Yekharid logo حساب کاربری


نقد و بررسی اسپیکر 4JBL Charge

نقد و بررسی اسپیکر 4JBL Charge

نقد و بررسی اسپیکر 4JBL Charge را در بی‌وینز بخوانید. برای خرید بهتر و هوشمندانه با ما همراه باشید. یکی از پرطرفدارترین برندهای لوازم صوتی و تصویری JBL است...

وقتی صحبت از اسپیکر های قابل حمل بلوتوثی می شود ، برند جی‌بی‌ال (JBL) که یکی از پرطرفدارترین برندهای لوازم صوتی و تصویری در دنیا است، حرف اول را می زند.
مدل قبلی اسپیکر های Charge JBL که محصولی عالی با کارایی بالا بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون اسپیکر 4JBL Charge (179،95 دلار) که دست کمی از آن ندارد، در عرصه می باشد. این اسپیکر با طراحی کوچک و ضدآب، دارای قدرت تولید صدای بالا است.
برخلاف اسپیکر 3Charge  JBL که از فناوری بلوتوث نسخه 4.1 پشتیبانی می کند، اسپیکر Charge 4 از نسخه 4.2 این فناوری پبهره مند شده است که خود خبر خوشحال کننده ای برای کاربران می باشد.
پردازش باس صدا در این اسپیکر به دلیل وجود رادیاتورهای دوگانه چشمگیر است. JBL Charge4 ، مانند مدل قبلی خود ، برنده جایزه Editors 'Choice می شود.
تنها عیب آن نبود اسپیکرفون و پخش صدا به حالت Mono است، که با در نظر گرفتن اندازه کوچک اسپیکر، قابل بخشش است.
 

طراحی اسپیکر 4JBL Charge

اندازه این اسپیکر استوانه ای 3.7 در 8.6 در 3.7 اینچ (HWD)  بوده و حدودا 965 گرم وزن دارد. این محصول در 10 رنگ ، از جمله زرد خردلی و رزگل مایل به قرمز و همچنین مدل های استاندارد سیاه و قرمز و ... به فروش می رسد.  نمای جلوی اسپیکر عمدتا یک مشبک پارچه ای و فلزی بادوام است. 
Charge 4 در قسمت زیرین خود علاوه بر پورت ورودی 3.5 میلی متری صدا، دارای یک عدد پورت خروجی USB-A است که به وسیله آن، اسپیکر شما دارای عملکرد دوگانه شده و در کنار پخش موسیقی، می تواند دستگاه های دیگر را نیز شارژ نماید.
علاوه بر آن، این اسپیکر از یک پورت ورودی USB-C که فقط برای شارژ خود محصول می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، بهره مند شده است.
در بالای اسپیکر، یک پنل برای کلیدهای کنترل Power ، Pairing و Volume Up / Down وجود دارد ، همچنین یک دکمه Play / Pause که با چند بار فشار دادن، می‌توان آن را برای پخش یا قطع کردن آهنگ‌ها یا رفتن به آهنگ بعدی مورد استفاده قرار داد. نکته قابل توجه این است که متاسفانه هیچ دکمه‌ای برای رفتن به آهنگ‌های قبلی وجود ندارد.

4 JBL Charge


در این اسپیکر، همچنین یک دکمه JBL Connect + برای اتصال به سایر اسپیکرهای JBL وجود دارد و شما می توانید بیش از 100 بلندگو را به هم متصل کنید تا صدای مشابه را پخش کنند.
Charge4 فاقد کلیدی برای پاسخ به تماس‌های تلفنی است و باید برای انجام این کار از خود گوشی استفاده کنید. معمولاً بلندگوهای بزرگتر بلوتوثی از کلید مخصوص تماس های تلفنی برخوردار نیستند ، اما Charge 4 به نوعی دارای اندازه متوسط است و این کاستی شاید کمی آزاردهنده باشد. کمپانی JBL عمر باتری Charge 4 را حدود 20 ساعت تخمین می زند ولی این میزان بسته به روش استفاده شما از اسپیکر متغیر می باشد. اسپیکر Charge 4 مانند  تمامی اسپیکرهای بلوتوثی کمپانی JBL ، در دو انتهای بدنه استوانه ای شکل خود دارای رادیاتورهای Passive پر قدرت این کمپانی است که می توانند صدایی با کیفیت و شفافیت بالا و بیسی عمیق به شما ارائه دهند.

 

عملکرد اسپیکر 4JBL Charge

رادیاتور‌های جانبی این اسپیکر به آن توانایی ارائه باسی عمیق‌تر را می‌دهند و در حالت کلی میزان صدای این اسپیکر حدود ۳۰ وات بوده و رنج فرکانس آن از ۶۰HZ تا ۲۰KHZ قابل تغییر است.
این اسپیکر در پخش آهنگ هایی با محتوای شدید بیس باس ، مانند "فریاد بی صدا" ازThe Knife ، عملکرد خوبی دارد.
از طرفی به نظر می‌رسد تمرکز سازندگان بیشتر در ارائه تمیز صداهایی با فرکانس پایین بوده و در این نکته موفق عمل کرده‌اند. صداهای بالاتر باید کمی تغییر کنند تا با صداهای پایین هماهنگ شوند. بنابراین با توجه به تغییر نسبی صدا و حالت Mono، این اسپیکر برای افرادی که به دنبال صدایی اصیل هستند مناسب نخواهد بود.
همچنین در آهنگ "Drover" از بیل کالاهان ، آهنگی که باس عمیق بسیار کمتری دارد ، می توان درک بهتری از کیفیت صدای Charge 4 داشت. به عنوان مثال صدای طبل ها با وجود افزایش عمق، غیر طبیعی به نظر نمیرسند. از طرفی صدای بیل کالاهان نیز با شدتی متوسط پخش می‌شود، در حالی که صدای سازهای تیزتری مثل گیتار و پرکاشن کمی افزایش می یابند تا توازنی مناسب در قطعه برقرار شود.
در آهنگهای ارکسترال ، مانند The Gospel According to the other Marry از "جان آدامز" ، سازهای دارای صوت زیر تر کمی افزایش صدا دارند ولی قدرت اصلی همچنان متعلق به سازهای دارای صوت بم تر می باشد که به صورت تمیز و با کیفیت بالا ارائه می‌شوند. 
با این وجود،  شاید ایجاد این تغییر در کلیت صدا برای افرادی که به دنبال صدای اصیل هستند، زیاد خوش آیند نباشد.
از طرفی این اسپیکر از استاندارد IPX7 بهره مند شده است، به این معنی در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم بوده و کاملا ضد آب است. 
در حقیقت Charge 4 می تواند بدون هیچ آسیبی به مدت 30 دقیقه تا 1 متر در آب غوطه ور شده و تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند.

نتیجه گیری 

اسپیکر 4JBL Charge  با وجود قیمت مناسب خود، از کیفیت زیادی برخوردار است. ساختار جامد آن ضد آب بوده و دارای اندازه کوچک مناسبی است. 
با این حال گزینه های خوب دیگری نیز در این محدوده قیمت وجود دارند مانند EcoXGear EcoSlate ، Bose SoundLink Color II و Sony SRS-XB3 که همگی از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
از طرفی اگر به دنبال اسپیکری بزرگ‌تر با قدرت صدای بیشتر هستید، JBL Xtreme 2 گزینه مناسبی است، اما هزینه آن دو برابر Charge4 است. 
در حالت کلی با در نظر گرفتن ویژگی های مثبت زیاد، Charge 4  اسپیکر مناسبی برای خرید شما است و ما ما می‌توانیم به راحتی آن را توصیه کنیم.
 

نقاط مثبت 

- عملکرد صوتی قدرتمند، پردازش قوی باس و اوج‌گیری‌ها
- شدت صدای بالا با توجه به سایز کوچک اسپیکر
- ضدآب
- نقاط منفی
- خروجی صدای مونو
- عدم وجود اسپیکرفون


مشخصات فنی اسپیکر 4JBL Charge  

- کانال ها    استریو
- بلوتوث     دارد
- Wi-Fi      ندارد
- اتصالات فیزیکی       3.5 میلی متر
- قابل حمل    بله
- مقاوم در برابر آب      بله
- بلندگوی تلفن   ندارد
- دستیار صوتی     ندارد


 

درباره آرمان امیراحمدی
آرمان

من آرمان امیراحمدی، برنامه‌نویس وب هستم. از سال 1385 برنامه‌نویسی رو آغاز کردم و به تکنولوژی های وب‌فرم و دات‌نت کور کاملا مسلط هستم. در واقع من یک فول استک دولوپر هستم چون در زمین فرانت‌اند هم کاملا مسلط هستم، البته فعلا جز جاوااسکریپ، زبان برنامه‌نویسی دیگری در این زمینه رو یاد نگرفته‌ام. از دیگر علاقمندی‌های من ماشین، گیمینگ و باشگاه فوتبال آرسنال است. ;)

پست های اخیر

نظر خود را با ما در میان بگذارید
Captcha

نظرات پیشین