Yekharid logo حساب کاربری


کانکتور شارژ جدید مغناطیسی آیفون ۱۳ اپل

کانکتور شارژ جدید مغناطیسی آیفون ۱۳ اپل

چند وقت پیش گفته شد که اپل نمی خواهد پورت گوشی های خود را از Lightning به پورت USB-C تغییر دهد و حق ثبت اختراع جدیدی که بعدا به اپل داده شد...

چند وقت پیش گفته شد که اپل نمی خواهد پورت گوشی های خود را از Lightning به پورت USB-C تغییر دهد و حق ثبت اختراع جدیدی که بعدا به اپل داده شد، تا حد زیادی به توضیح دلیل این موضوع می پرداخت. براساس گزارشات اخیر، آیفون ۱۳ اپل با یک کانکتور شارژ جدید مغناطیسی به جای طراحی بدون پورت، ارائه می شود. نمودارهای موجود در سند ثبت اختراع به وضوح نشان می دهد که این گوشی های آیفون مجهز به پورتی هستند که در لبه پایین تلفن طراحی شده است.به نظر میرسد که از این پس، اپل این درگاه تماس سطح مغناطیسی را به عنوان گزینه ای در کل دستگاه های خود در نظر می گیرد.نکته مهم این است که تماس در این قسمت از پورت، باعث انتقال برق و نیرو می شود، به این معنی که می تواند به عنوان یک درگاه شارژ عمل کند و از آنجا که این درگاه مهر و موم شده است، می تواند باعث افزایش درجه ضد آب بودن همه دستگاه های iDevices که از آن استفاده می کنند، شود.

آخرین اخبار کانکتور شارژ جدید مغناطیسی آیفون ۱۳ اپل

هنگامی که هنوز اخباری تحت عنوان رونمایی رسمی اپل از سوی این شرکت منتشر نشده بود، گمان میرفت که خبر جدید، در رابطه با کانکتور شارژ جدید آیفون ۱۳ باشد.
شرکت اپل اخیراً حق ثبت اختراع جدیدی را در دفتر مالکیت ایالات متحده به ثبت رساند. همانطور که Patently Apple گزارش داد، حق ثبت اختراع جدید شماره 10،938،147 تحت عنوان " Magnetic surface contacts" می باشد که یک کانکتور هوشمند مغناطیسی جدید را در شکل های متنوعی  نشان می دهد. شرکت اپل قبلا از کانکتور مشابهی با همین حق اختراع در آیپد خود استفاده کرده که برای اتصال کیبورد هوشمند این شرکت ساخته شده است.   
ولی کانکتور مخصوص کیبورد هوشمند روی آیپدها با این کانکتور شارژ جدید مغناطیسی تفاوت هایی دارد. این کانکتور جدید بیشتر مشابهه با کانکتور شارژ رایج روی گوشی‌ها می باشد در صورتی که پورت روی آیپد به شکل سه بریدگی گرد است. براساس تصورات ما، آیفون ۱۳ اپل باید یک گوشی بدون پورت بوده و فقط با شارژ بی‌سیم کار کند. در حال حاضر اپل شارژر بی‌سیم MagSafe خود را با فناوری Qi در بازار عرضه کرده است که گوشی‌های اپل می‌توانند به وسیله آن یا هر شارژر Qi دیگری که در بازار موجود است، به طور بی‌سیم شارژ شوند. این موضوع  نشان می‌دهد که همه چیز برای عرضه یک آیفون کاملاً بی‌سیم در آینده آماده است.

شارژر بی سیم MagSafe 

شرکت اپل در سال گذشته MagSafe را برای آیفون ارائه نمود که نمونه جدیدی از اتصال مغناطیسی بر اساس استاندارد کیو آی بود که می‌توان برای شارژ کردن، آن را به پشت تلفن متصل کرد. مشخصه جدید MagSafe  به طور کامل مخصوص دستگاه‌های موبایلی است که همراه با گروه جدیدی از ابزارهای جانبی که شامل یک کیف پول مغناطیسی با قابلیت اتصال به پنل پشتی آی‌فون‌های جدید، یک کاور چرمی جدید با قابلیت تغییر شکل ظاهری گوشی به یک حالت ساعت جدید برای iOS جهت نمایش زمان و یک شارژر تاشونده کومبو برای آی‌فون و اپل واچ بوده و با محوریت اسمارت‌ فون‌ها عرضه خواهد شد. 
MagSafe به دلیل اینکه از خرابی کابل یا پورت شارژ و همچنین سقوط مک‌بوک از روی میز به‌دلیل درهم تنیده شدن کابل‌ها جلوگیری می‌کند، برای لپ‌تاپ‌ها معمولا یک ویژگی ایمن محسوب می‌شود. دلیل این پدیده این است که آهنرباها در صورت اعمال هر مقدار نیروی کششی قابل‌توجه، امکان قطع آسان اتصال با دستگاه را فراهم می‌کنند.
هرچند که آیفون ۱۲ همچنان از درگاه لایتنینگ برخوردار است، شایعات جدید مبنی بر این است که مدل‌های آینده آیفون شاید دیگر مجهز به این پورت نباشند، بنابراین کاربران از مگ سیف به‌ عنوان تنها گزینه جایگزین شارژ آیفون استفاده می‌کنند. در رابطه با این موضوع، گو او مینگچی که تحلیلگر معروف محصولات اپل است، مدعی بود که اپل پورت لایتنینگ را در مدل آیفون ۱۳ به مدت یک سال نگه می دارد ولی این بدان معنی نیست که اپل هیچ وقت این پورت را از محصولات خود حذف نخواهد کرد. شرکت اپل از زمان ارائه ایرپادز، فقط طرفدار اتصالات بی‌سیم است. در نتیجه، جای تعجب نیست که این شرکت آخرین پورت باقیمانده آیفون را حذف نماید.

ادعای تحلیلگران در رابطه با کانکتور شارژ جدید مغناطیسی آیفون ۱۳ اپل

براساس ادعای گو او مینگچی که یکی از مشهورترین تحلیلگران محصولات شرکت اپل است، آیفون ۱۳ پرو مکس امسال بدون هیچ‌ نوع پورت خارجی ارائه خواهد شد. همچنین این تحلیلگر، مدتی بعد ادعا کرد که آیفون‌های بعدی همگی درگاه لایتنینگ خود را حفظ کرده و هیچ نوع طراحی بدون پورت یا جایگزین کردن USB-C با لایتنینگ نخواهد بود. اینکه آیا این اخبار انتشار یافته براساس حقیقت است یا خیر، باید در گذر زمان رد یا تأیید شود. اگر شرکت اپل بخواهد مدل های دیگر آیفون‌های جدید خود را با یک کانکتور شارژ جدید مغناطیسی شبیه به پتنت‌های ثبت شده‌اش بسازد، باید کابل‌های لایتنینگ و ایرپاد سیمی از بازار جمع‌آوری شوند.  به نظر می‌رسد که اپل در این پتنت جدید، پورت شارژ را به‌گونه‌ای توسعه داده است که کابل‌های مخصوص این پورت شارژ کمتر در معرض خم شدن یا پارگی قرار میگیرند و بنابراین بعد از مدتی استفاده از کابل شارژر، این کابل خراب نشده و نیازی به تهیه‌ی کابل شارژر جدید نیست و این یعنی دیگر مجبور به تعویض زود هنگام کابل لایتنینگ تلفن همراه خود نخواهید بود.  

با توجه به عکس‌های منتشر شده در پتنت اپل می توان فهمید که با کشیدن شارژر به یک سمت به‌ راحتی می‌توان شارژر متصل به گوشی را از آن جدا کرد. بنابراین با این روش، خطر شکستن کابل شارژر متصل به آیفون کاهش پیدا کرده و بی شک می‌توان گفت که آیفون ۱۳ اپل از شارژر بدون سیم هم پشتیبانی خواهد کرد و ما در انتظار خبر‌های بیشتری درباره‌ی این موضوع هستیم. از تصاویر حق اختراع ثبت شده جدید اپل این طور به نظر می‌رسد که به لطف طراحی مغناطیسی، در صورت کشیدگی کابل هیچ نوع مشکلی برای آن ایجاد نمی شود و فوراً از دستگاه جدا می شود. در هر صورت آیفون ۱۳ با شارژ بی‌سیم نیز سازگار می باشد.
 

درباره آرمان امیراحمدی
آرمان

من آرمان امیراحمدی، برنامه‌نویس وب هستم. از سال 1385 برنامه‌نویسی رو آغاز کردم و به تکنولوژی های وب‌فرم و دات‌نت کور کاملا مسلط هستم. در واقع من یک فول استک دولوپر هستم چون در زمین فرانت‌اند هم کاملا مسلط هستم، البته فعلا جز جاوااسکریپ، زبان برنامه‌نویسی دیگری در این زمینه رو یاد نگرفته‌ام. از دیگر علاقمندی‌های من ماشین، گیمینگ و باشگاه فوتبال آرسنال است. ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین