Yekharid logo حساب کاربری


بهترین مانیتور بازی

بهترین مانیتور بازی

با وجود بازی های 4K و سطح بالا، نمیتوان آنها را در یک مانیتور معمولی با نرخ نوسازی 60 هرتز اجرا کرد! چراکه روی کیفیت اجرای بازی علاوه بر سخت افزار سیستم گیمینگ، باید روی

با وجود بازی های 4K و سطح بالا، نمیتوان آنها را در یک مانیتور معمولی با نرخ نوسازی 60 هرتز اجرا کرد! چراکه روی کیفیت اجرای بازی علاوه بر سخت افزار سیستم گیمینگ، باید روی کیفیت پخش آن یعنی مانیتور گیمینگ هم توجه کرد.

اگر گیمر هستید و دنبال خرید مانیتور مناسب برای بازی های سنگین با فریم ریت بالا میگردید، در این نقد و بررسی قصد داریم تا بهترین مانیتورها را برای شما بگوییم و در نهایت خرید شما را تا حد زیادی راحت تر کنیم.

قطعات کامپیوتر گیمینگ در اجرای بهتر و روان تر بازی ها میتواند موثر باشد و اگر کارت گرافیک مناسب بازی را در کنار مانیتور مختص به آنرا داشته باشید میتوان گفت که همه چیز تکمیل بوده و میتوانید روی گیم حرفه ای حساب کنید.

انتخاب و خرید بهترین نمایشگر برای بازی میتواند یک انتخاب خیلی مناسب برای بالا بردن تنظیمات بازی های شما به حساب آید. یک مانیتور مناسب برای بازی میتواند قدرت سخت افزاری کامپیوتر شما را به خوبی نشان داده و از تمام ظرفیت آن استفاده کنید.

برای خرید هرچیز از گوشی موبایل گرفته تا کامپیوتر و لوازم جانبی آن باید به نقد و بررسی ها مراجعه کنید تا بتوانید با مقایسه درست و اصولی به مورد مناسب خودتان دست پیدا کنید.

خرید یکی از بهترین نمایشگرهای مخصوص بازی، می‌تواند یک سرمایه گذاری ایده‌آل برای بالابردن تنظیمات بازی شما باشد. یک مانیتور عالی مخصوص بازی، احتمالا می‌تواند قدرت سخت افزاری کامپیوتر شخصی شما را به نمایش گذاشته و با توجه به چنین نکته‌ای، خرید مانیتور خوب برای بازی، یقینا ارزش آن را خواهد داشت. مانیتور یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بازی است و شما مدام به آن نگاه می‌کنید، بنابراین انتخاب یک مورد مناسب می‌تواند چالش بزرگی برای هر گیمری باشد.

خرید مانیتور یک برنامه جدی برای گیمرهای حرفه ای به حساب می آید و باید یک مانیتور با قابلیت پخش 1440p و بالاتر را در نظر بگیرند، پس نمیتوان روی یک مانیتور که 1080p است حساب کرد چراکه یک گزینه مناسب گیم به حساب نمی آید.

بازی های 4K همه گیرشده و اکنون دسترسی به آنها در صنعت بازی های ویدئویی کار سختی به حساب نمی آید. انویدیا RTX 3080 سری RX 6000 AMD میتواند نرخ فریم بالایی را در اختیار شما قرار دهد و اگرچه تهیه آن کمی گران قیمت در می آید ولی انتخاب یک گزینه مناسب آنچنان هم ساده به نظر نمیرسد.

اگر هزینه بالاکردن برای شما معقول به نظر نمیرسد یا نمیتوانید فعلا هزینه کنید، همچنان مانیتورهای 1440p با نرخ نوسازی 144 هرتزی یک گزینه به صرفه تر برای بازی های کامپیوتری باکیفیت بالا به حساب می آید که خرید آنرا به شما پیشنهاد میکنیم.

بهترین مانیتورهای گیمینگ کدامند؟

در ادامه بهترین گزینه های مانیتور گیمینگ را به شما معرفی میکنیم:

 

مانتیور گیمینگ الجی مدل LG 27GN950-B

برای اینکه بتوانید بازی های 4K را به راحتی اجرا کرده و به نرخ فریم مناسب با وضوح بالا برسید، به مقدار زیادی از قدرت نیاز دارید تا بتواند به شما یک خروجی خوب از تصویر ارائه کند. اگر RTX 3080 دارید، مانتیور گیمینگ الجی مدل LG 27GN950-B میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

LG UltraGear را میتوان اولین مانیتور مخصوص بازی دانست که با وضوح 4K و پنل IPS LCD ارائه شده و به خوبی میتواند توان کارت گرافیک شما را به نمایش همگان بگذارد. این مانیتور با اندازه 27 اینچ عرضه شده که از فناوری HDR به همراه نرخ نوسازی 144 هزتری  پشتیبانی میکند.

این مانیتور یک پنل خیلی عالی را در اختیار شما قرار میدهد و تصاویر بسیار با کیفیتی را به نمایش قرار میدهد، شاید IPS  بودن آن ممکن است شما را منصرف کند اما باید بدانید که IPS LCD ها عموما نسبت به پنل های دیگر مثل AMOLED میتواند رنگ های طبیعی تری را به نمایش بگذارند.

 

مانیتور مخصوص بازی گیگابایت Gigabyte G27Q

گیگابایت با تولید مانیتور مخصوص بازی گیگابایت Gigabyte G27Q نشان داده که برای نمایشگر 1440p با پنل IPS LCD نیازی به هزینه زیاد کردن نیست. این مانیتور با 330 دلار و اندازه 27 اینچ، بازی را همه جوره به نفع خودش تغییر داده است.

در این مانیتور، رنگ ها غنی بوده و گیم پلی روان را در اختیار کاربر قرار میدهد، وجود نرخ نوسازی 144 هرتزی هم که دیگر همه چیز را بیش از قبل بهتر و روانتر نشان داده و کمک میکند تا یک تجربه متفاوت و جالب را داشته باشید.

مانیتور Gigabyte G27Q با تصویر واضح و زنده تر اما قیمت مناسب تر نسبت به رقبا میتواند یک برتری محسوس را داشته باشد، چون ویژگی هاییکه در این مانیتور وجود دارد عملا با هزینه مناسب تری در اختیار شما قرار میگیرد در حالیکه ممکن است این مانیتور از لحاظ مشخصات روی کاغذ یک گزینه ساده تر بوده و کسی روی آن به اندازه مانیتورهای حرفه ای تر حسابی باز نکند.

البته طراحی این مانیتور به گونه ایست که نه تنها گیمرها بلکه افراد عادی یا با فیلدکاری متفاوت هم میتوانند از آن استفاده کنند؛ جنب و جوشی که در رنگ های این مانیتور وجود دارد را میتوان با رقبای رده بالاتر خودش هم مثال زد.

 

مانیتور Pixio PX277 Prime

Pixio PX277 Prime را میتوان یک مانیتور گیمینگ مناسب با پنل IPS و اندازه 27 اینچی در نظر گرفت که 1440p بوده و نرخ فریم 165 هرتزی را ارائه میکند. در این مانیتور از فناوری FreeSync استفاده میکند که به گیمر اجازه میدهد تا یک تجربه بازی بدون مشکل توسط کارت گرافیک سیستم را داشته باشد.

وجود سیستم ضدتابش به شما این امکان را میدهد تا در محیط هاییکه نور زیاد است یا نور آفتاب به ناچار مستقیما در حال تابیدن به مانیتور شماست، به خوبی نشان دهد و حاشیه نازک به کار رفته در این نمایشگر هم میتواند یک امتیاز بسیار مثبت نسبت به رقبا به حساب آید.

بهترین نقطه مثبتی که میتوان روی این مانیتور دست گذاشت و خرید، قیمت پایین آن نسبت به رقبای گران قیمت تر خودش است. مانیتور Pixio PX277 Prime یک گزینه خیلی مناسب برای کسانی است که نمیخواهند هزینه بالا بکنند اما دنبال کیفیت هستند.

هرچند که کیفیت ساخت این محصول به اندازه صفحه نمایش های با مشخصات بالاتر و گرانتر خودش نیست اما مقاومت بالای آن هم میتواند یک گزینه خیلی خوب برای انتخاب باشد. البته این موضوع را در نظر بگیرید که پنل این مانیتور برای یک گیمر حرفه ای آزاردهنده است و اگر گیمر مبتدی هستید میتوان برای شروع روی این نمایشگر هم حساب کرد.

 

مانیتور ایسر Acer Predator X38

اگر دنبال مانیتورهای بزرگ هستید، مانیتور قدرتمند ایسر Acer Predator X38 یک گزینه بزرگ و خمیده با 38 اینچ و کیفیت تصویر خیره کننده است. بهره گیری از صفحه بزرگ اولتراواید با کیفیت QHD 4K با رزولوشن 3840 در 1600 پیکسل توانسته یک نسبت ابعاد 9:24 را با پنل IPS LCD در اختیار بگذارد.

وجود فناوری G-Sync  با نرخ نوسازی متغیر 175 هرتز یکی دیگر از نقاط خیره کننده در این مانیتور به حساب می آید. این نمایشگر بزرگ، با طراحی خیلی زیبا توانسته یک انتخاب جسورانه برای گیمرها و افرادیکه با گرافیک سروکار زیادی دارند به حساب آید.

بدون حاشیه بودن نمایشگر در کنار اندازه بزرگش باعث شده تا هنگام بازی کردن تازه متوجه این موضوع بشوید که چقدر انتخاب شما مناسب و درست بوده است و این نمایشگر دقیقا همان محصولیست که دنبالش بودید.

 

مانیتور گیمینگ ROG STRIX XG17AHPE Portable Monitor

وقتی صحبت از مانیتور خصوصا مانیتورهای گیمینگ میشود، ابعاد بزرگ آن باعث میشود تا فکر جابجایی و قابل حمل بودن راحت را از ذهنمان بیرون کنیم. اما کمی صبر کنید، جدیدا و با همه گیر شدن تکنولوژی های جدید باعث شده تا شرکت ها به فکر کاربرانی باشند که دنبال وسایل جمع و جورتر هستند.

مانیتور گیمینگ ROG STRIX XG17AHPE Portable Monitor یکی از گزینه های بسیار مناسب است و مخصوص افرادیست که دنبال یک نسخه جمع و جور اما باکیفیت بالا میگیردند.

این نمایشگر نازک و سبک 17 اینچی با پنل IPS LCD عرضه شده و نرخ نوسازی 240 هرتزی را ارائه میکند و زمان پاسخگو بودن نمایشگر به 3 میلی ثانیه میرسد و خلاصه کلام آنرا به یک نمایشگر خیلی عالی برای بازی در مهمانی ها یا گیمرهاییکه اتاق کوچکتری دارند میکنند.

مانیتور ROG STRIX XG17AHPE Portable Monitor با یک باتری 7800 میلی آمپر ساعتی عرضه شده و قدرت این را دارد تا چندین ساعت بازی را بدون نیاز به منبع برق تجربه کنید. در نهایت میتوان گفت که یک مانیتور ایده آل برای کار باکیفیت و بازی به حساب می آید و به نسبت مانیتورهای رقبا میتوان با یک هزینه متعادل آنرا تهیه کرد.

مانیتور بازی Alienware 25 AW2521HF

اگر مانیتورهای قبلی به اندازه کافی برای شما چشمگیر نبوده، این مانیتور حتما نظر شما را عوض خواهد کرد. وقتی یک بازی را با نرخ 240 هرتز تجربه کنید، تازه به گستردگی مانیتور بازی Alienware 25 AW2521HF پی میبرید.

عملکرد خارق العاده این مانیتور نسبت به رقبا میتواند نظر خیلی ها را جلب کند و حتی از گران قیمت بودن آن تاحد زیادی چشم پوشی کرد. زمان پاسخگویی سریع مانیتور Alienware 25 AW2521HF یک لذت وصف نشدنی را منتقل کرده و پنل IPS LCD 1080p آن میتواند همه چیز زنده و روشن تر به نظر آید.

اگر در یک اتاق با شدت نوری بالا مشغول به کار یا بازی باشید، این مانیتور به خوبی میتواند پرتوهای نور را کنترل کرده و باعث بشود تا کیفیت قابل قبولی را هنگام نگاه کردن و بازی کردن به کاربر منتقل کند.

این مانیتور یک زاویه دید قابل توجهی را داشته و صرف نظر از کاری بودن یا استفاده به عنوان گیم، میتوان آنرا برای هرحالتی به خوبی تنظیم کرد اما بزرگترین مشکل آن عدم پشتیبانی از HDR بوده و بهترین کنتراست موجود را میتواند با کمی کاهش کیفیت نشان بدهد ولی در بقیه موارد حرف های زیادی برای گفتن دارد.

 

مانیتور ROG Swift PG259QN

این محصول پا را بیش از حد فراتر گذاشته و یک تجربه سریع از نوع 360 هرتزی به کاربران ارائه میکند که میتواند اکوسیستم بازی شما را به طور کلی دگرگون کند. به خاطر وجود Nvidia Reflex، اگر شما از یک گرافیک RTX در سیستم گیم خود داشته باشید، میتوانید به خوبی متوجه شوید که کدام قسمت سیستم خود را ارتقا دهید و کلا همه چیز در دستان شماست.

این مانیتور را میتوان رویا و هدف بسیاری از گیمرها دانست و میتوان به عنوان یک گیمر حرفه ای دنبال مزیت رقابتی و سرعتی باشید که دیگران تا به حال تجربه نکرده اند. این مانیتور سرعت را بیش از حد انتظار ارائه میکند و برای بازی های با گرافیک خیلی بالا و اکشن دار میتواند مناسب ترین گزینه بازار باشد.

اگر از مانیتورهای 240 هرتزی یا پایین تر استفاده کرده باشید، میتوانید به خوبی با این مانیتور هم تطابق های لازم را داشته باشید. اما باید اطمینان داشته باشید که GPU سیستم شما به اندازه کافی قدرت لازم را داشته باشد.

 

مانیتور C27F390 4ms FreeSync Full HD Curved LED Monitor

مانیتورهای خمیده یکی از جدیدترین و بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه ای به حساب می آید چراکه میتوانند تسلط خیلی بیشتری زمان بازی کردن داشته باشند. مانیتور سامسونگ داری قابلیتیست که میتواند از فناوری های جذابی مثل FreeSync استفاده کرده و زاویه دید 178 درجه ای را ارائه میکند.

علاوه بر فناوری های خیره کننده اییکه در این مانیتور وجود دارد، محدوده جزییات بسیار خوبی را زمان بازی های داستانی ارائه میکند که محو آن میشوید. این مانیتور با تکنولوژی های به کار رفته در خودش سعی میکند تا وقفه ها را کمتر کرده و از خستگی چشم گیمر بکاهد.

پایه دایره ای شکل و لایه مات مشکی که در این مانیتور وجود دارد، همه چیز را تغییر میدهد و وجود پورت های معروف مثل HDMI و VGA توانسته تا قابلیت های این مانیتور را برای اتصال به سایر دستگاه ها بیشتر کند.

ظاهر زیبای این مانیتور به گونه ایست که میتوانید روی دیزاین آن و ست کردنش با سایر وسایلتان حساب کامل باز کنید. این مانیتور خیره کننده از پنل IPS استفاده نمیکند و وجود صفحه نمایش VA با کیفیت Full HD در کنار رزولوشن 1920 در 1080 باعث شده تا نرخ پاسخگویی به 4 میلی ثانیه کاهش پیدا کند و برای بازی با ژانرهای مختلف یک گزینه خیلی مناسب به حساب آید.
مانیتور C27F390 4ms FreeSync Full HD Curved LED Monitor در حالت روشن تنها 25 وات انرژی مصرف میکند و حالت استندبای آن به 0.3 وات میرسد، سایر قابلیت هاییکه در این مانیتور به کار رفته میتوان به Game Mode اشاره کرد که رنگ ها را جذابتر کرده و تجربه ای لذت بخش تر برای کاربرانش ارائه میکند.

هرچه از طراحی این مانیتور بگوییم کم گفته ایم، چراکه این مانیتور حتی قابلیت اتصال به دیوار و حالت ایمنی یعنی محافظت از چشم به همراه کاهش مصرف پیشرفته هم دارد.

جمع بندی

بازار مانیتورهای گیمینگ بزرگ است و بدون تحقیق قبلی نمیتوانید گزینه مناسب خود را پیدا کنید. در این نقد و بررسی سعی کردیم تا به معرفی مانیتورهایی بپردازیم که در بازه های قیمتی مختلف قرار داشته و از هرکدام یک بررسی کوتاه و مفید برای شما آماده کنیم. در نهایت این تصمیم باشماست که کدام گزینه باتوجه به بودجه یا فاکتورهاییکه در نظر دارید، خرید کنید.

درباره آرمان امیراحمدی
آرمان

من آرمان امیراحمدی، برنامه‌نویس وب هستم. از سال 1385 برنامه‌نویسی رو آغاز کردم و به تکنولوژی های وب‌فرم و دات‌نت کور کاملا مسلط هستم. در واقع من یک فول استک دولوپر هستم چون در زمین فرانت‌اند هم کاملا مسلط هستم، البته فعلا جز جاوااسکریپ، زبان برنامه‌نویسی دیگری در این زمینه رو یاد نگرفته‌ام. از دیگر علاقمندی‌های من ماشین، گیمینگ و باشگاه فوتبال آرسنال است. ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین
شیرین در 1400/7/3 15:01 نوشت: ممنون بابت مقاله خوبتون .... در مورد کارت گرفیک هم همچین مقاله ای بزارید ...
پاسخ
سارا در 1400/4/7 02:23 نوشت: واقعا تفاوتی در بین مانیتورها هست؟! یعنی وقتی نیم ساعت بازی میکنید، حس میکنید مثلا مانیتور شماره 1 چیزی از مانیتور شماره 2 کم داره ؟!

بنظر من که نه ! چشم عادت میکنه !
پاسخ