Yekharid logo حساب کاربری


فروش انواع تبلت و بررسی تبلت های سامسونگ

فروش انواع تبلت و بررسی تبلت های سامسونگ

قابلیت های فراوان گوشی های تلفن همراه، آنها را به یک کامپیوتر کوچک شخصی تبدیل کرده است. با این حال احساس نیاز به خرید یک تبلت سامسونگ وجود دارد.

قابلیت های فراوان گوشی های تلفن همراه، آنها را به یک کامپیوتر کوچک شخصی تبدیل کرده است. با این حال احساس نیاز به خرید یک تبلت وجود دارد.

تبلت ها، گجت های دوست داشتنی هستند که به سرعت به محبوبیت فراوانی رسیدند. مهم ترین مزیتی که تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند دارند، صفحه نمایش بزرگ آنهاست. صفحه نمایش یک تبلت به مراتب از هر گوشی دیگری بزرگتر است؛ همین امر سبب شده است که تبلت ها ابزاری مناسب برای تماشای فیلم، خواندن انواع کتاب های الکترونیکی، وبگردی، ویدیوکال و... باشد.

تبلت یک گجت بین گوشی موبایل و لپ تاپ است. وزن سبک تبلت نسبت به لپ تاپ ها سبب میشود که حمل و نقل آنها ساده تر باشد.

اگر به خرید یک تبلت مناسب علاقه مند شده اید؛ تا آخر این مقاله با ما همراه شوید تا ضمن معرفی و بررسی انواع مدلهای تبلت سامسونگ ، به بررسی قیمت تبلت نیز بپردازیم.
قبل از هر چیز مشخص کنید که تبلت را برای چه کاری میخواهید. کارهای گرافیکی، گیم های سنگی یا استفاده های ساده روزمره؟ بعد از تعیین نوع نیازتان راحت تر میتوانید تصمیم بگیرید.

کمپانی بزرگ سامسونگ یک برند مطمئن است که تبلت های اندرویدی را با بهترین کیفیت در مدلهای مختلف تولید میکند. در ادامه چند مدل از تبلت های این برند را باهم مقایسه خواهیم کرد.

تبلت مدل Galaxy Tab S7+

 

نقد وبررسی تبلت مدل Galaxy Tab S7+

طراحی

تبلت گلکسی اس7 پلاس، یک تبلت بالا رده است که کمپانی سامسونگ با امکاناتی پیشرفته در کنار ویژگی های ظاهری ساده طراحی کرده است. این کمپانی قدرتمند کره ای از یک آلومینیوم یکدست برای بدنه ای یکپارچه بهره برده که حس لوکس بودن را به کاربران عطا میکند.این جنس آلومنیومی سبب میشود که اثر انگشت روی بدنه باقی بماند.

قاب پشتی کاملا صاف است و در طراحی آن هیچ انحنایی به چشم نمیخورد. صفحه نمایش توسط یک نوار مشکی ده میلی متری احاطه شده است تا از هرگونه لمس اتفاقی جلوگیری کند. این دستگاه به دو دوربین مجهز است که جایگاه آنها بسیار خلاقانه و جالب است. دوربین سلفی اول در وسط نوار بالایی جا داده شده است و دوربین دوم در وسط نوار سمت راست قرار داد. این امر سبب میشود که تبلت را چه افقی بگیرید و چه عمودی؛ بتوانید از دوربین سلفی مرکزی بهره ببرید.

این دستگاه به سنسور اثر انگشت اپتیکال مجهز است که در حالت افقی زیر صفحه نمایش قرار دارد. سرعت و دقت سنسور اثر انگشت عالی ست.

سادگی قاب پشتی به جذابیت این تبلت افزوده است. گرچه عموما تبلت ها برای عکاسی استفاده نمیشوند، اما این دستگاه به دو دوربین مجهز است که بصورت دو لنز برآمده در یک پوشش شیشه ای به چشم می آیند. یک نوار مشکی در انتهای فلاش وجود دارد که جایگاه قلم اس این تبلت است.

کافی ست قلم را به این پوشش نزدیک کنید. این قسمت از پوششی مغناطیسی ساخته شده که قلم را به خوبی روی خود نگه میدارد. دقت داشته باشید که نوک قلم باید رو به دوربین باشد.

قلم تبلت گلکسی اس 7 پلاس همان قلمی ست که در گوشی های سری نوت 20 بکار رفته است؛ با این تفاوت که سایز قلم این تبلت ها بزرگتر است. فرآیند شارژ این قلم در کمتر از پنج دقیقه و روی همین نوار مغناطیسی صورت میگیرد.

شاید با خودتان فکر کنید قرار دادن قلم روی قاب پشتی، کمی عجیب است و احتمالا کمپانی سامسونگ میتوانست محل مناسب تری برای آن پیدا کند. با اینکه جایگاه زیر دوربین برای قلم خیلی ایده آل نیست اما با استفاده از کاورهای کتابی که برای این دستگاه وجود دارد؛ میتوان این مشکل را برطرف کرد. ضمن اینکه استفاده از قلم در قاب پشتی، زاویه دید مناسبی به کاربران خواهد داد.

در دو عرض مستطیلی این دستگاه، اسپیکر و میکروفون بکار رفته است و در پایین پورت مخصوص تایپ سی به چشم میخورد. درمجموع ضخامت بسیار کم و بدنه خوش دست است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش سامسونگ بزرگترین مزیت این تبلت است. یک صفحه نمایش 12.4 اینچی از نوع Super AMOLED دارد که رزولوشن آن 1752*2800است و تراکم پیکسلی به 266 میرسد. نسبت بدنه به تصویر 16 به 10 است. اولد بودن این نمایشگر سبب شده است که شاهد کنتراستی بالا و رنگ مشکی فوق العاده ای باشیم.

میزان روشنایی بسیار بالاست که حداقل میزان ممکن آن 1.9 نیت است که عددی حیرت انگیز است.

کیفیت صدا

تبلت گلکسی اس 7 پلاس از چهار اسپیکرAKG بهره برده است. کیفیت اصوات خروجی از این دستگاه، بسیار بالا است. وضوح اصوات به خصوص در صداهای بیس راضی کننده است.

سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل از نوع اندروید 10 است که به دوحالت تبلت و DEX تقسیم میشود. زمانی که برای اولین بار تبلت را روشن میکنید؛ سیستم عمل بر روی حالت تبلت قرار دارد که میتوانید آن را به حالت DEX تغییر دهید. رابط کاربری این دستگاه One UI 2.5 است که بلافاصله بعد از اولین استفاده به آپدیت ماه آگوست باید مجهز شود.

دوام باتری

گرچه ضخامت ایت تبلت سامسونگ زیاد نیست اما در ساخت آن از یک باتری 10090 میلی‌آمپری استفاده شده است که از تکنولوژی فست شارژ نیز پشتیبانی میکند. شارژر هعمراه این دستگاه یک شارژر 15 واتی است که برای شارژ کامل به سه ساعت زمان نیاز دارد.

شاید ضخامت این محصول سامسونگ زیاد نباشد ولی در آن باتری 10090 میلی‌آمپری استفاده شده است. این منبع نیرو از تکنولوژی شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند ولی کمپانی کره‌ای همراه با آن یک شارژر 15 واتی می‌فروشد. این آداپتور می‌تواند 18 درصد باتری را در عرض 30 دقیقه و پس از 90 دقیقه هم 50 درصد باتری را شارژ کند. به طور کلی برای شارژ شدن کامل تبلت به سه ساعت زمان نیاز خواهد بود

دوربین

دوربین اصلی تبلت اس 7 پلاس به دو لنز اصلی و اولترا واید در قاب پشتی مجهز است. لنز اصلی 13 مگاپیکسل است و لنز دوم 5 مگاپیکسل دارد.

در بخش دوربین سلفی نیز شاهد دو دوربین 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0است. کیفیت تصاویر ثبت شده چه در بخش دوربین های سلفی و چه در مورد دوربین های اصلی قابل قبول است.

تراشه ها

بهترین تراشه موجود برای دستگاه های اندروید، اسنپدراگون 865 پلاس است که سریع ترین تراشه اندروید به شمار می آید. بنابریان در این قسمت میتوان گفت هیچ انتخاب بهتری برای جایگزین کردن تراشه وجود نداشت.

جمع بندی

تبلت گلکسی اس 7 پلاس یک تبلت قدرتمند محصول کمپانی سامسونگ است که از مدلهای پرچمدار این کمپانی محسوب میشود. این تبلت به اندروید نسخه ده و رابط کاربری One UI 2.5 مجهز است. ظرفیت باتری این دستگاه معادل 10090 میلی آمپر است و دو دوربین اصلی 13و5 مگاپیکسلی و دو دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دارد. تراشه بکار رفته در این تبلت از نوع اسنپدراگون 865 پلاس است.

قیمت تبلت سامسونگ برای این مدل حدودا 23 میلیون و پانصد هزار تومان است.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite

طراحی

تبلت گلکسی اس 6 لایت محصولی دیگر از سامسونگ است. بدنه این تبلت تمام فلزی و از جنس آلومنیوم بوده و مانند تمام دستگاه های دیگری که از آلومنیوم ساخته شده اند، اثر انگشت را جذب میکند. با این حال مقاومت و استحکام خوبی دارد و حس یک تبلت بالا رده را به کاربران القا میکند. بدنه این تبلت ضخامتی معادل 5.7 میلی‌متر دارد. پوشش بدنه بسیار صیقلی ست و رنگ بندی متنوعی نیز برای آن درنظر گرفته شده است. اطراف صفحه نمایش توسط یک نوار مشکی پوشانده شده که از لمس اتفاقی جلوگیری میکند.

به همراه این تبلت یک قلم اِس استایلوس نیز ارائه شده است که از طریق انرژی مغناطیسی به بدنه پشتی یا کناری تبلت متصل میشود. اسپیکرها در دو سمت دستگاه قرار دارند.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که سامسونگ برای تبلت مدل اس6 لایت در نظر گرفته است؛ از نوع ال سی دی و با ابعاد 10.4 اینچ است. رزولوشن صفحه نمایش 2000*1200 است و نسبته بدنه به تصویر 5:3 میباشد. حاشیه های این دستگاه باریک بوده و شفافیت تصاویر بسیار زیاد است. با این حال رنگ های تصاویر برخلاف سوپرامولد زنده و پویا نیست و حتی کمی بی روح بنظر میرسد. در شرایطی که نور کافی وجود داشته باشد، میزان روشنایی مطلوب است. کیفیت تصاویر در زوایای کناری خوب نیست اما اگر از زاویه مستقیم به نمایشگر نگاه کنید، راضی کننده است.

کیفیت صدا

کیفیت صدای تبلت اس 6لایت حیرت انگیز است. اگر گزینه Dolby Atmos را فعال کنید، به کیفیت صوتی باز هم افزوده خواهد شد. اسپیکرهای استریو افکت تجربه مطلوبی را برایتان ایجاد خواهد کرد. وضوح صدا بالاست و در صداهای بیس دار به بیشترین میزان خود خواهد رسید. این بلندگو ها تجربه تماشای فیلم و شنیدن موسیقی را لذتبخش خواهد کرد.

سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل این تبلت از نوع سیستم عامل کارآمد اندروید است که رابط کاربری در نظر گرفته شده برای آن One UI 2.1 می باشد. این رابط کاربری تفاوت چندانی با نسخه های موجود در سایر گوشی های اندروید ندارد. شاید بتوان گفت اصلی ترین وجه تمایز آن تغییر رنگ پوسته ها برای پاسخگویی بیشتر در صفحه نمایش بزرگ تبلت است. سامسونگ در این محصول به صورت پیش فرض از شیوه دکمه ای استفاده میکند که در صورت تمایل میتوانید آن را به شیوه ناوبری مبتنی بر حرکت تغییر دهید.

قابلیت DEX که یک رابط بین تبلت و کامپیوتر است؛ در این دستگاه به چشم نمیخورد و حذف شده است.

دوام باتری

تبلت مدل اس6 لایت به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7040 میلی آمپری مجهز است. شارژری که برای آن درنظر گرفته شده است؛ یک شارژر 15 واتی است که طبعیتا پرشدن کامل باتری با آن طول میکشد. با این حال ظرفیت و دوام شارژ در این باری به گونه ای ست که به راحتی میتواند یک روز کامل دوام بیاورد.با یک بار شارژ این باتری میتوان 10 تا 11 ساعت بی وقفه فیلم دید.

تراشه ها

تراشه این دستگاه از نوع اگزینوس 9611 است که پردازنده ای قوی با توانایی های بسیار است. با این حال هنگام کار کردن تبلت، شاهد لگ حداقل 2 ثانیه ای خواهد بود. علت این امر احتمالا به مشکلات نرم افزاری برمیگردد که با یک آپدیت نرم افزاری قابل حل است.

جمع بندی

تبلت گلکسی اس 6 لایت یک تبلت مقرون به صرفه است که برای استفاده های روزمره انتخاب مناسبی ست. دوام خوب باتری از مزیت های مهم این تبلت است که آن را به یک گزینه خوب برای تماشای فیلم تبدیل میکند. صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی دارد و صدای خروجی بلندگوها حرفه ایست. قلم اس این تبلت را به یک ابزار کارامد بدل کرده است.

قیمت تبلت سامسونگ برای این مدل حدودا 9 میلیون و سیصد هزار تومان است.

تبلت گلکسی تب ای 8.0 سامسونگ در سال 2019 میلادی رونمایی شد.

تبلت Galaxy Tab A 8.0 2019

نقد وبررسی تبلت Galaxy Tab A 8.0 2019

طراحی

گلکسی تب آ8 محصول کمپانی سامسونگ است که در سال 2019 به بازارهای جهانی معرفی گردید. این تبلت تنها 325 گرم وزن دارد و بسیار خوش دست است. سامسونگ در طراحی کلی تبلت، دکمه های صفحه اصلی را حذف کرده و آرم را به بدنه پشتی منتقل کرده است. بلندگوهای دوگانه در لبه های پایینی دستگاه هستند.پورت USBاز نوع تایپ سی است.

بدنه پشتی پلاستیکی ست و به یک قلم S نیز مجهز است.

صفحه نمایش

سامسونگ برای این تبلت یک صفحه نمایش 8 اینچی از نوع TFT در نظر گرفته است. این نمایشگر وضوحی برابر با 1200*1920 پیکسل دارد و نسبت صفحه به تصویر16:10 است. این تبلت برای مشاهده در هردو حالت افقی و عمودی مناسب است.

سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل پیش فرض تبلت گلکسی Tab A 2019 اندروید 9 پای است که در کنار رابط کاربری One UI سیستمی روان و زیبا دارد. تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی این تبلت کمی زیاد است که این امر میتواند منجر به نارضایتی کاربران شود. بستر نرم افزاری این تبلت به گونه ای ست که شاهد هیچ گونه تاخیری نخواهید بود.

دوام باتری

باتری بکار رفته در این تبلت از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیتی معادل 4200میلی آمپر است. هنگام تماشای فیلم تا 11 ساعت شمارا همراهی میکند.  اجرای بازی های فوق سنگین، میتواند باتری را خیلی سریعتر از انتظار خالی کند. میزان زمانی که برای شارژ شدن کامل این دستگاه مورد نیاز است حدود 160 دقیقه خواهد بود.

دوربین

کیفیت دوربین در تبلت ها مسئله مطرحی نیست. در تبلت Galaxy Tab A 8.0 2019 دوربین اصلی کیفیتی برابر با 8 مگاپیکسل دارد. از ویژگی های این دوربین میتوان به بزرگنمایی 4 برابری، فوکوس خودکار و کیفیت فیلمبرداری 1080 اشاره کرد. کیفیت عکس های ثبت شده به خوبی دوربین های با کیفیت نیست اما اگر شرایط نوری مناسب باشد؛ عملکردی رضایتخش دارد. دوربین جلو 5 مگاپیکسل است و برای برقراری ویدیوکال کاربردی ست.

تراشه ها

تراشه های بکار رفته در این دستگاه اگزینوس7904 است که در کنار پردازنده ای 8 هسته ای عملکرد روانی دارد. این تبلت در استفاده های سنگین و بازی هایی با گرافیک بالا، کمی کند میشود. با اینحال برای استفاده های روزمره مناسب است.

جمع بندی

تبلت مدل Galaxy Tab A 8.0 2019 یک تبلت مناسب برای استفاده های روزمره است که به یک قلم نیز مجهز شده است. این تبلت برای استفاده های نه چندان سنگین دانش آموزی و دانشجویان مناسب است.

قیمت تبلت سامسونگ در این مدل معادل 7 میلیون است.

درباره سعید شجاعی
سعید

دیجیتال مارکتر

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین