Yekharid logo حساب کاربری


بررسی مادربرد های گیمینگ ایسوس

بررسی مادربرد های گیمینگ ایسوس

در مورد مادربردهای گیمینگ ایسوس چه می دانید؟ آیا برترین مادربردهای گیمینگ ایسوس را می شناسید؟ در مرکز هر رایانه ای، مادربرد قرار دارد.  انتخاب بهترین مادربرد برای

در مورد مادربردهای گیمینگ ایسوس چه می دانید؟ آیا برترین مادربردهای گیمینگ ایسوس را می شناسید؟ در مرکز هر رایانه ای، مادربرد قرار دارد.  انتخاب بهترین مادربرد برای سیستم، در کیفیت و اندازه کارت گرافیک، کارت حافظه و CPU تاثیرگذار خواهد بود. اگرچه این روزها تفاوت چندانی بین مادربردهای ساخته شده در اطراف یک چیپست وجود ندارد، اما تهیه مادربرد مناسب بسیار مهم است. انتخاب این مورد بیشتر به ویژگی ها مربوط می شود تا عملکرد. آیا می خواهید گزینه CPU شما اورکلاک شود؟ آیا به پشتیبانی از RAM با کارایی بالا نیاز دارید؟ در ادامه این مقاله از یه خرید، به بررسی بهترین مادربردهای گیمینگ ایسوس می پردازیم تا با مقایسه قیمت مادربرد گیمینگ بتوانید بهترین کارت گرافیک ایسوس مورد نیاز خود را انجام دهید.

سری های مادربردهای گیمینگ ایسوس

برترین مادربردهای گیمینگ ایسوس در دو سری عرضه می شود:

 ROG(جمهوری گیمرها)

مادربردهای ROG امکان دسترسی بیشتر به اورکلاک سخت افزاری را فراهم کرده و مجهز به پیشرفته ترین تنظیمات سخت افزاری هستند. نرم افزار خودکار بهینه سازی 5 طرفه ایسوس با یک کلیک، تنظیمات تخصصی مخصوص بازی را به شما ارائه می دهد. آخرین سیستم اورکلاکینگ AI سرعت ها را به طور خودکار بر اساس کیفیت سیلیکون و خنک کننده تنظیم می کند و می تواند به طور مداوم و به مرور زمان عملکرد را بهینه کند.

TUF گیمینگ

سری TUF Gaming جدیدترین پلتفرم های AMD و Intel را بهینه کرده و آن ها را با ویژگی های مخصوص بازی ترکیب می کند. این مادربرد، یک سخت افزار قدرتمند به روز شده است که همراه با مجموعه ای جامع از گزینه های خنک سازی طراحی شده و عملکردی کاملاً خوب و با ثبات را در بازی ارائه می دهد.

سری های مادربردهای گیمینگ ایسوس

برترین مادربردهای گیمینگ ایسوس

در ادامه با جدیدترین مدل های هر دو سری از مادربردهای ایسوس آشنا می شویم:

TUF GAMING B560M-E

مادربرد Intel® B560 (LGA 1200) mATX مجهز به PCIe 4.0، دو اسلات M.2 ، 8 مرحله قدرتی، اترنتRealtek 2.5Gb ، DisplayPort 1.4، HDMI 2.0، USB 3.2 نسل2 Type-C ، Aura Sync RGB Lighting ،RGB آدرس پذیر می باشد.

  • سوکت Intel® LGA 1200: آماده برای پردازنده های نسل 11 و 10 اینتل
  • خنک کننده جامع: هیت سینک های بزرگ VRM ، هیت سینک M.2، هیت سینک PCH ، هدرهای فن ترکیبی و فن Xpert 4
  • اورکلاک حافظه: این مادربرد از اورکلاک حافظه تا 5000 مگاهرتز پشتیبانی می کند
  • ASUS OptiMem II: بهینه سازی به منظور حفظ یکپارچگی سیگنال برای بهبود اورکلاک حافظه
  • اتصالات نسل جدید: PCIe 4.0، 2.5 گیگابایت اترنت ، USB 3.2 Gen 2 Type-C

با دوام. پایدار. قابل اعتماد

ASUS TUF GAMING B560M-E  تمام عناصر اساسی جدیدترین پردازنده های Intel را دارد و آن ها را با ویژگی های مخصوص بازی ترکیب می کند. این مادربرد مجهز به یک سیستم خنک کننده جامع است و عملکردی پایدار و مقاوم برای انجام بازی های حرفه ای را ارائه می دهد. TUF GAMING B560M-E دارای نشان جدید TUF Gaming است و دارای عناصر ساده هندسی برای انعکاس قابلیت اطمینان و پایداری سری بازی های TUF است.

عملکرد Rock-Solid

مادربرد TUF GAMING B560M-E با تجهیز به به روز رسانی پیشرفته و گزینه های خنک کننده جامع برای پشتیبانی از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل، به علاوه پشتیبانی از حافظه و ذخیره سازی سریع تر، پایه مناسبی برای ریگ های نسل جدید است.

هیت سینک VRM بزرگتر

هیت سینک بزرگتر و با حجم زیاد با سطح وسیعی که VRM را می پوشاند، خروجی گرما را بهبود می بخشد.

هیت سینک انعطاف پذیر 2 M

این مادربرد دارای یک هیت سینک انعطاف پذیر 2M برای استفاده در اسلات های 2 Mمی باشد.

عملکرد اورکلاکینگ DRAM

بازنگری در مسیر ردیابی مادربرد، جدیدترین پردازنده های اینتل را با دسترسی محدود، به پهنای باند حافظه متصل می کند. فناوری ASUS OptiMem II مسیرهای سیگنال حافظه را با دقت در لایه های مختلف PCB جایگذاری می کند تا فضای خالی و مناطق محافظتی را افزایش دهد.

Easy PC DIY

مادربردهای TUF GAMING به گونه ای طراحی شده اند که دقیقاً همانگونه که می خواهید تنظیم و پیکربندی می شوند. اکوسیستم TUF GAMING Alliance انتخاب قطعات سازگار را آسان می کند و نرم افزار Armory Crate کنترل کامل تنظیمات سیستم را از طریق یک پلتفرم واحد در اختیارتان قرار می دهد. مادربردهای TUF GAMING هر آنچه را که برای ساخت ریگ گیمینگ رویایی خود بدون ایجاد پیچیدگی به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار می دهد.

با اعتماد کامل سرهمبندی کنید

TUF GAMING Alliance  حاصل همکاری بین ASUS و برندهای معتبر تولیدکننده اجزای کامپیوترهای شخصی برای اطمینان از سازگاری با طیف گسترده ای از قطعات مانند منبع تغذیه، خنک کننده های CPU ، کیت های حافظه و موارد دیگر است.

تجربه گیمینگ واقعی

مادربرد TUF GAMING B560M-E یک بسته گیمینگ کامل و با عملکرد بالا همراه با یک لیست طولانی از ویژگی ها، از جمله شبکه های فوق العاده سریع برای گیم پلی آنلاین روان تر، صدای عالی با نشانه های موقعیتی برای بازی های FPS و نورپردازی RGB روی صفحه که با آن ها همگام سازی می شود، را برای بهبود تجربه گیمینگ شما فراهم می کند.

اترنت2.5 گیگابایت

2.5گیگابایت اترنت داخلی اتصال LAN شما را با بهبود پهنای باند تا 2.5برابر، یک مرحله بالاتر می برد. با استفاده از کابل LAN موجود، می توانید با استفاده از این ارتقا شبکه، بازی روان و بدون تاخیر را تجربه کنید، بلافاصله فیلم هایی با وضوح بالا پخش کنید و از انتقال سریعتر فایل ها لذت ببرید.

حذف نویز هوشمند دو طرفه

این ابزار برای کاهش صدای پس زمینه از میکروفون و صدای ورودی، از یک پایگاه داده عظیم یادگیری استفاده می کند. با این کار صدای صفحه کلید، کلیک ماوس و سایر صداهای محیطی مسدود می شود، بنابراین در هنگام بازی یا هنگام مکالمه می توانید با وضوح بشنوید و شنیده شوید.

در بازی بدرخشید

ASUS Aura کنترل کامل روشنایی RGB را با انواع مختلف تنظیمات از پیش تعریف شده برای LED های RGB داخلی و همچنین نوارهای متصل به هدرهای RGB داخلی ارائه می دهد. و همه این ها را می توان با مجموعه ای سخت افزاری با قابلیت Aura که همیشه در حال پیشرفت است، همگام سازی کرد.

مادربردهای گیمینگ ایسوس Z590 WIFI GUNDAM EDITION

مادربردهای گیمینگ ایسوس Z590 WIFI GUNDAM EDITION

مادربرد گیمینگ Intel® Z590 (LGA 1200) ATX با 16 مرحله قدرتی DrMOS ، PCIe 4.0 ، سه اسلات M.2 ، Intel WiFi 6 و 2.5 گیگابایت اترنت، HDMI ، DisplayPort  ، USB 3.2 Gen 2x2 Type-C ، SATA  6 گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از Thunderbolt 4 و Aura Sync RGB

  • سوکت Intel® LGA 1200:آماده برای پردازنده های نسل 11 و 10 اینتل
  • سیستم پیشرفته: 14 + 2 مرحله قدرتیDrMOS ،PCB شش لایه، سوکتProCool  و Digi + VRM به منظور ایجاد حداکثر دوام
  • خنک کننده جامع: هیت سینک VRM بزرگ، هیت سینک بدون فنPCH ، هیت سینک M.2، هدرهای فن ترکیبی و Fan Xpert 4
  • اتصالات نسل جدید: PCIe 4.0، USB 3.2 Gen 2x2 Type-C ، هدر پانل جلو برای پشتیبانی از USB 3.2 Gen 1 Type-C و Thunderbolt 4
  • ساخته شده برای بازی آنلاین: Intel WiFi 6، اترنت اینتل 2.5 گیگابایت، LANGuard و تکنولوژی TurboLAN
  • حذف نویز AI دو طرفه: کاهش صدای پس زمینه از میکروفون و خروجی صدا برای ارتباط شفاف در بازی ها یا کنفرانس های ویدیویی
  • کدکRealtek S1200A: کیفیت صوتی بالا با نسبت سیگنال به نویز 108 دسی بل شگفت انگیز برای خط استریو و 103 دسی بل SNR برای خط داخلی

هیت سینک VRM بزرگتر 1.6برابر

سطح وسیع هیت سینک بزرگ با جرم زیاد، VRM را پوشانده است. مساحت کل هیت سینک VRM  1.6 برابر نسل قبلی است.

پد های حرارتی

پد های حرارتی با کیفیت بالا به انتقال گرما از اینداکتور و آرایه فاز به هیت سینک کمک می کنند.

سه اسلات M.2 مجهز به هیت سینک

هر شکاف M.2 دارای یک هیت سینک اختصاصی است تا  SSDهایM.2  را در دمای عملیاتی مطلوب نگه دارد تا عملکرد بالا و قابلیت اطمینان را تضمین کند.

شبکه ULTRAFAST برای تجربه بازی روان تر

ماژول Intel WiFi 6 تعبیه شده، با استاندارد ax802.11 سازگار است و حداکثر پهنای باند تئوری را تا مرز 2.4 گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهد. این مادربرد برای داشتن کارایی بالاتر در شبکه های شلوغ، بهینه سازی شده است. مادربرد خود را با هر روتر ASUS WiFi 6  جفت کرده و سطح جدیدی از اتصال را تجربه کنید.

مادربرد TUF GAMING B560M-PLUS

مادربرد TUF GAMING B560M-PLUS

مادربرد Intel® B560 (LGA 1200) mATX همراه باPCIe 4.0، دو اسلاتM.2، 8 + 1 مرحله قدرتی، اترنتRealtek 2.5 گیگابایت، DisplayPort 1.4، HDMI 2.0، USB 3.2 Gen 2، USB 3.2 Gen 1 Type-C ، پشتیبانی ازThunderbolt  4، Aura Sync RGB Lighting ، RGB آدرس پذیر

  • سوکت Intel® LGA 1200: آماده برای پردازنده های اینتل نسل 11
  • فناوری پیشرفته: 8 + 1 مرحله قدرتی،PCB 6 لایه، سوکت ProCool و خازن های با دوام برای تحویل برق پایدار
  • خنک کننده جامع: هیت سینکVRM ، هیت سینک انعطاف پذیرM.2، هیت سینک PCH ، هدرهای فن ترکیبی و Fan Xpert 2+
  • اتصالات نسل جدید: PCIe 4.0، اترنتRealtek 2.5 گیگابایت، پشتیبانی از هدر Thunderbolt 4
  • ساخته شده برای بازی آنلاین: اینتلWi-Fi 6، اترنتRealtek 2.5 گیگابایت، TUF LANGuard  و فن آوری Turbo LAN
  • حذف کننده نویز AI دو طرفه: کاهش صدای پس زمینه از میکروفون و خروجی صدا برای ارتباط شفاف در بازی ها یا کنفرانس های ویدیویی
  • ASUS OptiMem II: مسیریابی دقیق داده ها و مشخصات برای حفظ یکپارچگی سیگنال به منظور بهبود پایداری حافظه

عملکرد Rock-Solid

مادربردهای سری TUF GAMING B560M-PLUS با تجهیز به به روز رسانی پیشرفته و گزینه های خنک کننده جامع برای پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 اینتل، به علاوه پشتیبانی از حافظه و ذخیره سازی سریع تر، مادربرد مناسبی برای ریگ های پیشرفته می باشد .

DrMOS

VRM پردازنده مادربردهای سری TUF GAMING B560 از مرحله قدرتی 8 + 1 DrMOS استفاده می کند که MOSFET ها را در یک بسته واحد ترکیب می کند و قدرت و کارایی مورد نیاز پردازنده های 11 هسته ای را تامین می کند.

طراحی PCB 6 لایه

چندین لایه PCB گرما را از اجزای مهم دور نگه داشته و فضای بیشتری را برای خنک سازی پردازنده مهیا می کند.

اتصال ProCool

در مقایسه با ورودی های برق معمول، اتصالات ProCool برای اطمینان از تماس فوری با خطوط برق PSU با مهندسی دقیق ساخته شده اند. امپدانس پایین به جلوگیری از اتصال کوتاه و خرابی اتصالات کمک می کند.

Digi + VRM

ماژول تنظیم کننده ولتاژ یکپارچه Digi + VRM (VRM) یکی از بهترین ها است و با وجود این سیستم می توانید از انتقال قدرت فوق العاده روان به CPU در هر زمانی اطمینان حاصل کنید.

SafeSlot Core +

+ SafeSlot Core اسلات انحصاری ASUS PCIe است که با یک لایه ضد زنگ تقویت شده است و از اسلات محافظت می کند تا از آسیب به آن جلوگیری شود. پوشش فلزی به وسیله قلاب به اسلات بسته شده است و کل مجموعه به وسیله لحیم تقویت شده به PCB متصل می شود تا پایه محکمی برای کارت های گرافیک سنگین وزن ایجاد شود.

گاردهای  ESD

محافظ های ESD ضمن جلوگیری از آسیب تخلیه الکترواستاتیک، باعث محافظت از تخلیه هوا می شود.

TUF LANGuard

TUF LANGuard نوآوری ای است که به وسیله فن آوری پیشرفته اتصال سیگنال و خازن های سطح بالا، مادربرد را در برابر اتصال کوتاه و برق ساکن محافظت می کند.

محافظت در برابر ولتاژ DRAM

فیوزهای قابل تنظیم روی برد از آسیب بیش از حد جریان و اتصال کوتاه جلوگیری می کنند.

خرید ایسوس ROG Maximus XII Extreme

ایسوس ROG Maximus XII Extreme

پشتیبانی از پردازنده مرکزی: اینتل نسل 10

Socket: 1200 LGA 

پشتیبانی از حافظه: حداکثر 128 گیگابایت، 4DDR-4700

 اسلات توسعه:3.0 PCIe  

درگاه های ویدیویی: 2 درگاه 3Thunderbolt بر روی کارت داخلی

اگر می خواهید بهترین مادربرد اینتل با بهترین ویژگی ها را در اختیار داشته باشید، باید این مدل را انتخاب کنید. همانطور که از نامش پیداست، این مادربرد یکی از برترین ویژگی ها در بین مادربردهای گیمینگ را دارد.

اما خرید این مادربرد فقط درصورتی منطقی است که قصد خرید یک پردازنده 9 Core iرا داشته باشید و واقعاً قصد داشته باشید که سیستم را اورکلاک کنید. این مادربرد امکان انجام بالاترین سطح اورکلاک را فراهم می کند.

خرید Asus ROG Strix Z390-I گیمینگ

Asus ROG Strix Z390-I Gaming

پشتیبانی از پردازنده مرکزی: اینتل نسل 8 و 9

 سوکت: LGA 1151

پشتیبانی از حافظه: 64 گیگابایت

اسلات های توسعه: درگاه های ویدیویی

با پایین آمدن قیمت و عدم عرضه مدل قبلی بر پایه  Z370 از سوی فروشندگان، این مدل جدید علی رغم اندازه کوچک و فقدان بروزرسانی های متعدد، عملکرد و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

کوچکترین Strix موجود در بازار دارای لیست بلند و بالایی از ویژگی ها است. این مادر برد با وجود اندازه کوچکی که دارد، هیچ کاستی در آن به چشم نمی خورد. علیرغم طراحی مجموعه ای متراکم در کنار هم، طراحی بی نظیر این مادربرد باعث می شود که مونتاژ و پیکربندی سریع سیستم به عنوان یک نکته مهم در ساخت ریگ ITX محسوب شود.

شایان ذکر است که یافتن این مادربرد در بازار کمی دشوار است، اما می توانید آن را در فروشگاه های آنلاین یا فروشگاه های فیزیکی بزرگ پیدا کنید.

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero

  • پشتیبانی از پردازنده: AMD Ryzenسری 5000/ سری4000 /سریG 3000 /سری 3000 /سریG 2000
  • سوکت: 4 AM
  • اندازه: ATX
  • حافظه: 128 گیگابایت
  • شکاف های توسعه: 4.0 PCIe ، 3.0 PCIe، 4.0 PCIe

ROG Crosshair VIII Dark Hero  آخرین مادربرد دارای سوکت AM4 ساخت ایسوس است. چه چیزی باعث برتر شدن این مادربرد می شود؟ مجموعه ای از ویژگی های مدرن، یک بایوس پایدار و بهینه شده، ارزش خرید بالا و طراحی خوب.

Crosshair VIII Dark Hero  ممکن است بهترین مادربرد 4 AMساخته شده تا کنون نباشد، اما قطعا یکی از بهترین هاست.

خرید مادربرد گیمینگ

Asus ROG Strix B550-E Gaming

  • پشتیبانی از پردازنده مرکزی: نسل 3 و 4 Ryzen AMD
  • سوکت:  4 AM
  • پشتیبانی از حافظه: تا 128 گیگابایت
  • اسلات توسعه: 4.0PCIe، 3.0  PCIe

این مادربرد یکی از بهترین ها تا به امروز است. تمام مشخصاتی که از ایسوس انتظار دارید، مانند مراحل قدرتی 14 + 2 ، سینک خنک کننده 2 M.و صفحه پشتی از پیش نصب شده در این مادربرد تعبیه شده است. همچنین با خرید این مادربرد از شبکه بی سیم 6 Wi-Fiو همچنین اترنت 2.5 گیگابایت اینتل نیز بهره مند می شوید. عملکرد این مدل در حد یک برد رده بالای ایسوس خوب است. همانطور که گفته شد، این مادربرد از برد های B550 قدیمی تر بهتر است. ایسوس به مراتب اورکلاک بهتری دارد، ولی به همین ترتیب مصرف برق آن نیز بیشتر است.

در این مقاله سعی کردیم برترین مادربردهای گیمینگ ایسوس را با هم بررسی کنیم. برای داشتن یه خرید مادربرد گیمینگ عالی و با کیفیت سعی کنید تمام برندهای محصول مورد نیازتون رو بررسی کنید و با مقایسه قیمت های فروشگاه های مختلف در سایت ما، یه خرید آنلاین بصرفه را تجربه کنید.

درباره فرزانه پاشایی
فرزانه

مهندس آیتی گرایش برنامه نویسی وب. عاشق سئو و رتبه اول گوگل ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین
کاظم در 1400/7/3 15:03 نوشت: من مادربرد Asus ROG Strix B550-E Gaming رو روی سیستمم دارم... من راضی هستم ... توی رنج قیمتی هفت هشت تومن در حال حاضر انتخاب خوبی هست
پاسخ