Yekharid logo حساب کاربری


مقایسه برند های شیائومی و سامسونگ

مقایسه برند های شیائومی و سامسونگ

در مقایسه برند های شیائومی و سامسونگ کدام بیشترین طرفدار و امتیاز را دارد؟ سامسونگ بزرگترین برند تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان است. این شرکت محصول

در مقایسه برند های شیائومی و سامسونگ کدام بیشترین طرفدار و امتیاز را دارد؟ سامسونگ بزرگترین برند تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان است. این شرکت محصولات بسیار متنوعی از جمله تلفن های هوشمند، گجت های پوشیدنی، لپ تاپ، تلویزیون، لوازم خانگی و دستگاه های خانگی هوشمند را به فروش می رساند. نام تجاری دیگری که در گسترش سبد محصولات خود از سامسونگ پیروی کرده است، شیائومی است. پس از ورود به بازار گوشی های هوشمند، این برند چینی سرانجام در بازارهایی مانند هند، آسیای جنوب شرقی و اروپا، با سامسونگ شروع به رقابت کرد. سامسونگ و شیائومی در زمینه خط تولید و استراتژی های خود کاملاً شبیه به هم هستند.

در حالی که سامسونگ سال هاست بازار جهانی تلفن های هوشمند را به تسخیر خود درآورده است، اما چند سالی است که در بازار مهمی مانند هند با رقابت سختی از سمت شیائومی روبرو شده است. تلفن های هوشمند شیائومی در ، مقایسه انواع موبایل بخصوص سامسونگ، مشخصات بالاتر را با قیمت کمتری ارائه می دهند. این همان سیاستی است که سامسونگ هنگام رقابت با اپل دنبال می کرد. خوشبختانه، سامسونگ با کمک محصولات میان رده برتر(در مقایسه با تلفن های گلکسی نسل قبل) مانند 31Galaxy M،51Galaxy M و51Galaxy A توانست در هند سهم بازار خود را از شیائومی پس بگیرد. . با این حال، هنوز جنگ تمام نشده است. در سه ماهه سوم، سهم جهانی بازار تلفن های هوشمند سامسونگ 22٪ بود. شیائومی به سرعت فضای خالی ای را که با حذف هواوی ایجاد شده بود، پر کرد تا به سومین برند بزرگ تلفن های هوشمند در جهان تبدیل شود(با سهم 12.1٪ در بازار). در فروشگاه یه خرید می تونین به مقایسه قیمت گوشی بپردازید و متناسب با بودجهخود خرید کنید.

سامسونگ همواره یکی از بهترین رهبران بازار لوازم الکترونیکی بوده است که از گذشته تا به حال پیشرفت زیادی داشته و همیشه رقابت بزرگی را با دیگر برندهای معتبر بازار داشته است. همانطور که گفته شد هنگامی که صحبت از تلفن های هوشمند به میان می آید، اگرچه از گذشته رقابت تنگاتنگی بین سامسونگ و اپل وجود داشته است، اما اکنون قاعده این بازی تغییر کرده و برندهایی مانند شیائومی به این رقابت افزوده شده اند. مدت هاست که سامسونگ به تولید و عرضه تلفن های هوشمند در بازه های قیمتی متفاوت پرداخته است، اما با توجه به اینکه شیائومی مدل های زیادی را به بازار ارائه داده است که ارزش خرید بالایی دارند، سامسونگ در تمام زمینه ها با یک رقیب واقعی و سرسخت روبرو است. شیائومی به غیر از تلفن های هوشمند، در محدوده تولید دیگر لوازم الکترونیکی نیز قدم گذاشته است.

سری تلفن های Redmi توسط شیائومی معرفی شد تا مصرف کنندگان سطح اقتصادی را هدف قرار دهد. این شرکت همواره در ساخت تلفن های هوشمند مجهز به جدیدترین ویژگی ها و عملکردهای به روز نیز کارآمد بوده است. با این حال، در رقابت جدید شکل گرفته بین سامسونگ و ردمی، سامسونگ هنوز آماده تسلیم شدن نیست.

لیست قیمت گوشی هوشمند

چند سال پیش سامسونگ سری M را به عنوان بهترین تلفن های هوشمند اقتصادی به بازار عرضه کرد. این تلفن ها دارای برچسب قیمتی بی نظیری بودند. شیائومی نیز این این کار را بی جواب نگذاشت و پس از مدتی، شیائومی ردمی نوت 7 و ردمی نوت 7 پرو را به بازار عرضه کرد. این دو تلفن هوشمند به لطف جدیدترین ویژگی ها و طراحی های زیبا در بین دیگر گوشی های هوشمند هم رده خود، توجه بسیاری ازمشتریان را به خود جلب کردند.

سامسونگ نیز نه تنها قیمت مدل های جدید تلفن های هوشمند خود را کاهش داد، بلکه از قیمت مدل های قبلی خود نیز کاست . سری J سامسونگ در طول زمان، کاهش قیمت بی شماری را تجربه کرده است. ردمی نیز از این رقابت عقب نمانده است و قیمت مدل های مختلف گوشی های هوشمند خود را نیز کاهش داده است. امروزه بسیاری از تلفن های همراه این دو شرکت کاهش قیمت داشته اند.

در کل طراحی، کیفیت ساخت، کیفیت صفحه نمایش یا دوربین گوشی های هوشمند گران قیمت سامسونگ کیفیت بهتری را نسبت به گوشی های سطح بالای شیائومی ارائه می دهند. با این حال، بخش عمده ای از بازار گوشی های هوشمند سامسونگ از طریق فروش تلفن های میان رده ای است که این شرکت در سراسر جهان به فروش می رساند. سامسونگ برای رقابت بهتر با شیائومی در بخش قیمتی میان رده، باید مشخصات و عملکرد بهتری را ارائه دهد. و نشانه هایی از این عملکرد بهتر را می توان در یکی از گوشی های میان رده این شرکت مشاهده کرد: 51M Galaxy کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری بالایی را در کلاس قیمتی خود ارائه می دهد و همه این مشخصات را با قیمت بسیار مناسبی در اختیار مشتریان می گذارد. برای ادامه کار، سامسونگ باید شروع به ارائه پردازنده های سریعتر کرده و صفحه نمایش هایی با نرخ تازه سازی بالاتر را برای محصولات میان رده خود معرفی کند.

تجربه نرم افزاری سامسونگ نیز بهتر است و One UI تجربه منسجم تری را نسبت به MIUI ارائه میدهد. علاوه بر این، سامسونگ امسال از نظر به روزرسانی نرم افزاری بسیار موفق بود. این شرکت قبلاً به روزرسانی مبتنی بر اندروید 11 3.0One UI را برای بخشی از تلفن های هوشمند خود منتشر کرده است و قصد دارد تا طی چند ماه آینده آن را برای تلفن های ارزان قیمت میان رده خود نیز عرضه کند. سامسونگ همچنین قول داده است که سه به روزرسانی عمده اندروید را برای تلفن های هوشمند و تبلت های پیشرفته خود ارائه دهد. در حالی که شیائومی تا چندین سال تلفن های خود را به نسخه های جدیدتر MIUI به روز می کند، اما در مورد به روزرسانی های نسخه اندروید نمی توان به قطع همین حرف را زد.

در حالی که شیائومی بسیاری از مفاهیم جالب و آینده نگرانه را در تلفن های هوشمندی مانند Mi MIX Alpha به نمایش گذاشته است، اما این سامسونگ بود که در واقع موفق شد گوشی های هوشمند نسل آینده را به بازار عرضه کند. این شرکت در سال 2020 چندین گوشی هوشمند تاشو از جمله Galaxy Z Flip ،G5 Galaxy Z Flip و 2Galaxy Z Fold را به بازار عرضه کرد. میزان پیشرفتی که در 2Galaxy Z Fold نسبت به Galaxy Fold ایجاد شد، بسیار موفقیت آمیز بود.

اکنون بیایید تا سامسونگ و شیائومی را در برخی از زمینه ها با یکدیگر مقایسه کنیم:

 طراحی شیائومی و سامسونگ

 طراحی شیائومی و سامسونگ

رقابت شیائومی و سامسونگ بیشتر در زمینه طرحی متمرکز شده است، که این موضوع انتخاب یکی از این دو برند را از لحاظ ظاهری برای کاربران آسان می کند. وقتی صحبت از طراحی می کنیم، منظور کیفیت طراحی و جذابیت محصول است.

امروزه هم شیائومی و هم سامسونگ تلفن های اقتصادی زیادی را با ویژگی های بیشتر و قیمت کمتر عرضه و همچنین گوشی های پرچمدار و میان رده را با پردازنده های به روزتر عرضه می کنند. اما در مقایسه با شیائومی، تلفن های سامسونگ به طور کلی از طراحی های جذاب و زیباتری برخوردارند که این موضوع ظاهر بسیار جذابی به تلفن همراه می بخشد.

سامسونگ اکثرا به بدنه تلفن های همراه خود زاویه ای می دهد که باعث می شود گوشی هوشمند، زیباتر و جذاب تر به نظر برسد، در حالی که شیائومی به طور کلی از رنگ های جذاب و ساده با طراحی های زیبا استفاده می کند که این موارد ظاهر بسیار جذابی را به ارمغان می آورد.

به عنوان مثال  Xiaomi Mi 10 5G که دارای دو مدل با حافظه ذخیره سازی متفاوت است، در گزینه های رنگی سبز مرجانی و گرگ و میش در بازار موجود است. در حالی که،Samsung Galaxy S20 ، با یک گزینه ذخیره سازی، در رنگ های Cloud Blue ، Cloud Pink و Cosmic Grey  ارائه می شود.

نرم افزارهای شیائومی و سامسونگ

هر دو برند سامسونگ و شیائومی عملکرد خوبی را در زمینه نرم افزار ارائه می دهند. هر دو برند نیز از گوگل پشتیبانی می کنند. این دو برند دارای رابط های کاربری سفارشی خود برپایه سیستم عامل اندروید گوگل هستند که هرکدام به شما تجربه کاربری متفاوتی را هدیه می دهند. اندازه صفحه نمایش در بیشتر تلفن های هوشمند این دو شرکت بیش از 6 اینچ است و این به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی هر چیزی را در تلفن هوشمند خود مشاهده کند.

Samsung UI  و MIUI متناسب با تجربه کاربری هدف، اندروید را بهینه کرده اند. ظاهر نرم افزاری گوشی های این دو شرکت متفاوت است، اما لازم به ذکر است که تلفن های هوشمند مختلف هر دو شرکت اکنون حداقل توانایی پشتیبانی از نسخه Android 9 Pie را دارند.

به عنوان مثال  Xiaomi Mi 10 5G دو سیم کارته دارای Android 10 با رابط کاربریMIUI 11  می باشد و دارای یک صفحه نمایش خمیده D3 E3 AMOLED با وضوح 6.67 اینچ fullHD+ (1080x2340 پیکسل) می باشد. در حالی که Samsung Galaxy S20 دو سیم کارته(هیبریدی) مجهز به اندروید 10 با رابط کاربریOne UI  است و از وضوح تصویر QHD + 6.2 اینچی (1440x3200پیکسل) Dynamic AMOLED 2X Infinity-O بهره می برد.

همچنین، Mi 10 5G  مجهز به Qualcomm Snapdragon 865 SoC همراه با 8 گیگابایت رم بوده و Galaxy S20 سامسونگ مجهز به Exynos 990 SoC و 8 گیگابایت رم می باشد.

خرید آنلاین گوشی شیائومی و سامسونگ

عملکرد

تلفن های همراه هر دو برند می توانند تجربه ای بدون مشکل را ارائه دهند و اکثرا گزینه ای برای افزایش فضای ذخیره سازی مدل های خود به کاربران می دهند.

در مورد دوربین های به کار رفته در پرچمداران سال 2020 این شرکت ها باید بگوییم که هر دو تلفن همراه دارای دوربین جلو تقریبا یکسانی می باشند. اگرچه Mi 10 5G دارای دوربین های چهارگانه وGalaxy S20 دارای دوربین های سه گانه در پشت هستند. سیستم دوربین های چهارگانه شیائومی Mi 10 5G مجهز به یک دوربین 108 مگاپیکسلی عالی است که دوربین کمکی 13 مگاپیکسلی در کنار آن قرار گرفته است. به علاوه دو دوربین 2 مگاپیکسلی نیز در قسمت پشتیMi 10 5G  به چشم می خورد. Galaxy S20 دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 64 مگاپیکسلی در پشت است. دوربین جلو Mi 10 5G یک دوربین 20 مگاپیکسلی بوده در حالی که Galaxy S20 دارای یک دوربین جلو 10 مگاپیکسلی است. این دو تلفن هوشمند توانایی فیلم برداری با وضوح K8 را دارند.

علاوه بر این، Mi 10 5G  با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی غیر قابل ارتقا ارائه می شود. حافظه 128 گیگابایتی Galaxy S20 را می توان با استفاده از کارتmicroSD (تا 1 ترابایت) افزایش داد. تلفن های هوشمند شیائومی که به تازگی معرفی شده اند دارای سیستم اتصالG5، G4LTE ، Wi-Fi 6، بلوتوث ورژن 5.1، GPS /A-GPS ،NFC  و درگاه USB Type-C هستند. همچنین تلفن همراه پرچمدار 2020 شیائومی دارای یک حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است. Galaxy S20مجهز به  G4LTE ، Wi-Fi 6 ، بلوتوث ورژن 5 ، NFC ، GPS و پورت USB Type-C است، با این حال پشتیبانی از G5 در این تلفن همراه وجود ندارد.

باتری شیائومی و سامسونگ

هر دو سازنده، تلفن های هوشمندی ظرفیت باتری متفاوتی را در مدل های مختلف ارائه می دهند. بعضی از مدل ها ظرفیتی برابر با 3000 میلی آمپر داشته در حالی که برخی ظرفیتی معادل 5000 میلی آمپر یا بیشتر دارند.

به عنوان مثال در زمینه باتری، Mi 10 5G  دارای یک باتری 4780 میلی آمپری با توانایی شارژ سیمی 30 وات و شارژ از راه دور 30 ​​وات است. این تلفن هوشمند علاوه بر شارژ بی سیم، از ویژگی شارژ معکوس 10 وات نیز پشتیبانی می کند. اگرچه Galaxy S20 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دارای قابلیت شارژ سریع 25 وات و شارژ سریع بی سیم نسخه 2.0 است.

قیمت گوشی های شیائومی و سامسونگ

قیمت گذاری گوشی های شیائومی و سامسونگ

در زمینه قیمت گذاری، شیائومی و سامسونگ همیشه پا به پای هم پیش رفته اند. یعنی همواره تلفن های ارزان قیمت، میان رده و پرچمداری را به بازار معرفی کرده اند. تلفن های پرچمدار سامسونگ همیشه در مقایسه با پرچمداران شیائومی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما در زمینه ی تلفن های ارزان قیمت و میان رده مطابقت بیشتری در قیمت گذاری وجود دارد. در کل در زمینه سیاست های قیمت گذاری، شیائومی پیشرو است.  قیمت شارژر موبایل در هر دو برند یکی است و تفاوتی ندارد.

برنامه ی بازاریابی

شیائومی و سامسونگ هر دو دارای برنامه های بازاریابی پیشرفته و توسعه یافته ای هستند. سامسونگ بیشتر محصولات خود را به صورت آنلاین و آفلاین تبلیغ می کند، اما شیائومی بر روی تبلیغات دهان به دهان و شبکه های اجتماعی تمرکز دارد.

سامسونگ برای بازاریابی تلفن های هوشمند خود از رویکردی مستقیم پیروی می کند. این شرکت دستگاه های خود را نه تنها به عنوان نمادهایی از دنیای امروزی بلکه به عنوان دستگاه های هوشمندی که می توانند به زندگی روزمره شما ارزش بیشتری بیافزایند، به بازار معرفی می کند. شیائومی این کار را انجام نمی دهد، اما با این وجود موفق شده است تا از طریق رسانه های اجتماعی کاربران را به سمت خود جذب کند.

یک روش عالی که شیائومی از آن استفاده می کند این است که ابتدا تلفن های هوشمند خود را از طریق فروش آنلاین به فروش می رساند. این امر باعث ایجاد نوعی تقاضا برای گوشی های هوشمند می شود که منجر به فروش نهایی بیش از آنچه پیش بینی شده بودند، می شود. این کار در سایت های تجارت الکترونیکی انجام می شود. از طرف دیگر سامسونگ برای فروش محصولات خود هزینه زیادی را بر روی تبلیغات بصری و چاپی می گذارد.

تلفن های سامسونگ قیمت گذاری را طوری انجام می دهند که به طور کامل هزینه های تبلیغات را پوشش دهد و این دلیل اصلی گران بودن تلفن های هوشمند این شرکت است. با این وجود، شیائومی به دو دلیل ساده قادر است تا قیمت گوشی های هوشمند خود را در حد پایین تری نگه دارد. این شرکت هزینه های زیادی را صرف تبلیغات نمی کند و تلفن های هوشمند آن ها اغلب به صورت محلی تولید می شوند، بنابراین مواد اولیه و اجزای داخلی تلفن های همراه با قیمت ارزان تری تهیه می شوند.

خدمات پس از فروش شیائومی و سامسونگ

خدمات پس از فروش شیائومی و سامسونگ

شیائومی و سامسونگ هردو متشکل از افراد حرفه ای هستند که کارها را به سرعت انجام می دهند. هر دو شرکت از نظر ارائه خدمات پس از فروش، از پرسش های معمول مشتریان گرفته تا تعمیرات دستگاه ها، در بین ده شرکت برتر دنیا قرار دارند.

تیم پشتیبانی شیائومی از تکنسین های مراکز خدمات خود گرفته تا مرکز تماس، با تماس تلفنی، چت یا ایمیل در دسترس خواهند بود. آن ها به طور معمول در عرض 24-48 ساعت پاسخگوی درخواست های شما بوده و در طی 24 ساعت به یک تلفن هوشمند سرویس می دهند. سامسونگ برای ارائه خدمات پس از فروش از همان روش تبعیت می کند، اما مراکز خدمات بیشتری در هر شهر دارد.

از نظر گارانتی، تلفن های هوشمند شیائومی دارای 2 سال ضمانت در زمینه مشکلات گوشی هستند و این گارانتی در مورد قطعات موبایل نیز می باشد. سامسونگ ضمانت خود را برای تلفن های هوشمند به همراه باتری های داخلی به یک سال محدود می کند، در حالی که حداکثر شش ماه گارانتی را برای سایر لوازم جانبی فروخته شده ی همراه با تلفن هوشمند ارائه می دهد.

به غیر از مراکز خدمات مجاز، سامسونگ متخصصانی را نیز در فروشگاه های خرده فروشی خود آموزش داده و مستقر کرده است که در هر مشکلی که ممکن است در مورد محصول خود با آن روبرو شوید، به شما کمک می کنند. از طرف دیگر، شیائومی در فروشگاه های فیزیکی خرده فروشی خود خدماتی را ارائه می دهد. این مسئله برای کاربران شیائومی کمی مشکل ساز است، زیرا مشتریان برای رفع مشکلات خود فقط باید به مراکز خدمات Mi مراجعه کنند.

به طور کلی هر دو شرکت در زمینه ارائه خدمات پیشتاز هستند و هرنوع خدماتی را به سرعت و در سراسر دنیا به مشتریان ارائه می دهند.

نتیجه نهایی

هر دو برند تلفن همراه هر چند وقت یکبار مدل های بیشتر و پیشرفته تری را در مقایسه با قبل معرفی می کنند و این باعث افزایش رقابت روزافزون بین شیائومی در مقابل سامسونگ می شود. گرچه چند ویژگی شیائومی بهتر است، اما به خصوص در زمینه سخت افزار، سامسونگ برتری داشته و تلفن های همراه پرقدرت تری را روانه بازار می کند. اما در آخر انتخاب بین تلفن های همراه این دو برند، بستگی به نیازهای فردی شما به عنوان مشتری دارد. برای انتخاب  بهترین قیمت موبایل با فروشگاه یه خرید مراجعه کنید.

درباره فرزانه پاشایی
فرزانه

مهندس آیتی گرایش برنامه نویسی وب. عاشق سئو و رتبه اول گوگل ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین
حمید در 1400/7/3 15:05 نوشت: دیگه چی ؟! :D تا دیروز با اپل قیاس میخورد حالا شیائومی ؟! قطعا سامسونگ انتخاب برتر و اول من هست
تامام
پاسخ