کیبورد لپ تاپ استوک را چک کنید.

در زمان خرید لپ تاپ استوک دکمه های کیبورد را حتما بررسی وتست کنید که همه دکمه ها عملکرد سالمی داشته باشند و کار کنند .

لپ تاپ استوک

2- بدنه ی لپ تاپ استوک را به دقت نگاه کنید.

به بدنه لپ تاپ استوک حتما با دقت نگاه کنید ضربه خوردگی، فرورفتگی نداشته باشد. این نکته خیلی مهم است چون اگر لپ تاپ استوک ضربه خورده یا فرو رفته باشد قطعا به قطعات داخلی لپ تاپ نیز آسب وارد شده است .

3- تاچ پد لپ تاپ استوک را تست کنید.

تاچ پد یا موس لپ تاپ استوک را نیزحتما تست کنید تا از عملکرد زوم آن مطمئن شوید.

4- لولای لپ تاپ استوک را چک کنید .

لولای لپ تاپ استوک را چندبار باز و بسته کنید تا از سالم بودن لولای لپ تاپ اطمینان حاصل کنید و مشکل موردی نداشته باشد.

5- باتری لپ تاپ استوک را بررسی کنید.

باتری و میزان شارژ دهی، همینطور شارژر آن راحتما چک کنید تا مشکلی نداشته باشد.

6-صفحه نمایش لپ تاپ استوک را بررسی کنید.

وقتی قصد خرید لپ تاپ استوک دارید حتما لپ تاپ را روشن و خاموش کنید و نورصفحه را کم و زیاد کنید تا از سالم بودن مانیتور لپ تاپ و کیفیت آن نیز اطمینان پیدا کنید.

لپ تاپ استوک

7- پورت لپ تاپ استوک را چک کنید.

در این مورد شما باید با USB یا کابل HTMI یا LAN را تست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید، همینطور با دقت به پورت ها نگاه کنید تا شکستگی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید : بررسی دوربین عکاسی کانن و سونی از کیفیت عکس تا ساختار

8- قطعات سخت افزاری لپ تاپ استوک را بررسی کنید.

برای بررسی قطعات داخلی و اصلی لپ تاپ استوک با تعویض ویندوز و نصب تمام درایوها اگر به مشکلی برخورد نکردید می توانید مطمئن باشید قطعات سخت افزاری لپ تاپ استوک منتخب شما سالم است . شما می توانید برای استعلام قیمت دیگر قطعات کامپیوتر در سایت یه خرید به بررسی آنها بپردازید .

سخن آخر
ما در ابتدای مقاله درباره مفهوم کلی لپ تاپ استوک گفتیم بعد اشنایی با مفهوم لپ تاپ استوک به بررسی مزایا و معایب لپ تاپ استوک و همچنین قیمت و کیفیت و 8 نکته که در خرید این نوع لپ تاپ ها به شما کمک می کند پرداختیم تا بدانیم از کجا باید لپ تاپ استوک بخریم ؟ امیدوارم برای شما کاربردی و مفید بوده باشد .

سوالات متداول
نکاتی که خرید لپ تاپ استوک باید توجه کنید ، چیست ؟
دکمه های کیبورد- بدنه ی لپ تاپ - تاچ پد لپ تاپ - لولای لپ تاپ - باتری لپ تاپ - صفحه نمایش لپ تاپ - پورت لپ تاپ - قطعات سخت افزاری .
گرید بندی لپ تاپ استوک چگونه می باشد ؟
درجه بندی لپ تاپ استوک با توجه به وضع ظاهری ، کیفیت و زمان کارکرد به  3دسته گرید A++_A+_A تقسیم می گردد.
مزایا  و معایب لپ تاپ استوک چیست ؟
مزایای لپ تاپ استوک : قیمت مناسب ، کیفیت عالی ، ارتقا قطعات سخت افزاری
معایب لپ تاپ استوک : نداشتن بسته بندی و کارت گارانتی و همچنین نداشتن تنوع در انتخاب رنگ مورد علاقه

 

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین