Yekharid logo حساب کاربری


لپ تاپ یا تبلت، کدام برای خرید بهتر است ؟

لپ تاپ یا تبلت، کدام برای خرید بهتر است ؟

اکنون که تبلت ها پای خود را در دنیای رایانه ها گذاشته اند. سوالاتی در مورد مقایسه و مناسب بودن لپ تاپ یا تبلت در حال بررسی است

فهرست مطالب
•    لپ تاپ یا تبلت، کدام بهتر است؟ کدام را بخرم؟
•    6ویژگی برای انتخاب بهتر در خرید لپ تاپ یا تبلت
•    تفاوت بین لپ تاپ و تبلت چیست؟
•    چه زمانی از لپ تاپ یا تبلت استفاده کنیم؟
•    مزایا ی لپ تاپ و تبلت 

اکنون که تبلت ها پای خود را در دنیای رایانه ها گذاشته اند. سوالاتی در مورد مقایسه و مناسب بودن لپ تاپ یا تبلت در حال بررسی است. افرادی که برای خرید چنین وسیله ای پول خود را کنار می گذارند، بسیار فکر می کنند کدام دستگاه ارزش بیشتری را برای پولشان به ارمغان می آورد. اگرچه رایانه‌های رومیزی، نت‌بوک‌ها، لپ تاپ و غیره نیز در بازار وجود دارند، اما امروزه رقابت بین لپ‌تاپ و تبلت در حال انجام است.
ما در این مقاله با صحبت درباره تفاوت‌های لپ تاپ و تبلت ،مزایای لپ تاپ و تبلت و همچنین ویژگی هایی که در انتخاب خرید لپ تاپ یا تبلت  به شما کمک می کنیم تا تصمیم بگیرید کدامیک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

لپ تاپ یا تبلت، کدام بهتر است؟ کدام را بخرم؟

ابتدا همه شما باید به نیاز و بودجه خود فکر کنید. اولین سوال شما باید این باشد که "چرا به لپ تاپ یا تبلت نیاز دارید؟" مهم است بدانید که می خواهید با دستگاه چه کاری انجام دهید زیرا هر دوی این دستگاه ها اهداف متفاوتی دارند.

لپ تاپ یا تبلت

لپ تاپ ها یا تبلت ها با قیمت های بسیار متنوعی در دسترس هستند. شما باید با توجه به بودجه و کاری که برای استفاده در نظر دارید لپ تاپ یا تبلت را برا ی خرید انتخاب کنید و در انتخاب خود حتما معیارهای مقایسه ای را در نظر بگیرید.
بهترین تبلت ها از بعضی لپ تاپ های مقرون به صرفه قدرتمندتر هستند، اما آیا تبلت می تواند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ ها باشند؟ خیر شما باید با توجه به کاربردی که در استفاده از  لپ تاپ یا تبلت دارید آن را انتخاب کنید بنابراین شما می توانید هر دو نوع دستگاه لپ تاپ و تبلت را بر اساس پارامترهای مختلف ارزیابی کنید و بهترین انتخاب را در
خرید لپ تاپ یا تبلت داشته باشید .

6 ویژگی برای انتخاب بهتر در خرید لپ تاپ یا تبلت

1- قدرت در لپ تاپ یا تبلت

لپ تاپ ها کامپیوترهای مناسبی هستند که برای کارهای سنگین طراحی شده اند. بنابراین، اگر به دستگاه قدرتمندتری نیاز دارید، به سراغ لپ‌تاپ بروید.

2- استحکام در لپ تاپ یا تبلت

تبلت ها شکننده تر و حساستر هستند و از آنجائی که تبلت مانند یک کتاب در اطراف شما قرار دارد احتمال افتادن تصادفی بیشتر است. به این معنی نیست که با لپ تاپ خشن رفتار کنید بلکه بین لپ تاپ و تبلت ، لپ تاپ ها از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردا هستند.

بیشتر بخوانید : کدام تبلت را بخریم، سامسونگ یا لنوو؟

3- کیبورد در لپ تاپ یا تبلت

اگرچه همیشه یک صفحه‌کلید خارجی برای اتصال به تبلت باید بخریم، اما اگر نیاز به تایپ زیاد دارید، بهتر است به سراغ لپ‌تاپ بروید. لپ تاپ ها ماشین های سنگینی هستند که برای ایجاد تعادل بین قابلیت حمل و کارایی طراحی شده اند. در مقابل، شعار طراحی تبلت ها، ارائه قابلیت حمل و آمادگی بیشتر است. تبلت ها واقعاً برای کارهای حرفه ای جدی نیستند.

لپ تاپ یا تبلت

4-قابل حمل بودن  لپ تاپ یا تبلت

هر دو سیستم لپ تاپ یا تبلت به گونه ای طراحی شده اند که قابل حمل باشند. بنابراین می توان هر دو را به راحتی به مکان های مختلف برد. اما بدیهی است که یک تبلت به فضای کمتری نیاز دارد و همچنین بسیار سبک تر از یک لپ تاپ معمولی است. بنابراین، اگر مشکل فضا یا حرکتی ندارید، لپ تاپ برای شما مناسب تر خواهد بود.البته امروزه لپ تاپ ها با داشتن کیف لپ تاپ حمل و جابه جایی آن اسان شده است و شما می توانید برای استعلام قیمت کیف لپ تاپ در یه خرید جستجو کنید .

5- کاربرد بین لپ‌تاپ یا تبلت

اگر تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید، گشت و گذار در اینترنت، تماشای رسانه‌های اجتماعی یا خواندن اسناد در حالی که پشت میز خود هستید، است، پس تبلت عالی است. اما اگر فکر می کنید که به طور مرتب صفحات گسترده یا کلیپ های ویدئویی را ویرایش می کنید، مطمئن شوید که کامپیوتری با حافظه و سرعت پردازنده کافی برای نیازهای خود خریداری کنید.

6- فضای ذخیره سازی لپ تاپ یا تبلت

هنگام خرید لپ تاپ یا تبلت، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید ظرفیت ذخیره سازی است. بسته به اهدافی که قصد دارید از دستگاه استفاده کنید، مدل های مختلف ظرفیت های ذخیره سازی متفاوتی را ارائه می دهند. اگر قصد دارید مقادیر زیادی داده را روی دستگاه ذخیره کنید، بهتر است لپ تاپ را انتخاب کنید. هنگام مقایسه لپ تاپ و تبلت، به دنبال آن هایی باشید که فضای ذخیره سازی قابل افزایش را ارائه می دهند.

تفاوت بین لپ تاپ و تبلت چیست؟

لپ تاپ یا تبلت

وقتی در مورد تبلت در مقابل لپ‌تاپ صحبت می‌کنیم، دانستن اینکه لپ تاپ یا تبلت چه کاری انجام می دهد دشوار است. 
لپ تاپ یک کامپیوتر همه کاره است که از باتری یا برق متناوب استفاده می کند که می تواند چندین ساعت کار کند. به راحتی می توان آن را حمل کرد. به آن نوت بوک نیز می گویند. اساساً صفحه نمایش LED یا LCD دارد. می توان آن را با باتری یا منبع AC کار کرد که آن را قابل حمل می کند. این یک نسخه فشرده از یک دسکتاپ است که در آن تمام دستگاه های ورودی، خروجی و پردازش در یک بسته واحد تعبیه شده اند.

بیشتر بخوانید : بررسی قیمت مانیتورهای ایرانی


 تبلت دستگاهی است که عموماً با سیستم عامل موبایل کار می کند. دارای صفحه نمایش لمسی است و یک باتری قابل شارژ در آن تعبیه شده است شما می توانید به بررسی قیمت باتری لپ تاپ در وبسایت یه خرید بپردازید. و دارای یک دستگاه نازک و تخت است. کیبورد فیزیکی برای تایپ ندارد. مدت زمان ماندگاری باتری در وب گردی تبلت نسبت به عمر باتری لپ تاپ بیشتر است. وزن سبکی دارد و به راحتی قابل حمل است.

چه زمانی از لپ تاپ یا تبلت استفاده کنیم؟

تبلت ها جایگاه خود را دارند، اما لپ تاپ ها در کل ارزش بیشتری دارند. اگر به دنبال یک سیستم همه منظوره هستید، یک لپ تاپ تهیه کنید. اگر چیزی متمرکزتر مانند طراحی یا نوشتن می‌خواهید، تبلت بگیرید. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید لپ‌تاپ خود را با هر یک از این دستگاه‌ها جایگزین کنید هر کدام اهداف متفاوتی دارند.
هنگام تصمیم‌گیری بین لپ‌تاپ یا تبلت نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. اینکه کدام ویژگی مهم‌تر است. (به عنوان مثال، اگر قصد تماشای ویدیوها را دارید، ممکن است تبلت برای شما مناسب نباشد.) با این اوصاف، تبلت ها هنوز دستگاه های باورنکردنی هستند که می توانند تقریباً هر کاری را به غیر از برنامه های خاص محاسباتی انجام دهند.

لپ تاپ یا تبلت

مزایا ی لپ تاپ و تبلت 

تبلت شکاف بین گوشی هوشمند و لپ‌تاپ را پر می‌کند و برخی کارها را بهتر از لپ‌تاپ انجام می‌دهد. در حالی که لپ تاپ ممکن است برای کارهای جدی عالی باشد، تبلت برای وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و انجام بازی های معمولی بهتر است.در اینجا چند نکته از مزایا و معایب لپ تاپ و تبلت را برای شما بیان می کنیم :

 مزایای تبلت مزایای لپ تاپ  
   سبک و قابل حمل پردازش کارهای سنگین 
 مناسب برای کارهای روزمره وضوح بالاتر صفحه نمایش  
مناسب برای کودکان ودانش آموزان سیستم عامل قدرتمند
 مقرون به صرفه عمر بیشتر باتری

 

نکته : هیچ وقت امکان جابجایی پردازنده لپ تاپ بر روی تبلت وجود ندارد به علت اینکه پردازنده  روی مادربرد لحیم شده است البته در بعضی لپ تاپ های گیمینگ که قدرت بسیاری دارند این امکان وجود دارد باز هم فقط با پردازنده لپ تاپ قابل جایگزینی می باشد . شما می توانید برای خرید پردازنده(CPU)از سایت یه خرید بازدید کنید .

 

سخن آخر
لپ‌تاپ‌ها هنوز هم انعطاف‌پذیری بیشتری برای محاسبات موبایلی ارائه می‌دهند.لپ تاپ ممکن است قابل حمل، زمان اجرا یا سهولت استفاده را به اندازه یک تبلت نداشته باشد، اما هنوز محدودیت های فنی زیادی وجود دارد که تبلت  قبل از جایگزینی لپ تاپ باید برطرف کنند. اگر از قبل لپ‌تاپ دارید، تبلت می‌تواند یک افزونه عالی برای خواندن، بازی کردن یا مرور وب باشد. در هرصورت داشتن لپ تاپ یا تبلت هر کدام برای نیاز خاصی کابرد دارد در
فروشگاه یه خرید همه لوازم لپ تاپ یا تبلت و دیگر کالای دیجیتال موجود می باشد .

سوالات متداول
مزایای لپ تاپ و تبلت چیست ؟
مزایای لپ تاپ : پردازش کارهای سنگین-وضوح بالاتر صفحه نمایش-سیستم عامل قدرتمند-عمر بیشتر باتری
مزایای تبلت : سبک و قابل حمل- مناسب برای کارهای روزمره - مناسب برای کودکان و دانش آموزان- مقرون به صرفه
معیارهای مقایسه ای در خرید لپ تاپ و تبلت چیست ؟
قدرت - استحکام -کیبورد -قابل حمل بودن-کاربرد -فضای ذخیره سازی
چه زمانی از لپ تاپ یا تبلت استفاده می کنیم ؟
هنگام تصمیم‌گیری بین لپ‌تاپ یا تبلت نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. اینکه کدام ویژگی مهم‌تر است. (به عنوان مثال، اگر قصد تماشای ویدیوها را دارید، ممکن است تبلت برای شما مناسب نباشد.
    
  

درباره samaneh afzali
پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین