Yekharid logo حساب کاربری


کدام تبلت را بخریم، سامسونگ یا لنوو؟

کدام تبلت را بخریم، سامسونگ یا لنوو؟

در این مقاله تصمیم داریم تا نگاهی به ره‌آورد شرق آسیا داشته باشیم. تبلت های سامسونگ و لنوو را برای شما در این مطلب بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم

بررسی تبلت های شرکت لنوو و سامسونگ

 

ما در این  مقاله سعی داریم که اطلاعاتی را درباره تبلت های شرکت سامسونگ و لنوو در اختیار شما قرار دهیم. تبلت های لنوو دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نیازهای مختلف شما طراحی و به بازار ارائه می شوند. تبلت ها روز به روز در میان مردم محبوب تر میشوند و در این میان تبلت های لنوو و سامسونگ  از برندهای محبوب بازار هستند . در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم . قبل از شروع به بررسی می خواهیم اطلاعاتی را در مورد این شرکت ها در این زمینه برای شما ارائه دهیم .

شرکت سامسونگ

می توان گفت که تبلت های سامسونگ نمی تواند از نظر سخت افزاری رقیب قدرتمندی برای شرکت های به مانند اپل باشد و البته این موضوع برای ظاهر این تبلت نیز صدق می کند.، اما با این حال نمی توان گفت که در هنگام خرید تبلت نباید از این برند ، محصولی را خریداری کنیم زیرا بند سامسونگ تبلت هایی را برای خود طراحی کرده است که  با توجه به قیمت  مناسب ، ویژگی‌ها و امکانات خوبی  که دارد این محصولات را تبدیل به تبلتی به صرفه برای کاربران و خریداران تبدیل کرده است .

 

شرکت لنوو

شرکت لنوو یک برند چینی است . این برند توانسته با ارائه محصولات با کیفیت و جذب کاربران و طرفداران مخصوص محصولات تولید شده اش ، بیش از 60 شعبه را در سرتاسر جهان برای خود داشته باشد .  تخصص اصلی این برند در طراحی و تولید کامپیوتر های شخصی، تلفن های هوشمند و لب تاب ها بود اما لنوو چندین سال است که شروع به تولید و عرضه تبلت های هوشمند کرده است که می توان گفت در این زمینه نیز موفق بوده است . قیمت های نسبتا پایین این برند باعث شد که لنوو خیلی سریع تر از آنچه که تصور می شد بتواند جایگاه خوبی برای خود در میان دیگر برند ها پیدا کند .

تبلت های لنوو و سامسونگ توانایی پشتیبانی از چه نوع سیستم عاملی را دارند ؟

شرکت لنوو تبلت های خود را با استفاده از دو نوع سیستم عامل متفاوت اندروید و ویندوز تولید می کند . اما این در حالی است که تبلت های شرکت سامسونگ فقط با استفاده از سیستم عامل اندروید ساخته می شوند .

۱ ) سیستم عامل اندروید:

همانطور که می دانید علت این که بیشتر برند ها ترجیح می دهند از سیستم عامل اندروید استفاده کنند به دلیل گستردگی و تنوع در امکانات و محبوبیت بسیار بالایی که در میان مردم دارد است و تولید تبلت با این سیستم عامل برای همه شرکت ها یک امتیاز مثبت به حساب می رود . شرکت لنوو هم به مانند برند سامسونگ انواع مختلفی از تبلت های خود را با سیستم عامل اندروید ارائه  می دهد. با این تفاوت که تبلت های برند لنوو  در 2 نوع مختلف  yoga و idea تولید می شود . پردازنده مورد استفاده در تبلت های شرکت لنوو  ARM است.اما برند سامسونگ در تبلت های خود از پردازنده های متفاوتی بهره می برد که البته بیش از 85 درصد آن متعلق به پردازنده های اسنپدراگون و کوالکام اسنپدراگون است . محصولات این دو برند در اندازه های متفاوتی تولید می شوند که این بسته به انتخاب نسخه شما دارد . اما می توان گفت که همه آنها توانایی پشتیبانی از قابلیت Multi-touch را دارند . نکته مهمی که باید در مورد تبلت های لنوو اشاره کنیم این است که  وضوح و کیفیت تصاویر در مدل yoga بهتر از مدل idea می باشد .

 

توضیحاتی در مورد مدل YOGA

در سال 2013 بود که برند لنوو یک خانواده جدید از خود به نام Yoga را به کاربران و طرفداران معرفی کرده و محصولات این مدل را به بازار جهانی عرضه کرد. ,ورود مدل یوگا به بازار باعث شد که این برند طرفدارن زیادی را به خود جذب کند و رفته رفته در پیشرفت این برند نقش بسیار موثری را داشته باشد .تبلت های مدل یوگا در انواع مختلف و امکانات متمایزی تولید شده و به بازار عرضه می شوند . داشتن پایه تاشونده آلومینیومی پشت مدلهای یوگا یکی ازامکانات مورد توجه و مختلف این مدل است که با این اتفاق باعث شد که برند لنوو به اولین تولید کننده تبلت های پایه دار تبدیل شود و از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد .

یکی از منحصر به فرد ترین امکاناتی که در این تبلت ها طراحی شده است مزیت Any pen Technology می باشد که به کاربر اجازه می دهد با هر وسیله رسانا یا غیر رسانا برروی تبلت بنویسد و یا طراحی کند . از توانایی شارژ دهی بالا هم می توان به عنوان دیگر مزیت این مدل از تبلت های این برند نام برد. 

سامسونگ ، مناسب برای هر رده سنی!


صفحه نمایش بزرگ تبلت های برند سامسونگ باعث شده که کودکان و  نوجوانان و میان سالان  به طرفدار تبلت های این برند تبدیل شوند  دلیل این اتفاق هم این است که  صفحه نمایش این تبلت ها از صفحه نمایش تمامی تلفن های همراه هوشمند بزرگ تر است و طبیعتا این اتفاق باعث می شود که تماشای ویدئو و یا عکس های مختلف در آن آسان تر و لذت بخش تر بشود . علاوه بر این ، میان سال ها و کسانی که چشم هایی ضعیفی دارند می توانند با توجه به صفحه نمایش بزرگ  به راحتی از آن استفاده کنند و حتی می توانند وارد پیام رسان های مختلف شوند و به راحتی پیام خود را تایپ و ارسال کنند . 

۲ ) تبلت لنوو با سیستم عامل ویندوز

تبلت هایی که با استفاده از سیستم عامل ویندوز تولید شده اند به مراتب قوی تر از تبلت های اندروید هستند اما باید به این نکته هم توجه کنید که این تبلت ها کوچک شده و از لحاظ امکانات نصف شده ، لب تاب های برند لنوو هستند . پس با این تفاصیر خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت می تواند بسیار مفیدتراز خرید یه تبلت ویندوزی گران قیمت باشد . تبلت های ویندوزی لنوو در مدل Think pad طراحی و تولید می شوند . لنوودر تولید این لب تاب ها از دو نوع پردازنده استفاده می کنند که عبارتند از :  پردازنده Intel Atom و یا پردازنده مدل  core I که نسل سوم پردازنده های برند معتبر اینتل است .

 

هنگام خرید تبلت لنوو یا سامسونگ  به چه نکاتی باید توجه شود ؟

  • صفحه نمایش

تبلت لنوو در ابعاد مختلفی ساخته می شود و عمدتا از صفحه نمایش کوچکی در این تبلت ها استفاده می شود . اگر هدف شما از خرید تماشای عکس و جستجو در اینترنت و کارهای معمول دیگر است بهتر است برند سامسونگ را انتخاب کنید چون میانگین استفاده از صفحه نمایش بزرگ در این برند نسبت به برند لنوو بالا تر است .البته می توانید برای انجام کار های دیگر خود ، تبلت های 10 اینچ شرکت لنوو انتخاب کنید که آنها هم در جایگاه خود می توانند برای شما مناسب باشند .

وضوح تصاویر در صفحه نمایش های لنوو قابل قبول است و در انواع متفاوت آن فرق دارد اما باید توجه داشت هر چقدر اندازه تبلت بزرگ تر می شود کیفیت تصاویر به علت کاهش چگالی پیکسل در آن کاهش می یابد . البته نباید فکر کنید که چون برند سامسونگ در ساخت تبلت های خود از صفحه نمایش بزرگ استفاده می کند پس کیفیت نمایشی این تبلت نیز پایین است زیرا تبلت های سامسونگ برای صفحه نمایش های بزرگ خود کیفیت نمایشی خوبی هم رائه می دهند . البته این نسبت زمانی درست است که به طور مثال گفته شود کیفیت HD در تبلت های ۷ اینچ بهتر از ۱۰ اینچ است چون تعداد ذرات پیکسل در هردو یکسان است اما سطحی که تصویر در آن نمایش داده می شود کاملا متفاوت است.

  • دوربین

خیلی کم پیش می آید که کاربران از تبلت ها برای عکس گرفتن یا فیلمبرداری کردن استفاده کنند چون در واقع این دستگاه ها برای این کار ساخته نشده اند . از تبلت هابه خاطر صفحه نمایش بزرگی که دارند بیشتر برای دید فیلم و عکس و انجام بازی های مختلف استفاده می شود .  به خاطر همین موضوع است که از تبلت ها نباید انتظار داشت که  دوربین با کیفیتی داشته باشند . با این حال کیفیت دوربین در این محصولات بستگی به مدل آن دارد . لنوو زیاد در تبلت های خود از دوربین های با کیفیت استفاده نمی کند . اما  یکی از مهم ترین دلایلی که تلفن های همراه هوشمند و تبلت های کمپانی سامسونگ در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند کیفیت بالای دوربین های این دیوایس ها است . 

 

  • حافظه

داشتن حافظه ذخیره سازی مناسب از جمله ویژگی هایی است که خریداران تبلت به دنبال آن هستند .  حافظه داخلی و یا پشتیبانی از حافظه جانبی در هر تبلت و در هر برند متفاوت است . اما چیزی که برای همه مشخص شده این است که برخلاف برند سامسونگ در تبلت های برند لنوو می توان حاظه داخلی را ارتقا داد .

  • باتری

باتری یکی از پر اهمیت ترین تجهیزات در تبلت ها است . همه ما بر این موضوع آگاه هستیم که از تبلت ها بیشتر برای امور سرگرمی و تماشای فیلم استفاده می شود به همین علت هم این دستگاه ها باید از باتری قدرتمندی بهره گیری کنند  و با توجه به این مسئله که اندازه صفحه نمایش بزرگتر تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند ، نیازمند باتری های بزرگتر با قابلیت شارژدهی بیشتر هستند . باید بگوییم که لنوو همیشه در تولید تبلت های خود از باتری های پرقدرت استفاده می کند و از این لحاظ می تواند خیال کاربر را راحت کند . برند سامسونگ هم همیشه سعی داشته که خیال مشتریان خود را از لحاظ قدرت باتری تبلت هایی که تولید می کند راحت کند که تا حدودی هم در این زمینه موفق بوده است اما خیلی از کاربران معتقند که برند لنوو از باتری های قدرتمند تری نسبت به برند سامسونگ در تبلت های خود استفاده می کند .

تبلت مناسب کودکان

کودکان یکی از طرفداران پروپا قرص تبلت ها هستند و می توانیم آنها را از اصلی ترین کاربران تبلت ها نام ببریم . تبلت های لنوو در سایز های نسبتاً کوچک  ۹ اینچ برای کودکان طراحی می شوند و از شکل ظاهری و طراحی کودک پسندانه ای بهره می برند . شرکت سامسونگ هم به خاطر استفاده از صفحه نمایشی بزرگ و جذاب و رحتی استفاده ، همیشه از گزینه های والدین برای خرید تبلت برای کودکان خود بوده است .در کل باید بگوییم که تبلت های هر دو برند معمولا به همراه نرم افزارهای یادگیری و بازی های سرگرم کننده در اختیار کاربران و کودکان قرار گرفته می شود . با توجه به دغدغه والدین در استفاده درست کودکان از این وسیله ، هر دو برند امکانی را برای والدین فراهم کرده است که آنها می توانند با مراجعه به بخش تنظیمات تبلت دسترسی کودکان خود را محدود سازند .

 

راهکار افزایش عمر باتری در انواع باتری ها

پس از خرید سعی کنید شارژ باتری آن را کاملا تمام کنید تا آنجایی که تبلت شما خاموش شود .پس از خاموش شدن تبلت ،  باتری را به شارژر متصل کنید و اجازه دهید در حالت خاموش به مدت ۶ تا ۸ ساعت شارژ شود . بعد از این مدت زمان تبلت را از شارژر جدا کنید . در این حالت به نوعی باتری تبلت کالیبره می شود.

جمع بندی

قیمت تبلت لنوو به همراه قیمت تبلت های برند سامسونگ همیشه   نسبت به سایر برندها مناسب تر است و یکی از ویژگی های مثبت این دو برند به شمار می رود که باعث شده این دو مورد توجه کابران و مشتریان باشند . نمایشگر تبلت های لنوو کیفیت مناسبی دارند. تبلت های لنوو قابلیت اضافه کردن سیم کارت به آن را دارند و همانطور که گفته برند سامسونگ نیز علاوه بر داشتن صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت از دوربین با کیفیتی نیز بهره می برد که در این مود نسبت به لنوو خیلی بهتر است . از این تبلت ها به خاطر سیم کارت خور بودن برای مکالمه هم استفاده می شوند. تبلت لنوو دارای سیستم GPS می باشد . از جمله عیب هایی که در اکثر تبلت های لنوو دیده می شود کیفیت پایین دوربین ها و عکس ها است . در رابطه با تبلت های سامسونگ هم باید گفت که باطری نسبتا ضعیف در مقایسه با لنوو دارند که باعث می شود اگر شما مدام با این گوشی کار کنید نیاز دارید که خیلی سریع تر این گوشی را به شارژ وصل کنید .

 

درباره آرمان امیراحمدی
آرمان

من آرمان امیراحمدی، برنامه‌نویس وب هستم. از سال 1385 برنامه‌نویسی رو آغاز کردم و به تکنولوژی های وب‌فرم و دات‌نت کور کاملا مسلط هستم. در واقع من یک فول استک دولوپر هستم چون در زمین فرانت‌اند هم کاملا مسلط هستم، البته فعلا جز جاوااسکریپ، زبان برنامه‌نویسی دیگری در این زمینه رو یاد نگرفته‌ام. از دیگر علاقمندی‌های من ماشین، گیمینگ و باشگاه فوتبال آرسنال است. ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین