Yekharid logo حساب کاربری


استفاده جدیدترین بتای مرورگر کروم iOS از Face ID ، امن‌تر از همیشه

استفاده جدیدترین بتای مرورگر کروم iOS از Face ID ، امن‌تر از همیشه

استفاده جدیدترین بتای مرورگر کروم iOS از Face ID برای محافظت از برگه های ناشناس، دیگر تا زمانی که Face ID هویت شما را تأیید نکند، برگه های ناشناس تار می شوند

گوگل تصمیم گرفته با بهره گیری از سیستم شناسایی چهره ، محافظت بیشتری حتی از برگه های ناشناس شما در مرورگر کروم iOS ارائه دهد که تب‌های باز شده در حالت ناشناس یا اینکاگنیتو (incognito) را قفل کرده و برای باز کردن آن نیازمند احراز هویت کاربر با Face ID یا Touch ID  است. علاوه بر اینکه Face ID اپل در باز کردن قفل آیپد یا آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد، در بسیاری از برنامه ها نیز برای امنیت بیشتر میتوان از این سیستم استفاده کرد. گوگل نیز در بتای جدید کروم iOS تست‌هایی را برای ایجاد امنیت بیشتر تب‌های ناشناس در مروگر با استفاده از همین سیستم صورت داده که احتمالا در آینده ای نه چندان دور شاهد ارائه آن برای همه کاربران باشیم. 

حالت ناشناس مرورگر همه کوکی‌هایی را که سایت ها برای کاربران می فرستند را برای حفظ حریم شخصی، حذف یا مسدود می‌کند. علاوه بر این هیچ سابقه ای از این نشست در تاریخچه مرور صفحات وب  باقی نمانده و سایر ردیاب های تحت وب، فایل های موقت و نوار ابزارهای ثالث هم دیگر کار نمی کنند.  با وجود همه این ها بعضی بررسی‌ها نشان داده که این حالت چندان هم ناشناس نبوده و گوگل توسط ابزارهایی مانند  Analytics، Ad Manager  و اپلیکیشن های مخصوص موبایل فعالیت کاربران را تحت نظر قرار میدهد و بعضی از کاربران این روش را به علت امنیت بیشتر ترجیح می‌دهند. گوگل هم با در نظر گرفتن این مورد سعی در توسعه این قابلیت دارد.  در جدیدترین بروزرسانی، هنگامی که کاربر بعد از مدتی مجددا وارد کروم می‌شود، صفحه‌ای که در حالت ناشناس بوده تا زمانی که هویت کاربر مشخص نشود، تار خواهد بود. 


کروم ۸۹ به احتمال زیاد یک ماه دیگر ارائه می‌شود ولی معلوم نیست پشتیبانی از Face ID یا Touch ID تا آن زمان قطعی شده باشد. در مقابل اپل، شرکت سامسونگ نیز از قبل حالت مرور محرمانه را برای مرورگر وب ارائه داده که به کاربران اجازه می‌دهد تب‌ها را قفل کرده و با سیستم شناسایی چهره یا اثر انگشت دوباره باز کنند.

کروم


گزارشات در رابطه با استفاده از Face ID  در مرورگر کروم iOS

همانطور که The Verge گزارش می دهد ، آخرین بتای Chrome  برای iOS (نسخه 89.4389.48) شامل گزینه ای برای امنیت تب‌های ناشناس با امنیت بیومتریک Face ID اپل است. با بستن Chrome ، می توانید این ویژگی را در تنظیمات> حریم خصوصی > قفل کردن برگه های ناشناس فعال کنید.
با فعال شدن ، دفعه دیگر که برنامه Chrome باز می شود ، برگه های ناشناس شما تار می شوند. 


مرورگر کروم ؛ امن ترین مرورگر دنیا برای تلفن شما

گوگل کروم یکی از محبوب ترین و سریع ترین مرورگر های وب می باشد که اولین بار در سال 2008 توسط گوگل ارائه شد. 
مرورگرهای وب زمان زیادی در انحصار Internet Explorer بودند تا اینکهGoogle Chrome  و البته تا حدی فایرفاکس به محبوبیت مرورگر مایکروسافت پایان دادند. 
بدون شک مهم ترین ویژگی ای که منجر به محبوبیت این مرورگر برای کاربران شده است، سرعت بالای آن در مقایسه با مرورگر مایکروسافت می باشد. این برنامه می تواند امکانات بسیار کاربردی را در هنگام جست و جو و مشاهده صفحات در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال ویژگی شخصی سازی این مرورگر برای شما این امکان را فراهم می کند که فقط با وارد کردن حرف اول آدرس سایت مورد نظر، آن را پیدا کنید یا اگر در همان سایت از صفحات خاصی چند بار دیدن کرده اید، کروم اول از همه، آن صفحه ها را به شما نشان میدهد. از دیگر ویژگی های بسیار کاربردی این مرورگر میتوان به Incognito Browsing یا همان جست و جوی ناشناس اشاره کرد که برای شما این امکان را فراهم میکند که وب را بدون ذخیره شدن اطلاعات و تاریخچه خود جست و جو کنید. 


از بزرگترین چالش هایی که کاربران همواره با آن مشکل داشته اند، عضو شدن در سایت ها و سرویس های فراوان و فراموشی نام کاربری و رمز عبور هر کدام از آن هاست. گوگل این مسئله را به بهترین شکل ممکن حل کرده و هم اکنون شما میتوانید با استفاده از قابلیت Synchronization یا هماهنگی آن همه پسورد ها و نام های کاربری خود را save  کنید. همچنین در صورت تغییر دستگاه مورد استفاده (موبایل، لپ تاپ، تبلت و …) فقط باید با ایمیل خود وارد مرورگر گوگل کروم شوید تا همه اطلاعات شما در دستگاه جدید نیز ثبت شوند.


دیگر ویژگی جدید کروم نیز، نمایش اخبار و محتوای مورد نیاز شما در صفحه اصلی می باشد. مرورگر، فهرستی از سایت های خبری، شبکه های اجتماعی و محتوای تقسیم بندی شده را در این قسمت به شما نشان می دهد و بعد از استفاده شما از گروه مورد نظر، این برنامه محتوای مورد علاقه شما را شناسایی کرده و اطلاعات مرتبط بیشتری را به شما نشان می دهد.


این برنامه همچنین در قسمت امنیت کاربران نیز خوب عمل کرده است. ویژگی Google Safe Browsing این برنامه در زمان وارد شدن شما به سایت هایی که شاید مشکلاتی را برایتان ایجاد کنند، هشدار میدهد یا چنانچه فایلی که دانلود می کنید برای دستگاه شما خطرناک باشد، از دانلود آن جلوگیری می کند. همچنین با نرم افزار گوگل ترنسلیت به خوبی هماهنگ شده و شما می توانید تب مورد نظرتان را فقط با یک کلیک ترجمه نمایید. حالت Lite  از دیگر امکانات پرکاربرد این برنامه می باشد که در آن مرورگر عکس ها ، فیلم ها و نوشته ها را فشرده کرده و تا 60 درصد مصرف دیتای شما را کمتر می کند.


ویژگی های مرورگر کروم

  • جست و جوی سریع صفحات وب
  • قابلیت شخصی سازی پر کاربرد
  • قابلیت جست و جوی ناشناس
  • هماهنگ سازی آسان دستگاه های مختلف
  • ذخیره نام کاربری و رمزهای عبور سایت های مختلف
  • جلوگیری از دانلود فایل های خطرناک
  • هشدار در زمان وارد شدن به سایت های خطرناک
  • نمایش صفحه مورد نظر در حالت آفلاین
  • دانلود پر سرعت
  • ترجمه صفحات وب
درباره آرمان امیراحمدی
آرمان

من آرمان امیراحمدی، برنامه‌نویس وب هستم. از سال 1385 برنامه‌نویسی رو آغاز کردم و به تکنولوژی های وب‌فرم و دات‌نت کور کاملا مسلط هستم. در واقع من یک فول استک دولوپر هستم چون در زمین فرانت‌اند هم کاملا مسلط هستم، البته فعلا جز جاوااسکریپ، زبان برنامه‌نویسی دیگری در این زمینه رو یاد نگرفته‌ام. از دیگر علاقمندی‌های من ماشین، گیمینگ و باشگاه فوتبال آرسنال است. ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین