Yekharid logo حساب کاربری


راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی

ما در این مقاله قصد صحبت درباره مشخصات یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی و همچنین 6 ویژگی مطلوب که زندگی و کار شمار را آسانتر و راحتتر می کند را داریم

فهرست مطالب :
مشخصات لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی
ویژ گی مطلوب در انتخاب لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی
سخن آخر

حتما برای افرادی که در حوزه گرافیست مشغول هستند و یا می خواهند در این حوزه مشغول شوند این اتفاق پیش خواهد افتاد که در پروژه های سنگین گرافیکی، سیستم زمان طولانی لازم دارد یا هر رندر ساعت ها زمان میبرد. عوامل زیادی در کنار هم موجب می شود تا لپ تاپ نتواند کارایی مناسب را برای کارهای گرافیکی داشته باشد. 
ما در این مقاله با صحبت درباره مشخصات یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی و همچنین 6 ویژگی مطلوب که زندگی و کار شمار را آسانتر و راحتتر می کند وروند کاری شمارا سریعتر پیش خواهد برد ما  به شما در انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی در
فروشگاه آنلاین یه خرید کمک خواهیم کرد.  شما می توانید برای یک انتخاب درست تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی

مطمئنا لپ تاپ های شما برای اجرای کارهای گرافیکی به سرعت نیاز دارد اما مشخصاتی مهمتر از سرعت در لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی وجود دارد که بیشتر دیده می شود.

لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی


 هنگام انتخاب لپ تاپ برای کارهای گرافیکی باید به چند فاکتور مهم توجه کنید قبل از توجه به زیباترین یا بهترین کامپیوتر موجود در بازار  به دقت فکر کنید که آیا نیازهای فنی و عملی شما را برای کارهای گرافیکی برآورده می کند یا خیر؟
نیازهای نرم افزار گرافیکی هر سال افزایش می یابد و پیشرفته تر می گردد بنابراین برخی از عناصر ی که باید هنگام
خرید لپ تاپ به آنها دقت کنید عواملی مانند : 

1.    سیستم عامل 
2.    cpu
3.    حافظه یا ram
4.    کارت گرافیکی GPU
5.    درایو ذخیره سازی  
6.    نوع واندازه نمایشگر 
7.    رزولوشن 


1-  سیستم عامل مناسب برای کارهای گرافیکی

 

برای جلوگیری ازمشکلات همیشه به دنبال لپ تاپ هایی باشید که دارای آخرین نسخه ویندوز یا macOS هستند یا قابل ارتقا هستند.

2- در لپ تاپ های مناسب برای کارهای گرافیکی باید از چه cpu یی استفاده کنیم ؟

 

cpu یا پردازنده ، عملکرد کامپیوتر را کنترل می کند و علاوه بر cpu باید به توانایی گرافیکی سیستم نیز توجه کنید . 
برای کارهای گرافیکی به یک پردازنده سریع و قدرتمند برای اجرای نرم افزارهای پیچیده نیاز دارید می توانید پردازنده چند هسته ای را انتخاب کنید که از 64 بیت پشتیبانی می کند مگر اینکه نیازهای خاصی داشته باشید که در این صورت cpu 4 هسته ای برای کارهای گرافیکی کافی است.
 انواع پردازنده های دو هسته ای- چهار هسته ای و بالاتر در بازار وجود دارد و هر فرد باید با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر دارد سیستم با پردازنده مناسب را تهیه کند.
شرکت های توزیع کننده CPU مانند INTEL و AMD مدل های مختلف CPU را برای کاربران عادی و حرفه ای معرفی کرده اند.

بیشتر بخوانید : کارت گرافیک میان رده گیمنیگ در بازار ایران

شرکت کاربران عادی کاربران حرفه ای کارهای رندر و چندپردازشی
INTEL  Corei5  Xeon Xeon
INTEL Corei7 Xeon Xeon
INTEL Corei9 Xeon Xeon
AMD Ryzen ThreadRipper ــــــــــــ

 

3- حافظه یا ram در لپ تاپ های مناسب گرافیکی چگونه است ؟


حافظه یا RAM، داده‌هایی را که رایانه برای دسترسی سریع به آن نیاز دارد، مانند تمام اطلاعات موجود در فایلی که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید را نگهداری می‌کند.

لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی


 اگر معمولاً با چندین برنامه باز کار می‌کنید یا اگر با فایل‌های بسیار حجیم کار می‌کنید به رم بیشتری نیاز دارید تا امکان جابه‌جایی یکپارچه بین برنامه‌ها و پیمایش در میان فایل‌های پیچیده را فراهم کنید.
 سعی کنید تا جایی که می توانید حافظه را در لپ تاپ خود داشته باشید. اگر در پیکربندی رم کافی برای نیازهای شما نیست می توانید به راحتی
خرید رم لپ تاپ داشته باشید . بسته به برنامه هایی که استفاده می کنید، حداقل به 2 تا 16 گیگابایت رم نیاز دارید.

4- درایو یا هارد مناسب برای کارهای گرافیکی  


یکی دیگر از قسمت هایی که باید برای بهبود عملکرد کارهای گرافیکی به آن توجه کنید ssd است ssd یا درایوهای حالت جامد سریعتر از hdd های سنتی می باشند . هاردهای SSD علاوه بر اینکه سرعت بیشتری دارند قیمت آن ها نیز بالاتر است.

بیشتر بخوانید : مقایسه و بررسی قطعات کامپیوتر
همچنین هارد یا همان درایو ذخیره سازی در سرعت برنامه ها برای انجام کارهای گرافیکی اهمیت بیشتری دارد . مناسب ترین هارد برای کارهای گرافیکی یک هارد SSD و یک هارد پر سرعت معمولی است. 

5- چه کارت گرافیکی GPU  را برای لپ تاپ گرافیکی انتخاب کنیم.


در سیستم لپ تاپ برای کارهای گرافیکی، کارت گرافیک اهمیت ویژه ای دارد و باید گرافیکی را انتخاب کنید که با نرم افزارهای شما هماهنگ باشد و نیازهای نرم افزاری مناسب با کارهای گرافیکی را بدون مشکل برطرف کند. 
برای کارهای گرافیکی مانند طراحی گرافیکی  بخش هایی به طور مستقیم با GPU سر و کار دارند و اگر GPU شما مورد تایید ادوب نباشد این بخش ها به درستی کار نمی کنند، که در زیر این بخش ها را به شما معرفی می کنیم : 

•    3D
•    Oil Paint
•    Render – Picture Frame
•    Scrubby Zoom
•    Birds Eye View
•    Flick Panning
•    Smooth Brush Resizing

6- اندازه و نوع نمایشگر در لپ تاپ گرافیکی


وقتی لپ تاپی برای کارهای گرافیکی انتخاب می کنید باید با فضای کاری یا میز شما هماهنگی داشته باشد مانیتورها در طیف وسیعی از اندازه‌ها موجود هستند. 
هر چه مانیتور بزرگ‌تر باشد فضای بهتری را برای انجام کارهای گرافیکی وجود خواهد داشت البته شاید شما کار با نمایشگر کوچک برایتان راحت تر باشد که در این مورد، اول باید اولویت خودتان را مشخص کنید . 

لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی


بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی 17 تا 30 اینچ است، اما حمل آن می تواند سخت باشد. بزرگترین مانیتور تا50 اینچ و مانیتور 13 اینچ نیز برای کارهای گرافیکی بسیار کوچک است . همچنین شما یک صفحه نمایش میخواهید که دارای تراکم پیکسلی بالاتری باشند و به شما امکان مشاهده جزئیات بیشتری را بدهند . شما می توانید برای بررسی قیمت مانیتور در وبسایت یه خرید مراجعه کنید.


7- رزولوشن در خرید برای لپ تاپ مناسب کار گرافیکی باید چگونه باشد. 


رزولوشن یکی دیگر از مهم ترین مشخصه ی لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی می باشد که باید به آن توجه کرد زیرا تاثیر بسیاری در میزان کیفیت کارهای گرافیکی دارد. در اینجا برخی از بهترین رزولوشن ها را به شما معرفی می کنیم :
•    مانیتورهایی با وضوح k4
•    مانیتورهای k5
•    مانیتورهای k8

 

7 ویژگی های مطلوب  در انتخاب لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی


در اینجا چند ویژگی مطلوب لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی در سال 2022 را برای شما عنوان می کنیم . اگرچه این ویژگی ها هنگام انتخاب لپ تاپ برای کارهای گرافیکی ضرورتی ندارد، اما با وجود این ویژگی ها زندگی روزمره شما بسیار آسان تر و راحت تر می شود و کارهای شما روند سریعتری خواهد گرفت .

1. یک صفحه کلید خوب 


اگر می خواهید به طور منظم تایپ کنید و تایپ متون طولانی دارید ، مطمئن شوید که لپ تاپ دارای صفحه کلیدی است که استفاده از آن لذت بخش است.


2. قابلیت پشتیبانی از مانیتورها


لپ تاپ شما ممکن است صفحه نمایش مناسب برای کارهای گرافیکی را نداشته باشد، اما بعداً می خواهید به آن وصل شوید در صورتی که لپ تاپ شما قابلیت پشتیبانی از مانیتور را داشته باشد برای شما بهتر خواهد بود. 

بیشتر بخوانید : بررسی قیمت مانیتور های ایرانی


3. صفحه نمایش لمسی


اگرچه ضروری نیست، اما به ویژه برای کسانی که تصویرسازی می کنند یا دوست دارند با دست طراحی کنند، توصیه می شود.


4. پورت ها و اسلات های اضافی


اگرچه ما به سمت دنیای بدون کابل حرکت می کنیم، اما امروزه داشتن پورت ها و اسلات های کافی زندگی را بسیار آسان تر می کند.


5. سبک وزن


اگر قصد دارید با رایانه خود حرکت کنید یا به سادگی ، دور از میز خود از لپ تاپ استفاده کنید هر چه سبک تر باشد، دغدغه ذهنی کمتری برای حمل سیستم و انجام کار خود پیدا خواهید کرد .

لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی

6. بلندگوهای با کیفیت


زمانی که برای انجام کارهای گرافیکی خود باید به موسیقی گوش دهید یا  ویدیویی را در لپ تاپ خود تماشا کنید یا ارائه کنید ارزش بلندگوهای خوب را درک خواهید کرد.


7. صفحه کلید با نور پس زمینه


این احتمالاً یکی از آخرین ویژگی هایی است که در انتخاب لپ تاپ مناسب برای انجام کارهای گرافیکی در شب خوب است تا بتوانید صفحه کلید را به وضوح بدون نیاز به روشن کردن نور ببینید.

 

سخن آخر


به طور خلاصه انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی به این بستگی دارد که بودجه شما چقدر است ، چه برنامه هایی می خواهید اجرا کنید و اینکه از نظرگرافیکی چه کاری انجام می دهید، لپ‌تاپ‌های خوب زیادی برای کارهای گرافیکی وجود دارد مسئله مهم یافتن لپ‌تاپ مناسب شماست.

 

سوالات متداول :

فاکتورهای فنی که باید در انتخاب لپ تاپ برای کارهای گرافیکی به آن توجه کرد چیست ؟
یک لپ‌تاپ خوب برای کارهای گرافیکی چیزی بیش از سرعت دارد که باید به آنها بیشتر توجه کرد . سیستم عامل، CPU ، حافظه (RAM) ، کارت گرافیکی GPU ، درایو ذخیره سازی ، نوع و اندازه نمایشگر ، رزولوشن .  
برای کارهای گرافیکی چه سایز لپ تاپی برای خرید مناسب است ؟
در انتخاب مانیتور مناسب برای کارهای گرافیکی بستگی به اولویت شما دارد شاید کار با نمایشگر بزرگ یا نمایشگر کوچک برایتان راحت باشد ولی بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی 17 تا30 اینچ است.
ویژگی های مطلوب در انتخاب لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی چیست ؟
صفحه کلید خوب - قابلیت پشتیبانی از مانیتورها - صفحه نمایش لمسی - سبک وزن - بلندگوهای باکیفیت - صفحه کلید با نور پس زمینه . این ویژگی ها در انتخاب لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی ضرورتی ندارد ولی روند کارهای شما سریعتر خواهد شد. 

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین