Yekharid logo حساب کاربری


اجرای طرح تعویض باتری مک ‌بوک به صورت رایگان، توسط اپل

اجرای طرح تعویض باتری مک ‌بوک به صورت رایگان، توسط اپل

شرکت اپل در گزارشی اعلام کرد که باتری‌های اپل مک‌بوک پرو مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را که بیشتر از 1٪ شارژ نمی‌کنند را به طور رایگان تعویض می‌کند.

شرکت اپل در گزارشی اعلام کرد که باتری‌های مک‌بوک پرو مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را که بیشتر از 1٪ شارژ نمی‌کنند را به طور رایگان تعویض می‌کند. طبق گزارش اپل، این مشکل شامل تعداد بسیار کمی از کاربران این لپ‌تاپ‌ها شده‌ است. پس اگر MacBook Pro 2016 یا 2017 شما بیشتر از یک درصد شارژ نمی کند ، برای باتری جدید با اپل تماس بگیرید. اپل با پیشنهاد تعویض باتری مک بوک به صورت رایگان ، به گزارش های لپ تاپ های MacBook Pro 2016 و 2017 که بیش از 1 درصد شارژ نمی شوند ، پاسخ می دهد. در صفحه پشتیبانی از خطا، اپل توضیح می دهد، "تعداد بسیار کمی از مشتریان با رایانه های MacBook Pro 2016 و 2017 با 1 درصد شارژدهی باتری مواجه شده اند. اگر وضعیت نشان می دهد که باتری شما عادی است، باتری شما تحت تأثیر این مسئله قرار نمی گیرد."


مدل هایی که شامل این فراخوان می باشند 

مک بوک پرو (  13 اینچ ، 2016 ،  2 عدد  درگاه خروجی Thunderbolt ، 3 پورت)
مک بوک پرو ( 13 اینچ ، 2017 ، 2 عدد درگاه خروجی Thunderbolt ، 3 پورت)
مک بوک پرو ( 13 اینچ ، 2016 ، 4 عدد درگاه خروجی Thunderbolt ، 3 پورت) 
مک بوک پرو ( 13 اینچ ، 2017 ، 4 عدد درگاه خروجی Thunderbolt ، 3 پورت) 
مک بوک پرو  ( 15 اینچ ، 2016 ) 
مک بوک پرو  ( 15 اینچ ، 2017 )
 

به روزرسانی macOS برای مک‌بوک پرو مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

اگر مشکل شارژ باتری برای مک‌بوک پرو مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شما اتفاق نیفتاده است، اپل برای جلوگیری از وقوع آن، بروزرسانی macOS را منتشر کرد. با این حال، اگر از قبل دستگاه شما دچار این مشکل شده است، با اپل تماس بگیرید و باتری به صورت رایگان تعویض شود. مثل همیشه، اپل به صراحت می گوید: "رایانه شما قبل از سرویس بررسی می شود که آیا واجد شرایط تعویض باتری رایگان است یا خیر." 
به روزرسانی macOS مستلزم انتخاب گزینه System Preferences از منوی (تنظیمات) Apple  و سپس کلیک بر روی Software Update (نرم افزار Update) است. به روزرسانی تکمیلی یا برای macOS Big Sur 11.2.1 یا بالاتر یا macOS Catalina 10.15.7 ظاهر می شود. در همان فهرست تنظیمات سیستم در macOS Big Sur ، همچنین می توانید برای بررسی وضعیت باتری در هر زمان روی Battery Health کلیک کنید. کاربران MacOS Catalina با نگه داشتن کلید Option و کلیک روی نماد باتری می توانند همین کار را انجام دهند.
اگر باتری اپل شما دچار مشکل شده باشد، در زمان چک‌کردن وضعیت سلامتی آن، یک پیام مبنی بر “خدمات توصیه می‌شود” خواهید دید. بنا بر اعلام اپل، اگر این وضعیت باتری شما را کاملا عادی نشان دهد، باتری شما این مشکل را ندارد. برای دریافت این خدمات باید با پشتیبانی شرکت اپل تماس بگیرید. این شرکت مک‌بوک پرو شما را برای بررسی شرایط تعویض رایگان باتری تست می کند. اپل به ‌روز‌رسانی Big Sur 11.2.1 را ارائه داده ‌است که به رفع مشکل شارژ کردن موجود در برخی از مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مک‌بوک پرو کمک می‌کند. اپل پیشهاد میدهد که به این به‌روز‌رسانی یا به‌روزرسانی تکمیلی کاتالینا (Catalina) 10.15.7 اقدام نمایید.
 

macbook

فراخوان اپل برای تعویض باتری مک بوک پرو 13 اینچی

همچنین اپل برای برخی از کامپیوترهای مک بوک پرو 13 اینچی بدون تاچ بار نیز طرح تعویض باتری را ارائه داده است. چنانچه مک بوک پرو 13 اینچ بدون تاچ بار خریده باشید که بین اکتبر 2016 تا اکتبر 2017 ساخته شده، می‌توانید در صورت بروز مشکل شماره سریال دستگاه خود را به اپل ارسال کنید تا مشخص شود دستگاه شما شامل این طرح می شود یا نه.  متاسفانه اپل در رابطه با این مشکل توضیح کاملی نداده است و فقط اعلام کرده که این مشکل ایمنی نیست ( لپ تاپ شما منفجر نخواهد شد) و از طرفی اعلام کرده که این تعویض باتری را رایگان انجام میدهد. اگر در سایت اپل، لپ تاپ شما شامل این طرح تعویض باتری شد، چند روش پیش رو دارید. هم میتوانید با یک مرکز خدمات مورد تایید اپل ( Apple Authorized Servic ) یا اپل استور تماس بگیرید و هم از طریق سایت اپل قرار ملاقاتی را تعیین کنید. همچنین میتوانید از طریق پست دستگاه خود را برای اپل ارسال کنید. میزان زمان انتظار مطابق با روش تعویض انتخاب شده متفاوت است ولی به طور معمول 3 الی 5 روز زمان میبرد. البته اپل اعلام کرده که چنانچه دستگاه شما مشکل دیگری دارد که در کنار تعویض باتری نیاز به تعویض قطعه دیگر هم است، شما مجبور به پرداخت هزینه آن قطعه دیگر هستید. خبر خوب اینکه این فراخوان تعویض باتری 5 سال اعتبار دارد.


فراخوان تعویض باتری مک بوک پرو ۱۵ اینچی اپل

شرکت اپل درگزارشی اعلام کرده که در تعداد اندکی از نسل قدیمی تر مک بوک پرو های ۱۵ اینچی، شاید باتری دستگاه بیش از حد گرم شده و خطر آتش‌سوزی برای دستگاه به وجود بیارد. به صورت عمده این دستگاه‌های عیب دار در فاصله زمانی سپتامبر ۲۰۱۵ تا فوریه ی ۲۰۱۷ به فروش رفته اند و با در نظر گرفتن شماره سریال‌شان این دستگاه‌ها قابل تشخیص‌ می باشند. به علت اینکه ایمنی مشتری همیشه الویت‌ اول شرکت اپل بوده است، این شرکت تصمیم گرفته تا این باتری‌های دارای عیب را به صورت رایگان تعویض کند. 


مدل های تحت تاثیر این فراخوان تعویض باتری مک بوک

ابتدا باید تعیین کنید که شما از کدام مدل‌ مک بوک پرو ۱۵ اینچی استفاده می کنید. برای این کار بر روی لگوی اپل که در بالای دسکتاپ سمت چپ قرار گرفته، کلیک کرده و از آنجا روی About This Mac کلیک کنید. از روی صفحه‌ای که باز می‌شود، می توانید بدانید که مدل مک‌بوک شما مطابق با  “MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015)” است. در صورت مطابقت مدل مک‌بوک پرو شما، شماره سریال کامپیوتر خود را در کادر مخصوصی که در سایت اپل موجود است وارد کنید تا ببینید آیا شامل این طرح می‌شود یا نه. شماره سریال مک‌بوک شما، در قسمت پشتی بدنه‌ی دستگاه نوشته شده است و وقتی دستگاه را بر می گردانید، می‌توانید آن را بخوانید . اگر شماره سریال مک بوک شما جزو سریال‌های تایید شده باشد، لطفا از آن استفاده نفرمایید.


نکته : این طرح تنها برای این مدل مک‌بوک اجرا می شود و شامل مدل‌های دیگر مک‌بوک پرو نمی شود.


 

درباره آرمان امیراحمدی
آرمان

من آرمان امیراحمدی، برنامه‌نویس وب هستم. از سال 1385 برنامه‌نویسی رو آغاز کردم و به تکنولوژی های وب‌فرم و دات‌نت کور کاملا مسلط هستم. در واقع من یک فول استک دولوپر هستم چون در زمین فرانت‌اند هم کاملا مسلط هستم، البته فعلا جز جاوااسکریپ، زبان برنامه‌نویسی دیگری در این زمینه رو یاد نگرفته‌ام. از دیگر علاقمندی‌های من ماشین، گیمینگ و باشگاه فوتبال آرسنال است. ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین
مهیار در 1399/12/5 10:49 نوشت: و مــــا فقط نگاه میکنیم به این حد از "احترام به مشتری" و "مشتری مداری" !!!
پاسخ